zap group mishpati logo

חקירות פרטיות בגנים – שומרים על ביטחון הילדים

משרד חקירות פרטי יכול לסייע להורים מודאגים בחקירת וביסוס או שלילת חשדות שעולים להתעללות שילדיהם סופגים מצד צוות הגן, כמו גם בנקיטת פעולות מניעה. מדריך

11.10.20
תאריך עדכון: 30.03.24
6 דק'
חקירות פרטיות בגנים – שומרים על ביטחון הילדים

גן הילדים וצוות הגן המפעיל אותו הם המקום והאנשים שההורים שמים בהם את מבטחם שיגנו על ילדיהם, ולכן כל מקרה שבו מתגלה כי צוות הגן מתעלל בילדים מזעזע את ההורים ואת החברה כולה. למרות זאת, בשנים האחרונות מתברר יותר ויותר כי מקרי ההתעללות הנפשית והפיזית בגני ילדים הם נפוצים יותר ממה שאנו משערים.

כיצד יכול משרד חקירות פרטי לסייע במיגור התופעה?

מדובר בתופעה חברתית, כמובן, שיש לתת לה מענה כולל, אך חשוב גם לתת מענה למקרים פרטניים – בין אם בגילוי וחשיפה של מקרי התעללות, ובין אם בנקיטת אמצעי פיקוח ומניעה. בכך, משרד חקירות פרטי יכול לסייע רבות להורים המודאגים.

חשובים לא פחות הם דווקא סימנים שונים להתעללות נפשית מצד צוות הגן. ביניהם: ילד שחווה רגרסיה התנהגותית, מצב רוחו קודר והוא ממעט לחייך מהרגיל, או שהוא מגיב בפחד קיצוני לקול צעקה

מהן הנורות האדומות שצריכות להידלק אצל ההורים בחשד להתעללות מצד צוות הגן?

ראשית, יש כמובן הסימנים להתעללות פיזית, כמו למשל פעוט שחוזר מהגן עם סימנים כחולים או מכות יבשות לא מוסברות על איברי גופו, האמורים להדליק נורה אדומה מיידית אצל ההורים.

חשובים לא פחות הם דווקא סימנים שונים להתעללות נפשית מצד צוות הגן. ביניהם, למשל, ילד שמצב רוחו קודר והוא ממעט לחייך מהרגיל, או שהוא מגיב בפחד קיצוני ובלתי רגיל כשאתם מרימים עליו את קולכם. גם פעוט שחלה האטה בהתפתחות הפיזית והנפשית שלו (ביחס לעצמו וביחס לבני גילו) או שחלים שינויים בלתי מוסברים בהרגלי השינה שלו, - כל אלה הם תמרורי אזהרה, שייתכן ומצביעים על התעללות או התעמרות נפשית שהילד שלכם חווה בעת שהותו בגן.

במידה שההסברים הרפואיים והפסיכולוגיים לנורות האזהרה נשללים, ניתן בהחלט לפנות לחוקר פרטי ולבקש את עזרתו המקצועית באיסוף ראיות שיאשרו או ישללו את החשד להתעללות בגן

האם סימן כזה מעיד בהכרח על התעללות?

בוודאי שלא. חשוב לזכור שגם אם התגלו סימנים שונים כפי שתיארנו קודם, אין זה אומר בהכרח שמדובר בהתעללות מצד צוות הגן. ייתכן בהחלט שמקור הבעיה הוא אחר ומומלץ לשלול אפשרויות אחרות עם מומחי רפואה ופסיכולוגיה. חוקר פרטי אינו מתמחה בכך.

במידה שההסברים (הרפואיים והפסיכולוגיים) האחרים לנורות האזהרה נשללים, ניתן בהחלט לפנות לחוקר פרטי ולבקש את עזרתו המקצועית באיסוף ראיות שיאשרו או ישללו את החשד להתעללות בגן, ואף יבססו, אם צריך, תשתית ראייתית לחקירה משטרתית ולתביעה משפטית.

ניתן אמנם לפנות פנייה ישירה למנהלת הגן, ויש לכך חשיבות עצומה, אך תמיד קיים החשש שהיא תחפה על עובדיה, או שהיא עצמה לא תשים לב שמישהו מהצוות מתעלל בילדים

מדוע בכלל לערב חוקר פרטי במקרה של חשדות להתעללות בגן הילדים?

במרבית המקרים, הילדים עצמם יהיו חסרים את השפה והיכולת להתבטא ולתאר את ההתעמרות שהם חווים למרות שהם המקור הראייתי העיקרי. עדיין, האינסטינקטים ההוריים של כולנו פעמים רבות אינם מפספסים כאלה דברים, גם אם חסרות לנו הראיות לכך. יתרה מכך, קשה לערב את ילדינו בחקירה משטרתית, לא רק בשל הקושי שלהם להתבטא, אלא גם בשל החשש לטראומה הנוספת שחקירה כזו עלולה לגרום.

ניתן אמנם לפנות פנייה ישירה למנהלת הגן, ויש לכך חשיבות עצומה, אך תמיד קיים החשש שהיא תחפה על עובדיה, או שהיא עצמה לא תשים לב שמישהו מהצוות מתעלל בילדים, או שהיא תתקשה, כמוכם, לאתר ראיות לכך, עם כל רצונה הטוב.

לבסוף, גם הפעלה של אמצעים פרטיים, כמו הסתרה של מצלמות בתיק האוכל או במקום כלשהו בגן, ללא ידיעת הצוות, היא בעייתית, הן משום שהורה שעושה זאת עשוי למצוא עצמו מסובך בעבירה פלילית והן משום שאם איש או אשת הצוות המתעללים יגלו זאת, הם ייזהרו יותר במעשיהם.

משרד חקירות פרטי יכול למשל לשלוח לגן סייע או סייעת מטעמו, שיוכלו לבחון את החשדות ולתעד ראיות להתעללות, אם היא קורית, באמצעות מצלמה נסתרת

יתרונות מקצועיות החוקר הפרטי

לאור כל אלה, נדמה שברורות יותר מעלותיו של חוקר פרטי ויכולתו לסייע. לרשות משרד חקירות פרטי עומדות שיטות חקירה ואיסוף מידע מקצועיים שיאפשרו להורים לברר חשד להתעללות נפשית, ולאסוף ראיות בצורה חוקית, מבלי להסתכן בפגיעה בחקירה או בהעלמת ראיות מצד איש או אשת הצוות המתעללים.

משרד חקירות פרטי יכול, למשל, לשלוח לגן סייע או סייעת מטעמו, שיוכלו לבחון את החשדות ולתעד ראיות להתעללות, אם היא קורית, באמצעות מצלמה נסתרת. ייתכן גם שימליץ לכם לערב הורים אחרים בחשדות ולהפעיל לחץ על מנהלת הגן להתקין מערכת מצלמות במעגל סגור שתתעד את מה שמתרחש בתוך הגן. וכן, שיטות חקירה נוספות, שיתאימו לנסיבות הספציפיות שלכם.

למשרד חקירות פרטי ניסיון רב לא רק בהתקנת מצלמות במעגל סגור שמטרתן הן תיעוד והן מניעה, אלא גם, חשוב לא פחות, יכולת להתאים את אסטרטגיית השימוש בתיעוד מהמצלמות

כיצד התקנת מערכת מצלמות גלויה יכולה לסייע באיתור חשד להתעללות?

נכון אמנם שהתקנה גלויה של מערכת צילום פנימית סביר להניח שתגרום לגננת המתעללת להיזהר ולהימנע מלהמשיך בהתנהגותה. אך, מצד שני, הדבר יבטיח שההתעמרות תיפסק וילדיכם, וילדים אחרים, לא יסבלו ממנה יותר. סביר גם לא פחות להניח שאם אכן אחד מאנשי הצוות מתעלל בילדים, אזי הוא לא ישלוט ברוחו גם בנוכחות מצלמות, וכך תהיה לכם ראיה מוצקה שתשמש כעילה לדרוש את פיטוריו ואולי אף לתבוע אותו בתביעת נזיקין.

למשרד חקירות פרטי ניסיון רב לא רק בהתקנת מצלמות במעגל סגור שמטרתן הן תיעוד והן מניעה, אלא גם, חשוב לא פחות, יכולת להתאים את אסטרטגיית השימוש בתיעוד מהמצלמות, בהתאם לנסיבות המקרה. ייתכן למשל שמקרה מסוים ידרוש שהחומר של המצלמות יהיה נגיש לכל ההורים בשידור חי, אך זה דורש את הסכמת הגן וצוות הגן. במקרים אחרים, ייתכן שמספיק שיהיה תיעוד, שבכל פעם שעולה חשד להתעללות או התעמרות מצד ההורים, מנהלת הגן תוכל לבחון את החומרים.

חקירות פרטיות בגנים – שומרים על ביטחון הילדים(1)

לסיכום, אנו עדים בשנים האחרונות לתופעה הולכת וגוברת של התעללות והתעמרות בילדים מצד צוותי גנים ומטפלות פרטיות. הורים המבקשים למנוע זאת, או לבסס חשדות במידה שהם עולים, יכולים להיעזר בשירותיו המקצועיים של חוקר פרטי, שיעשה זאת בצורה מקצועית וללא חשש מפגיעה בחקירה או ביצוע פעולות מעקב שהן על סף הפלילי.

* שמוליק ממן הוא חוקר פרטי, בעל משרד החקירות קואנטין חקירות המתמחה בביצוע חקירות ומעקבים מכל הסוגים ופועל בכל הארץ. לאתר המשרד - ליחצו כאן

קואנטין חקירות פרטיות

קואנטין חקירות פרטיות

לא כל אחד יכול להיות חוקר – את עבודת הבילוש תשאירו למקצוענים! קואנטין חקירות פרטיות, עם נסיון של מעל 20 שנה, מתמחים במעקבים ופועלים 24/7 בכל הארץ כדי לחשוף את האמת.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
קואנטין חקירות פרטיות

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה