zap group mishpati logo

פרטנר לא כיבדה את בקשת הביטול, ותשלם פיצויים לדוגמא

ביהמ"ש קיבל חלקית תביעה שהגיש מנוי לשעבר של פרטנר, וחייב אותה לשלם לו 3,000 שקלים

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
01.05.12
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
פרטנר לא כיבדה את בקשת הביטול, ותשלם פיצויים לדוגמא

בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה דן לאחרונה בתביעה של עו"ד כנגד חב' פרטנר.

התובע היה מנוי על שירותי הטלפון הסלולורי של פרטנר. לטענתו, ב-2 בנובמבר הוא ביקש מספר פעמים להפסיק את שירותי פרטנר, אולם חרף בקשות חוזרות ונשנות, החברה לא עשתה כן. לטענתו, הוא שוחח טלפונית מספר פעמים עם נציגי החברה ואף שלח פקס, אולם הודעת הביטול לא כובדה. בסופו של דבר הוא עבר לחברה מתחרה, אשר היא שטיפלה בניתוק השירות מפרטנר באמצעות הליך המכונה "ניוד".

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התובע עותר לחיוב פרטנר בפיצוי עונשי בסך של 30,000 שקלים בשל ארבע בקשות ביטול שלא כובדו. כמו כן הוא עותר להשבת סך של 271 שקלים בו חוייב לטענתו שלא כדין.

פרטנר טוענת מנגד, כי התובע לא ביקש להתנתק, אלא ביקש הצעות משופרות בלבד. לטענתה בשיחות הטלפון עם התובע הוא ביקש לקבל הצעה משופרת ורק איים בהתנתקות, אם לא יקבל הצעה טובה, ובלשונה של נציגת הנתבעת שהופיע בדיון: "הוא בא לאיים עלינו תתנו לי הצעה יותר טובה אם לא אני מתנתק".

ביטול עסקה
השופט יוסי טורס דן בתביעה לאורו של חוק הגנת הצרכן, אשר מסדיר את הנושא של ביטול עסקה.

השופט קבע, כי פרטנר לא פעלה כדין, והפרה בורה של החוק מצידה באה לידי ביטוי לאחר השיחה מיום 17.2.11 ; נשמע התובע ספק אומר ספק צועק, שהוא אינו מעוניין עוד בשירות פרטנר,וכי הוא מבקש להתנתק. "אמנם גם שיחה זו מסתיימת בנוסח המסוייג והמותנה "אם לא תתקבל הצעה אנחנו מתנתקים"", כתב השופט, "אולם כאן התובע כבר היה תוקפני וברור יותר מבשיחות הקודמות וגם פרק הזמן שהעניק לנתבעת לצורך העברת ההצעה בכתב היה קצר מאוד באופן שלמעשה לא הותיר כל מקום לספק באשר לרצינות כוונתו" .

השופט קבע, כי: "על בקשה ברורה זו לא הייתה הנתבעת רשאית לעבור לסדר היום ולהתעלם ממנה. בהיעדר הסכמה בין הצדדים באשר לשיפור התנאים והמשך היחסים, היה עליה להביא לניתוקו של התובע מהשירות בחלוף שלושה ימי עסקים. כאשר לא עשתה כן הפרה את חובתה כאמור בסעיף 13ד לחוק הגנת הצרכן".

באשר לסכום הפיצוי הראוי, נקבע כי אין לקבל את מלוא דרישתו של התובע, וכי יש לפסוק לזכותו פיצוי בסך 3,000 שקלים, אשר משקף את ההפרה, חומרתה ונסיבותיה. השופט ציין, כי הוא השתכנע שפרטנר לא ראתה בבקשה של התובע משום בקשת ניתוק, אלא מו"מ תוקפני שהוא מנהל מולה. יחד עם זאת, פרטנר שגתה בהערכת מצבה המשפטי ומכאן שהפרה את החוק.

(ת"ק 1536-11-11 אביעד סיני , עו"ד נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים