zap group mishpati logo

החתונה מבוטלת? נא להיערך בהתאם!

צו סגירה לאולם? כח עליון? קראו מה חשוב לדעת לפני שאתם חותמים על הסכם עם אולם האירועים

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.06.12
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
החתונה מבוטלת? נא להיערך בהתאם!

תכננתם את החתונה במשך זמן רב. קניתם בגדי חתן-כלה, הזמנתם אולם, הדפסתם הזמנות, "סגרתם" עם קייטרינג, די ג'יי, צלם, כמובן, ולא נותר לכם אלא להגיע לאולם עם הטבעת, לשבור את הכוס ולצאת ממנו כזוג נשוי, לאחר חגיגה מרהיבה ורבת משתתפים. רגע, מה יקרה אם משהו ישתבש בדרך? האם חשבתם על האפשרות שלא תוכלו לערוך את החתונה באולם שהזמנתם מבעוד מועד?

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

לא אחת, בני זוג נקלעים למצב לא נעים ולא צפוי בעליל: הוצא לאולם צו סגירה, והוא נסגר. כח עליון: אסון טבע, שריפה, פשיטת רגל ועוד תרחישים אפשריים המונעים מבני הזוג לקיים את החתונה באולם שהוזמן על ידם.
לפניכם מספר עצות שימושיות לפני שאתם חותמים על ההסכם עם האולם שמצא חן בעיניכם, וממהרים לשלם את המקדמה.

האותיות הקטנות בהסכם – קראו אותן היטב!
ראשית, כל חתימה על הסכם, מחייבת קריאתו והבנתו טרם החתימה. אם תחתמו רק כדי לצאת מידי חובה ו"לסמן וי", לא תוכלו אחרי כן לבוא בתלונות לאולם בהתקיים כל מיני מצבים לא רצויים. חשוב לוודא, כי ההסכם, אשר מנוסח לרוב בצורה אחידה מטעם האולם, כולל את ההתחייבות של האולם לספק לכם את הציוד/האוכל/אנשי המקצוע שבחרתם, ובכלל זה: התפריט, המשקאות, סידורי חניה בכניסה לאולם, שירותי אבטחה, מערכת הגברה וכד'. כדאי להסכים על פיצוי מוסכם, כאשר קיים פער בין מה שהוזמן לבין מה שהתקבל בפועל באירוע.

לא פחות חשוב, יש לבדוק מה קובע ההסכם בנוגע לאפשרות של ביטול חתונה. במקרה שהביטול בא מכם (העדר רצון לחגוג באולם הספציפי שהזמנתם, חרטה של אחד מבני הזוג, לא עלינו, וכד')- האם תצטרכו לשלם קנס? מהו המועד האחרון שבו תוכלו לבטל מבלי לשאת בעלות המלאה של האירוע? האם תקבלו את המקדמה בחזרה?

פוליסת ביטוח
אפשרות אחרת, היא שהחתונה לא יכולה להתקיים באולם מסיבה שאינה תלויה בכם. כלומר: בשל כח עליון, למשל, פשיטת רגל או צו סגירה. אם אין בהסכם התייחסות אפשרית לתרחיש כזה, מומלץ לדרוש מהאולם להוסיפה. כדאי לדרוש מהאולם להוסיף בהסכם הצהרה בדבר קיום כיסוי ביטוחי למקרה של אירועים כאלו, כולל כיסוי ביטוחי למקרה שיגרם נזק גוף לצד ג'.

חברות הביטוח השונות מציעות פוליסות במסלולי כיסוי שונים בהתאם להיקף ההשקעה באירוע. הפוליסה מעניקה כיוסי לאירוע במקרה של ביטולו בשל כח עליון, מזג אוויר או אף אירוע טרגי כמו מוות של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

תעתועי מזג האוויר
אם חיפשתם זמן רב אחר לוקיישן מתאים, והחלטתם לבחור במקום פתוח, צופה לים, אתם חייבים להכניס להסכם סעיף המתייחס לאפשרות של ירידת גשם, במידה שהחתונה שלכם אמורה להיערך בעונת מעבר- בסתיו או באביב. עליכם לוודא, כי האולם מציע לכם פתרון במקרה שביום החתונה ירד גשם, ולא תוכלו לערוך אותה תחת כיפת השמיים.

לסיכום: חשוב לזכור, שלפני שאתם חותמים על הסכם עם אולם, יש להניח בצד את ההתרגשות והציפייה, ולוודא כי ההסכם מתייחס לכל מיני תרחישים אפשריים, וכי האולם נותן מענה לנסיבות לא צפויות, כאמור.

נכתב ע"י אורנית גורטלר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • שותפויות והתקשרויות במגזר החקלאי

    שותפויות והתקשרויות במגזר החקלאי

    צדדים במגזר החקלאי שמעוניינים להתקשר ביניהם, כפופים לרוב לרגולציה ולהוראות דין שנקבעו ע"י המחוקק או ע"י הרגולטור הרלוונטי
    2 דק'
  • עיריית ירושלים עקלה חשבון בנק שלא כדין, ותפצה

    עיריית ירושלים עקלה חשבון בנק שלא כדין, ותפצה

    עיריית ירושלים הטילה עיקול שלא כדין. בית המשפט חייב אותה בפיצוי, והדגיש כי לא ניתן להשלים עם מצב שבו מערכות הדיווח של העירייה יודעות להפיק באופן אוטומטי הודעות חוב, אך לא לבטלן באופן אוטומטי עם ביצוע התשלום.
    3 דק'
  • נפרדנו כך - סכסוך בין שותפים

    נפרדנו כך - סכסוך בין שותפים

    בשותפות עסקית טמונים יתרונות רבים. הכניסה לשותפות מלווה בהתרגשות גדולה של כל הצדדים ובסוג של אופוריה לגבי ההתנהלות המשותפת והצלחת העסק. מה קורה אם הדברים לא הולכים כמתוכנן, אם אחד מהשותפים בוחר לצאת מהשותפות או לחילופין, להכניס שותף נוסף?
    6 דק'