zap group mishpati logo

אזרחות ספרדית ופורטוגלית - שאלות ותשובות

העלות של הוצאת אזרחות פורטוגלית, והבעייתיות במקרה של רישום פלילי - שאלות ותשובות מהפורום

מאת: מערכת משפטי
14.11.17
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
אזרחות ספרדית ופורטוגלית - שאלות ותשובות

נדמה שאזרחות זרה מעולם לא היתה מבוקשת יותר. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראליים מעוניינים להשיג דרכון זר, ומתחילים לבדוק את שורשיהם וזכאותם. האם ייתכן שאתם זכאים לאזרחות ספרדית או פורטוגלית?
לפניכם שאלות שנשאלו בנושא בפורום אזרחות ספרדית ופורטוגלית בזאפ משפטי. עו"ד אדם ידיד, מנהל הפורום, השיב

 העליות הכוללות של הוצאת אזרחות פורטוגלית נעות בין 11,000 ש"ח לבין 16,000 ש"ח

הוצאת אזרחות פורטוגלית ועלות התהליך

שאלה: שם משפחתי הוא ביטן וסבא וסבתא שלי עלו לישראל מאלג׳יריה, אך אין להם תעודות לידה או מסמכים אלג׳יראיים נוספים. הדבר היחיד שיש לנו זה ספר משפחה צרפתי ובו השם של סבא שלי מופיע. הוא מופיע בשמו הצרפתי ששונה משמו בעברית. מה הסיכוי להוציא אזרחות? וכמה עולה התהליך?

תשובה: לאור הנתונים בשאלתך, אני סבור שבהחלט יש מקום להתחיל בחקירה ובתהליך. אנשים במצבך כבר מקבלים אזרחות בפורטוגל. עלויות: העליות הכוללות נעת בין 11,000 ש"ח לבין 16,000 ש"ח, תלוי בנותן השירות, בכמות הפונים במשפחה ובנתונים וצרכים ספציפיים נוספים. 

בהחלט צפוי שידרשו ממך מרשם פלילי על שנותייך בארה"ב, שם היה מרכז חייך

דרכון פורטוגלי ותעודת יושר

שאלה: אני מנסה להוציא אזרחות מפורטוגל. בעבר גרתי בארה"ב למשך שנתיים כאשר הייתי קטינה (גילאים 4-6) וחזרתי לפני 17 שנה. מאחר שבאתי לבקר בישראל לא שהיתי בארץ מעל לשנה ברציפות. האם אני צריכה להציג תעודת יושר? בנוסף, הבנתי שיש להציג תעודות יושר שהונפקה בשלושת החודשים האחרונים. לאיזה שלב בתהליך מתכוונים? כלומר האם התוקף רלוונטי בזמן הפגישה בשגרירות בישראל או בהגשת המסמכים בליסבון?

תשובה: בהחלט צפוי שידרשו ממך מרשם פלילי על שנותייך בארה"ב, שם היה מרכז חייך. יחד עם זאת, לאור שינוי שחל בתקנות, נראה כי ינטשו את הדרישה לתעודת יושר על השנים כקטינה, כך שיתכן שלא תידרשי לזה. תוקף המסמכים צריך להיות בעת ההגשה לרשות האוכלוסין. ראוי לציין כי סיבה טובה להגשת מסמכים שלא בתוקף יכולה להתקבל.

הוצאת אזרחות לילדים קטינים

שאלה: אם אני ובעלי הוצאנו אזרחות פורטוגלית על בסיס מגורשי ספרד, האם ילדנו הקטינים זכאים גם לאזרחות? האם גם הם צריכים לעבור את ההליך הארוך כמונו או שיש הליך מקוצר כי לשני ההורים כבר יש אזרחות?

תשובה: ניתן לבצע רישום של הילדים, בנסיבות מסוימות.

רישום הסטטוס המשפחתי כיום הוא חובה על פי הדין בפורטוגל וכל אזרח חב בכך, גם אם הוא תושב חוץ

אזרחות פורטוגלית לבני משפחה

שאלה: בקשר לרישום נישואין וילדים קטינים לאחר קבלת אזרחות על ידי האב: מה ההליך והאם יש צורך להמנע או להזהר/לחכות? בעת הגשת הבקשה נרשמתי כנשוי, אבל לא נדרשתי למסור תעודת נישואין וכו.

תשובה: רישום הסטטוס המשפחתי כיום הוא חובה על פי הדין בפורטוגל וכל אזרח חב בכך, גם אם הוא תושב חוץ. ניתן לבצע את הרישום בקונסוליה. ההליך לא מסובך. יש מגמה לנסות ולחסוך את הרישום הראשוני כך שכבר בעת רישום האזרחות, הסטאטוס יעודכן לפי מה שפורט בבקשה לרשות האוכלוסין. 

הוצאת דרכון פורטוגזי למגורשי ספרד

שאלה: הורי אמי משני הצדדים ממגורשי ספרד מעיר בשם מוניסטיר שביגוסלביה לשעבר. האם עדיין אפשר להוציא דרכון או שמא האופציה נסגרת באוקטובר 2018?

תשובה: קהילת מונסטיר הינה קהילה ששורשיה הם מובהקים מאד. אתה יכול עדיין להגיש בקשה לפי החוק הספרדי.

בהנחה שנבחנת כבר בספרדית, ההליך הספרדי הינו מהיר יותר. אך חשוב להבין שהוא גם יקר יותר

קבלת אזרחות באיבריה - האם יש דרך זולה, מהירה ופשוטה?

שאלה: אני ממוצא ספרדי - יוון וטורקיה. דובר לדינו, מבין טוב ספרדית. מעוניין להגיע לשם למטרת עבודה וסקרנות, לחסוך ללימודים ולחזור. מחפש דרך שבה לא אוציא הרבה כסף ואוכל להרוויח מהוצאת האזרחות. מנסיוני במקומות אחרים צריך לחכות כשנה ולהוציא כעשרת אלפים שקלים.

תשובה: כפי שאני למד, בהנחה שנבחנת כבר בספרדית, ההליך הספרדי הינו מהיר יותר. אך חשוב להבין שהוא גם יקר יותר.
יחסית המדובר באזרחויות שמחיר הטיפול בהן אינו נחשב יקר. שקול מה הדרך המתאימה לך.

העובדה שאתה תהיה או לא תהיה אזרח פורטוגלי כלל לא משפיעה על עניינם האישי של כל אחד מילדיך, אם הם בגירים

רישום פלילי בתעודת יושר

שאלה: הייתי מעורב באירוע תקיפה כביכול, כמאבטח. הוגשה נגדי תלונה על תקיפה. כרגע התיק בחקירה. בתעודת היושר שהגשתי לשגרירות כתוב, כי קיים רישום פלילי אחר בהמתנה. האם זה מסיים את סיכויי לאזרחות פורטוגזית ואם כן מה לגבי ילדי?

תשובה: לגבי עניינך - תלוי איך זה כתוב. אם תצא זכאי - זה כלל לא ישפיע. העובדה שאתה תהיה או לא תהיה אזרח פורטוגלי כלל לא משפיעה על עניינם האישי של כל אחד מילדיך, אם הם בגירים. אם הם קטינים - נצטרך להמתין ולראות את הדרך בה משתנה החוק בעניין זה.

אזרחות פורטוגלית - הדרך להגיע אליה

הוכחת קשר ממשי לספרד

שאלה: לאחר שליחת המסמכים, קיבלנו הודעה מהנוטריון בספרד שאנו נדרשים להוכיח קשר לספרד (עסקי או אחר). איך עושים זאת?

תשובה: הצעתי היא להראות פעילות בעמותות או בגופים הפועלים בתחומי המורשת הספרדית.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • מעמד אישי של בן זוג שאינו יהודי בישראל - מדריך

    מעמד אישי של בן זוג שאינו יהודי בישראל - מדריך

    גם אם מצאת את בחיר לבך מעבר לים ונישאתם, וגם אם הצלחתם להכריע בוויכוחים היכן לחיות והוא הסכים לאפשר לך לגור ליד אמא (למרות החום, המצב הביטחוני וקשיי השפה והפרנסה), החלום הוורוד של זוג נשוי בישראל ממאן להתממש במהירות. אזרח/ית ישראלי/ת הנישא לבן/ת זוג שאינו יהודי/ה ושואף לחיות עמו/ה בישראל ניצב מול אתגרים רבים. הדרך למעמד הנכסף שיאפשר לבן/ת הזוג לחיות בישראל ולהתפרנס פה זרועה קשיים ומכשולים. לאיזה מעמד יכול לזכות בן זוג זר החי בישראל? אילו קשיים מחכים לכם בדרך למעמד הנכסף? וכיצד, אם בכלל, ניתן להקל על התהליך?
    7 דק'
  • עבודה בעגלות בארה"ב - החטא ועונשו

    עבודה בעגלות בארה"ב - החטא ועונשו

    גירוש מארה"ב זוהי סנקציה אפשרית למי שעבד ללא אשרה. ממה להיזהר ומה ניתן לעשות אם נתפסים? מדריך בנושא, לפניכם
    5 דק'
  • מקלט מדיני בישראל עבור נתין זר - מדריך

    מקלט מדיני בישראל עבור נתין זר - מדריך

    למרות מצבה הבטחוני הלא מושלם של ישראל, יש רבים הרואים בה מקלט מדיני - אי של שפיות במזרח התיכון בו אפשר לזכות בחיים בטוחים ושלווים הרחק מסכנת חיים שאורבת במדינות המוצא בהן שורר מצב מלחמה. מתי נתין זר יכול לקבל מקלט מדיני בישראל ואיך עושים את זה?
    5 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה