zap group mishpati logo

תלונת שווא: התמונה בטלפון הנייד הוכיחה - האב לא היה יכול להכות את הילד

תמונה שהציגה אם כראיה, כביכול, לאלימות מצד האב כלפי בנם המשותף שימשה עבורו כאליבי לאחר שהתברר כי שהה באותו זמן במרחק של 200 ק"מ מהבן.

מאת: עו"ד הילה בורנשטיין
09.02.20
תאריך עדכון: 12.12.23
5 דק'
תלונת שווא: התמונה בטלפון הנייד הוכיחה - האב לא היה יכול להכות את הילד

האב אשר יוצג בהליך ע"י עוה"ד הילה בורנשטיין גילה כי מאבקי גירושין בין בני זוג עלולים לעיתים להפוך למכוערים במיוחד, ובלהט הקרב הצדדים עשויים שלא לבחול באמצעים. כך בדיוק קרה למשה (שם בדוי), אשר יום אחד נדהם לגלות כי פרודתו הגישה נגדו תלונת שווא במשטרה על אלימות כלפי בנם המשותף.

למזלו של משה, השקר של בת הזוג נחשף. תמונה בסלולר שהוצגה על ידי פרודתו כראיה, כביכול, לאלימות מצד משה כלפי בנם המשותף, שימשה עבורו כאליבי מושלם, זאת לאחר שעו"ד בורנשטיין הוכיחה כי באותה עת שהה משה במרחק של 200 ק"מ מן המקום בו שהה הבן בעת שנחבל. כלומר, הוא לא יכול היה בשום צורה להכות אותו.

לאחר הפרידה, החל האב לצאת עם נשים אחרות, מה שעורר באם רגשות קנאה עזים. על רקע זה, החליטה האם להתנקם בבן זוגה לשעבר דרך בנם המשותף

האם החלה לקנא בעקבות הפרידה

שום דבר בקשר בין בני הזוג לא יכול היה לרמוז על העתיד להתרחש. השניים חיו יחד במשך שמונה שנים כידועים בציבור, ניהלו משק בית משותף, ואף נולד להם בן. בשלב מסוים עלו היחסים ביניהם על שרטון, והשניים נפרדו.

לאחר הפרידה, החל האב לצאת עם נשים אחרות, מה שעורר באם רגשות קנאה עזים. על רקע זה, החליטה האם להתנקם בבן זוגה לשעבר דרך בנם המשותף. היא החלה לנהוג באופן אובססיבי, ולשלוח לאב באופן תכוף מסרונים מטרידים לטלפון הסלולרי שלו, שבהם ניסתה לברר עם מי הוא יוצא, ואיפה הוא נמצא בכל עת.

בשלב מסוים, הקנאה העבירה את האשה על דעתה, והיא פנתה למשטרה והגישה נגד האב תלונת שווא על אלימות. בתלונה טענה האם כי האב היכה את בנם המשותף וכי היא חוששת מכך שיעשה זאת שוב ויפגע בילד. האם טענה כי המשך נוכחות האב עם הבן עלולה להיות מסוכנת.

עו"ד בורנשטיין אשר ייצגה את האב במשפט הוכיחה באופן חד-משמעי, כי באותו מועד שבו צולמה התמונה האב היה במרחק של 200 ק"מ מן הבן. כלומר, האב לא יכול היה להכות את הבן

התאריך על התמונה חשף את השקר

האם המשיכה במסע הנקמה שלה נגד האב, והגישה לבית המשפט בקשה למתן צו הגנה כנגדו. הבקשה הסתמכה, בין היתר, על תמונה שהציגה האם ובה נראו על גופו של הילד סימנים כחולים, ששימשו ראיה, כביכול, לאלימות מצדו של האב כלפי הבן.

ואולם, התמונה שנלקחה מן הטלפון הסלולרי של האם שימשה כבומרנג כנגדה, לאחר שעו"ד בורנשטיין אשר ייצגה את האב במשפט הוכיחה באופן חד-משמעי, כי באותו מועד שבו צולמה התמונה האב היה במרחק של 200 ק"מ מן הבן. כלומר, האב לא יכול היה להכות את הבן.

עוד הוכיחה עוה"ד הילה בורנשטיין כי מקורה של החבלה שהופיעה על גופו של הילד יכלה להיגרם בצורה טבעית - גם כתוצאה מהשתוללות של הילד, ומקורה הוא לא בהכרח באלימות.

מסכת הראיות, שנחשפה בבית המשפט, שכנעה את שופט בית המשפט לענייני משפחה בצדקת גרסתו של האב ובכך שהמניע של האם להגשת התלונה כנגד האב היה רגשות הקנאה שלה כלפי האב, ורצונה כי יחזור אליה, ולא דאגה כנה לשלומו של הבן וחשש מפני אלימות של האב כלפיו.

באחד הרגעים האירוניים בדיון, לאחר שהאם טענה כי היא מפחדת מהאב - אך דרשה לקבל ממנו כספים בזמן שהוא מחזיר את הבן - שאל השופט את האם הכיצד היא טוענת שהיא פוחדת מפגישה עם האב, אך אינה חוששת לפגוש באב על מנת לקבל כספים. לאם לא הייתה תשובה סבירה בעניין זה.

על רקע התנהלותה החמורה של האם, חייב השופט את האם בהוצאות משפט על סך 5,000 שקלים, ואף העיר כי לולא מצבה הכלכלי הרעוע של האם היה מטיל עליה הוצאות משפט גבוהות בהרבה על סך 20 אלף שקלים (!).

ייתכן שבן או בת זוגכם מקליטים אתכם כל העת ומחכים לרגע שבו תמעדו, ואשר יוכיח, כביכול, למשטרה שאתם נוהגים באלימות. טיפ זה רלוונטי, כמובן, לא רק לשיחות טלפון אלא גם למסרונים, התכתבויות בווטסאפ, התכתבויות בפייסבוק וכו'

טיפים חשובים שיכולים למנוע תלונות שווא

אם אתם נמצאים בהליך גירושין מכוער, או עומדים להימצא בהליך כזה, וחוששים שהצד השני לא יבחל באמצעים ויגיש נגדכם תלונות שווא, הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם -
ראשית, נסו להיות ערניים לפרובוקציות שבהן עשוי הצד השני לנקוט. שמרו על שלוות נפש, ונסו להתעלם מניסיונות התגרות כלפיכם.

שנית, דעו כי ייתכן שבן או בת זוגכם מקליטים אתכם כל העת ומחכים לרגע שבו תמעדו, ואשר יוכיח, כביכול, למשטרה שאתם נוהגים באלימות. טיפ זה רלוונטי, כמובן, לא רק לשיחות טלפון אלא גם למסרונים, התכתבויות בווטסאפ, התכתבויות בפייסבוק וכו'.

שלישית, הקפידו מצדכם לתעד כל מפגש או שיחה שאתם מקיימים עם הצד השני. מותר לכם לעשות זאת על פי חוק. מה שאסור לכם לעשות הוא להקליט שיחה שאתם לא חלק ממנה (מה שעלול להיחשב כהאזנת סתר בלתי חוקית). הקפידו לתעד ולשמור כל התכתבות שאתם מקיימים עם הצד השני במייל, בווטסאפ או בכל דרך אחרת.

רביעית, אל תישארו ביחידות עם בן או בת הזוג, שעמם אתם "מכוסחים". הקפידו לוודא שבכל עת שמתקיים מפגש ביניכם, אתם לא לבד, ומישהו נוסף נוכח במקום כדי שהוא יוכל להעיד מטעמכם במידת הצורך על מה שאירע. דעו כי גם בן זוגכם עלול להופיע עם עד מטעמו.

חמישית, אם אתם לא גרים בבית ומגיעים לאסוף את הילדים, בקשו לאסוף אותם בכניסה לבניין או הגיעו בחברת מלווה נוסף. אם אין באפשרותכם לעשות זאת, הקפידו לתעד את האירוע, בין אם באמצעות צילום או הקלטה.

שישית, אם מערכת היחסים ביניכם ובין בן או בת הזוג הסלימה, והגיעה לכדי תלונות שווא במשטרה, שקלו היטב את מעשיכם והיוועצו בעורך דין מנוסה ומיומן הבקיא בנושא.

* עו"ד הילה בורנשטיין, המתמחה בתחום דיני המשפחה, ייצגה את האב במסגרת ההליך המתואר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה