zap group mishpati logo

רגע לפני הברקזיט: איך להגר לבריטניה ולקבל אזרחות

דווקא עכשיו, לפני שבריטניה נפרדת מהאיחוד האירופי, יש חלון הזדמנויות צר לקבלת אזרחות בריטית. מה צריך לעשות? מדריך

31.07.18
תאריך עדכון: 30.03.24
6 דק'
רגע לפני הברקזיט: איך להגר לבריטניה ולקבל אזרחות

קשה להפריז ביוקרה של בריטניה: עם כלכלה חזקה ויציבה, אוניברסיטאות מהטובות בעולם, מערכת בריאות ממלכתית מצוינת, ורמת חיים גבוהה במיוחד, ברור מדוע כל כך הרבה אנשים מעוניינים להגר לאנגליה, ולקבל בשלב מאוחר יותר גם תושבות קבע ואזרחות.
הברקזיט, שבמסגרתו צפויה בריטניה להיפרד מהאיחוד האירופי במרץ 2019, מאיים לטרוף את הקלפים, בין היתר בכל הנוגע לחוקי ההגירה לבריטניה שאמורים להשתנות החל מסוף שנת 2020. על רקע זה, נוצר עכשיו חלון הזדמנויות קצר להגר לבריטניה ולהשיג אזרחות בריטית. 

אבל איך עושים את זה? מאיפה מתחילים? אלו השאלות שעליהן נבקש להשיב בשורות הבאות. תחילה נציג את האופן שבו ניתן להפוך לאזרח בריטי, ובהמשך נסקור את הדרכים שבאמצעותן ניתן להגר לבריטניה, בין אם באמצעות אשרת עבודה, אשרת לימודים, ויזת יזם או משקיע, או ויזות מסוגים אחרים.

אילו מדינות כוללת בריטניה, והאם חוקי ההגירה לכולן זהים?

בריטניה (או הממלכה המאוחדת) היא איחוד של מדינות הכולל את אנגליה (המשמעותית וגדולה בין מדינות אלה), סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד. כל אחת ממדינות אלה פועלת תחת חוקי הגירה אחידים, ולכן כל מה שייכתב בשורות הבאות רלוונטי לכל אחת מהן. 

אזרחות בריטית ניתנת לצאצאים של אזרחים בריטיים או לכל מי שנולד באנגליה לפני 1983

איך ניתן לקבל אזרחות בריטית? 

אזרחות בריטית ניתנת לצאצאים של אזרחים בריטיים או לכל מי שנולד באנגליה לפני 1983. כלומר, אם אתם צאצאים של אזרח בריטי (אחד ההורים שנולד באנגליה) ככל הנראה מגיעה לכם אזרחות. 

לחילופין, אם נולדתם באנגליה עד 1983 (השנה שבה שונו חוקי ההגירה) גם מגיעה לכם אזרחות. שימו לב כי אין זה משנה אם בעת שנולדתם ההורים שלכם לא היו אזרחים בריטיים, במידה שנולדתם באנגליה, לפני שנת 1983, תקבלו אזרחות.

 

בדיקת הזכאות נעשית על פי חוקי האזרחות של משרד הפנים הבריטי, החוקים מורכבים מאד ושונים בכל מקרה ספציפי

איך מתבצעת בדיקת הזכאות לאזרחות?

בדיקת הזכאות נעשית על פי חוקי האזרחות של משרד הפנים הבריטי, החוקים מורכבים מאד ושונים בכל מקרה ספציפי. כדי להוכיח זכאות צריך להמציא מסמכים מקוריים כגון: תעודות לידה, תעודות נישואין וכדומה. אם אין ברשותכם את כל המסמכים ניתן להשיג אותם בארכיון של משרד הפנים הבריטי.

ויזה עבור מגורים משותפים עם בן או בת זוג בריטיים וילדיהם - אשרה הניתנת לבני זוג, אם אחד מהם בריטי או תושב קבע באנגליה. בני הזוג יכולים להיות נשואים או ידועים בציבור

אילו ויזות קיימות לבריטניה, וכיצד ניתן להגר למדינה?

קבלת ויזה לבריטניה היא בדר״כ עניין מורכב ודורש הכנה קפדנית של הבקשה בגלל הדרישות הבלתי מתפשרות של נוהלי הענקת הוויזות של משרד הפנים הבריטי.  

ויזה עבור מגורים משותפים עם בן או בת זוג בריטיים וילדיהם - אשרה הניתנת לבני זוג, אם אחד מהם בריטי או תושב קבע באנגליה. בני הזוג יכולים להיות נשואים או ידועים בציבור, וגם זוגות בני אותו המין מתקבלים ללא הבדל, וכמובן שגם ילדיהם. 

מה מקבלים: אשרת שהייה לשנתיים וחצי, שניתנת להארכה לתקופה זהה, ותאפשר לכם עבודה מלאה בבריטניה. לאחר מגורים של 5 שנים בבריטניה, תוכלו להגיש בקשה לתושבות קבע וגם להגיש בקשה לאזרחות אנגלית.

ויזת יזם - ויזה המיועדת ליזמים (שלא בתחום הנדל"ן) המעוניינים להקים בבריטניה עסק חדש או לרכוש עסק קיים. לצורך קבלת אשרה זו, יש להציג תכנית עסקית, שתגלם השקעה של לפחות 200 אלף ליש"ט, ולהוכיח כי בכוונתכם להעסיק לפחות שני עובדים בריטיים. 

מה מקבלים: אשרת שהייה לשלוש שנים, שאותה ניתן להאריך לשנתיים נוספות (האשרה היא גם לבני המשפחה). לאחר חמש שנים במדינה, ניתן לקבל תושבות קבע, ואחרי שנה נוספת תוכלו להגיש בקשה לאזרחות בריטית.

ויזת משקיע - מיועדת לאנשים שמעוניינים להשקיע סכום גדול יחסית של כסף בחברה אנגלית. לצורך קבלת ויזה זו, יש לבצע השקעה של 2 מיליון ליש"ט לפחות. 

מה מקבלים: אשרת שהייה לשלוש שנים, שניתנת להארכה. לאחר חמש שנים ניתן להגיש בקשה לתושבות קבע, ואחרי שנה נוספת תוכלו להגיש בקשה לאזרחות אנגלית. גם אשרה זו רלוונטית לבן או בת הזוג של המשקיע ולילדיהם.

ויזה לניוד עובדים בכירים בחברה בינלאומית - מיועדת לחברות שרוצות לפתוח סניף בבריטניה, ולשלוח אליו את אחד המנהלים שלהן. האשרה ניתנת כל עוד הסניף פועל בבריטניה, והבכיר מועסק בו.

מה מקבלים: אשרת שהייה לשלוש שנים, שניתנת להארכה. גם כאן, אחרי חמש שנים ניתן להגיש בקשה לתושבות קבע, ואחרי 6 שנים אפשר להגיש בקשה לאזרחות. הוויזה כוללת גם את בני המשפחה.

ויזות עבודה - יש בבריטניה סוגים שונים של אשרות עבודה. המעסיק הוא זה הנדרש לקבל אישור להביא עובד זר, והוא צריך להוכיח כי אין עובד מקומי שיכול למלא את מקומו. ברוב המקרים הסיכוי לכך הוא נמוך מאד, ולכן קשה מאד לקבל ויזת עבודה לאנגליה. לעומת זאת אם את/אתה בעלי מקצוע המופיע ברשימת המקצועות הנדרשים (אחיות, רופאים, טכנאי מטוסים ועוד) המעסיק אינו חייב לחפש עובד מקומי לפני הגשת הבקשה לוויזה עבורך ולכן קבלת ויזת עבודה במקרה כזה היא בעלת סיכויי הצלחה גבוהים. 

מה מקבלים: ויזת עבודה לתקופה של חמש שנים, שחלה גם על יתר בני המשפחה. לאחר תקופה זו ניתן לקבל תושבות קבע ואזרחות.

ויזה עבור בעלי כישרון יוצא דופן - ויזה לבעלי יכולות מיוחדות במדע, באמנות או בספורט. על מנת לקבלה, צריך המועמד שמוסד מוכר בבריטניה יזמין אותו אליו לעבודה, זאת על בסיס הוכחות כי המוזמן בעל יכולות יוצאות דופן בתחום עיסוקו.

מה מקבלים: ויזה לתקופה של 5 שנים. 

דגל בריטניה

ויזת סטודנט - כדי לקבל אשרה מסוג זה על המועמד להראות כי התקבל ללימודים על ידי מוסד אקדמי מוכר וכי הוא בעל יכולת לממן את שכר הלימוד ולתמוך בעצמו כלכלית. 

מה מקבלים: ויזה לתקופת הלימודים. ניתן לעשות תואר  ולאחר מכן אפשר להמשיך עד לסה״כ 6 שנות לימוד. מסלול זה לא מוביל לתושבות קבע ואזרחות, אך כל עוד המועמד סטודנט הוא יכול להמשיך וללמוד. אשרה זו מאפשרת לעבוד במשרה חלקית עד 20 שעות בשבוע.

ויזת איש דת - מיועדת לנציגי ארגונים דתיים בבריטניה (למשל, לשליחי חב"ד). כדי לקבלה על המועמד להוכיח יכולת כלכלית, ולהראות כי יקבל משכורת מהארגון שבו יעבוד. 

מה מקבלים: ויזה זמנית לתקופה של שנתיים, שאיננה מובילה למעמד קבע ולקבלת אזרחות.

אם בכוונתכם לבקש ויזה לבריטניה, קחו בחשבון שתידרשו לשלם אגרה שיכולה להסתכם ב עד ל-1,500 ליש"ט

טיפים חשובים למי ששוקל להגר לבריטניה

ראשית, חשוב להבין כי רשויות ההגירה בבריטניה מאוד קפדניות. לכן, חשוב למלא את הטפסים הרלוונטיים בצורה מדוקדקת, בדיוק כפי שמבקשים (מה שישראלים נוטים לעיתים שלא לעשות), אחרת הבקשה עלולה להיפסל. 

שנית, אם בכוונתכם לבקש ויזה לבריטניה, קחו בחשבון שתידרשו לשלם אגרה שיכולה להסתכם ב עד ל-1,500 ליש"ט. אם הבקשה שלכם תיפסל ותרצו להגיש אותה מחדש, תידרשו לשלם שוב (עוד סיבה מדוע חשוב למלא את הטפסים בדקדקנות).

שלישית, לישראלים שמחזיקים בדרכון אירופי אחר יש יתרון גדול בהגירה לבריטניה, לפחות נכון להיום לפני שהכללים משתנים. מי שמחזיק בדרכון אירופי אחר מקבל הקלות משמעותיות, היות שבריטניה עדיין מחויבת לכללי התנועה החופשית באיחוד האירופאי.

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

במשרד דקר, פקס, לוי ושות' תקבלו שירות משפטי מותאם אישית עבורכם, לקוחות המשרד, על ידי צוות עורכי דין מקצועי, אמין ואדיב, מתחילת ההליך עד להשגת התוצאה הרצויה. למשרד הסכם קבוע עם כל הפונים, עוד לפני החתימה על חוזה ותחילת העבודה - אנחנו עובדים רק על תיקים "עם רגליים", בעלי סיכוי סביר להצלחה. העבודה היא בשקיפות מלאה ועדכון הלקוח בכל שלבי ההליך. בנוסף, המשרד מחוייב לספק מידע נגיש וקל להבנה לכל הפונים, בין אם באתרי הרשת או לאלו שזקוקים לייעוץ עו"ד אבל לא לליווי בהליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עורכי דין דקר, פקס, לוי

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה