zap group mishpati logo

שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה - שאלות ותשובות מהפורום

אתם צריכים לשלוח סחורה לחו"ל. באילו אישורים עליכם להצטייד? עם מי כדאי להתייעץ בנושא? ובמקרה של ייבוא - למי עליכם לפנות, והיכן צריך להירשם? שאלות אלו ואחרות נשאלו בפורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה בפורטל משפטי. עו"ד יואב הריס, מנהל הפורום, השיב

מאת: מערכת משפטי
05.07.12
תאריך עדכון: 31.05.18
3 דק'
שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה - שאלות ותשובות מהפורום

אישור ממשרד הבריאות
שאלה: חזרתי מסין ואני רוצה להתחיל לייבא לארץ סוג של רוטב שנמכר שם בחנויות. השאלה היא אם משרד הבריאות אמור לאשר לי לפני או רק אחרי שנציגיו יראו את הכמויות?

תשובה: יבוא מזון לישראל מצריך אישור שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, וכולל הליך מקדמי של קבלת רישום יבואן ואישור מוקדם ליבוא. הבדיקה עצמה מבוצעת עם הגעת מטען המזון ארצה (בנמל). מומלץ לבצע ייבוא מקדים ראשוני של מספר דוגמאות טרם ביצוע המשלוח העיקרי, וכן להתייעץ עם חברת שילוח המתמחה בעניין כולל התרת מטעני מזון מהמכס.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום שילוח בינלאומי, סחר בינלאומי ומשאבי אנרגיה

משלוח לאירופה
שאלה: אני אמור לשלוח כמות של בקבוקי אלכוהול לחבר שנמצא במדינה שבמזרח אירופה. לפני שאני מתחיל לפעול בנושא: האם זה חוקי? האם לא יעשו לי בעיות עם מכס וכד'? אני לא יצרן או חברה אלא אדם פרטי. למה לצפות?

תשובה: נושא ייצור ושיווק משקאות אלכוהוליים מוסדר על ידי הדין המקומי (כגון: פקודת המשקאות המשכרים; תקנות לפיקוח על יצוא הצמח ומוצריו (יצוא משקאות משכרים); וצו יבוא חופשי). בגדול, המדובר בנושא המצריך רישוי הן לעניין הייבוא, וסביר כי גם במדינת היעד נדרשים רשיונות והיתרים כתנאי לשחרור מטען אלכוהול מהמכס. לא ברור מהו היקף משלוח הבקבוקים, בכל מקרה עדיף להתייעץ עם חברה לשילוח וכן לשקול לבצע משלוח מקדים לדוגמא טרם המשלוח העיקרי.

ייבוא טלפונים לארץ
שאלה: האם כדי לייבא לארץ טלפונים סלולריים מחו"ל באופן פרטי יש צורך ברישיון או באישורים מיוחדים?

תשובה: ייבוא מוצרי אלחוט לארץ טעון אישור משרד התקשורת אצל הממונה על אישורי סוג לציוד תקשורת אלחוטי; וכמו כן סביר גם אישור מכון התקנים; ללא הרישוי הנדרש לא ישוחררו הטובין המיובאים מהמכס.
לכן מומלץ לבצע תחילה ייבוא מקדים של מספר דוגמאות על מנת לבחון התקיימות דרישות הרישוי ורק לאחר מכן לייבא את מלוא המשלוח. ניתן לקבל שירות בעניין מחברות שילוח העוסקות גם בשחרור מכס והסדרת רישוי.
שילוח של חומר מסוכן
שאלה: הבנתי שמערימים קשיים במקרה של משלוח לסין של חומר שמוגדר מסוכן. כיצד נוכל לדאוג לכך שהמשלוח ישוגר ללא תקלות?

תשובה: חומר מסוכן צריך להיות מדווח ו"ממוסמך" כראוי במסמכי השילוח- החל מאישורים נדרשים לייצוא ועמידה בתקנים בינלאומיים החלים על החומר האמור, עובר לדיווח למוביל הימי [על מנת שיוכל להיערך בהתאם מבחינת אחסנה בכלי השייט המוביל] וכן קיומם של מסמכים נדרשים לצורך שחרור והתרת הייבוא בסין. מומלץ להתייעץ עם חברה לשילוח בינלאומי בעלת נסיון בהובלות כגון אלה ורצוי גם להכין תוכנית שילוח סדורה על פי שלבים ומסמכים. כמו כן תמיד מומלץ להיערך ביטוחית לביטוח המטען ונזקי צד ג'.

ייבוא סחורה חקלאית מטורקיה
שאלה:  מה מצב הסחר בין טורקיה לישראל? באילו תחומים ניתן לבצע סחר בין 2 המדינות ובאילו לא?
האם יניתן לייבא משם סחורה חקלאית?

תשובה: להבדיל מהמצב הפוליטי המוקפא בין שתי המדינות, המצב המסחרי פועל באופן תקין ומלא. ישנם קווי ספנות פעילים רציפים בין ישראל לטורקיה ואין מניעה לוגיסטית או אחרת לייבוא תוצרת חקלאית משם. הייבוא החקלאי עצמו כפוף כמובן לאישורים, היטלים וכו', הכל בהתאם לטיב התוצרת המיובאת עצמה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה