zap group mishpati logo

פורום דרכון/אזרחות רומנית - שאלות ותשובות

רוצים להוציא דרכון רומני - במה זה כרוך? מה התהליך שתצטרכו לעבור ואילו מסמכים יהיה עליכם להמציא? עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ) מנהל פורום דרכון/אזרחות רומנית השיב על שאלות הגולשים

02.09.12
תאריך עדכון: 04.03.24
4 דק'
פורום דרכון/אזרחות רומנית - שאלות ותשובות

הוצאת דרכון רומני

שאלה: סבא שלי נפטר לפני שנה. הוא נולד בבוקרשט ועלה לארץ אחרי מלחמת העולם השנייה. האם אוכל להוציא דרכון רומני? לאילו מסמכים אזדקק?

תשובה: על מנת להוציא דרכון רומני צריך קודם לקבל אזרחות רומנית. לסבא שלך הייתה הזכות לקבל אזרחות רומנית שנשללה ממנו (כנראה) בעת עזיבתו מרומניה.

אם הוא עלה בצורה בלתי לגלית (דהיינו לא במעבר מסודר של הגבול), לפי הרישומים שלהם הוא נמצא עדיין שם . לכן יש לעשות לו אזרחות post mortem , ולצורך כך יש צורך בתעודת לידה שלו ואם אין לכם אותה צריך להוציא אישור על הלידה (לאחר פטירה).

אני מציע כי יבקש זאת אחד מילדיו בצירוף תעודת פטירה של המנוח ותעודת לידה שלו שתוכיח כי הוא הבן/הבת של המנוח.  זהו השלב הראשון ואני מציע לפנות לעו"ד מומחה בדבר.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דרכון/אזרחות רומנית

למציאת עורכי דין בתחום אזרחות רומנית באינדקס משפטי החדש

אזרחות אירופאית

שאלה: האם דרכון רומני מקנה אזרחות אירופאית עם כל היתרונות של אזרחות אירופאית?

תשובה: לעת עתה אין לדרכון הרומני כל היתרונות של האזרחות האירופאית. לפי הסכם האיחוד, רומניה תכנס ב-2013 עם זכויות מלאות. בתוך אירופה מתייחסים לדרכון הרומני כאילו זה דרכון אירופאי, אך באופן רשמי הדרכונים הרומניים יבוטלו ויסופקו דרכונים חדשים של האיחוד האירופאי מיום הכניסה הרשמית של רומניה לאיחוד.

זכאות לאזרחות

שאלה: סבתי נולדה ברומניה ועלתה לארץ ב-1951. אמא שלי (הבת שלה) נולדה בארץ. סבתי נפטרה לפני 6 שנים. אני יכולה להוציא אזרחות רומנית?

תשובה: התשובה היא חיובית. צריך להתחיל בהוצאת תעודת לידה של הסבתא ולהכין לה תיק לאזרחות mortem  post.
אמא שלך זכאית אף היא לקבלת אזרחות, אם אינה רוצה, ניתן לדלג עליה וצריך מצידך להוכיח כי האמא היא הבת של הסבתא ואת הבת של האמא ותקבלי אזרחות. לגבי הוצאת דרכון, יש לבצע רישומים ברומניה ולהוציא לך תעודת לידה רומנית ומספר זהות, ואם את נשואה תעודת נישואין רומנית. רק אחר כך ניתן לבקש דרכון. אני מציע כי תפני לעו"ד מומחה שיטפל בנידון.

האם צריך לנסוע לרומניה?

שאלה: האם לאחר קבלת הדרכון או בכל שלב שהוא צריך לנסוע לרומניה ע"מ להוציא את הדרכון שם? שמעתי שדרושה נסיעה ע"מ להוציא שם דרכון ביומטרי או משהו כזה...

תשובה: הגשת בקשה לדרכון ביומטרי נעשית דרך השגרירות הרומנית בישראל וכעבור חודש מהבקשה ניתן לקבל אותו פיזית.
הבעיה היא שעל מנת להגיש את הבקשה יש צורך במסמכים וביניהם תעודת לידה רומנית של המבקש מספר אישי ממשרד הפנים הרומני ואם הוא נשוי גם תעודת נישואין רומנית, אפילו שהוא לא התחתן ברומניה.

שאלה לגבי עלויות

שאלה: מה העלות של כל הליך הוצאת דרכון רומני?

תשובה: העלות של הוצאת דרכון מורכבת מהוצאת אזרחות ולאחר מכן רישום ברומניה של פרטים אישיים, הוצאת תעודת לידה למי שנולדו בישראל ותעודת נישואין רומניות למי שהתחתנו ברומניה. לא ניתן לקבוע מראש את העלות אלא היא תלויה בנתוניו האישיים של כל מבקש, לרבות מקור הזכויות לקבלת אזרחות. לכן יש צורך בזיקה אישית פרטנית של הנתונים.

דרכון לאחר קבלת אזרחות

שאלה: קיבלתי אזרחות רומנית. אני צריכה להוציא דרכון במהירות האפשרית. אשמח לדעת למי אני אמורה להגיע ברומניה.

תשובה: אני מניח כי את מתכוונת כי קיבלת תעודה מהשגרירות המעידה על הענקת האזרחות. קיימות דרכים אחרות לקבלת האזרחות ללא צורך בקבלת תעודה הנ"ל.

בכל המקרים לפי החוק הרומני, נדרש אזרח רומני המבקש דרכון לרשום לפני כן את פרטיו האישיים ברומניה ומי שלא נולד ברומניה צריך לקבל תעודת לידה רומנית עם מספר זהות ומי שנשוי גם תעודת נישואין רומנית.

מי שנולד ברומניה ועזב את רומניה צריך לבצע פעולות אלה במשרד הפנים במקום מגוריו ברומניה. כל האחרים בבוקרשט איזור 1. ניתן לבצע זאת באמצעות הקונסוליה הרומנית או באמצעות עורכי דין שמתמחים בכך. אין צורך בנסיעה לרומניה בגין האמור לעיל.

עו"ד ינאי (ינקולוביץ) חיים (אזרחות רומנית)

עו"ד ינאי (ינקולוביץ) חיים (אזרחות רומנית)

עו"ד חיים ינאי (ינקולוביץ) עוסק בתחום משנת 1966. עו"ד ינאי בקיא בחוק הרומני ומקושר למאגרי מידע עדכניים על מצב החקיקה והפסיקה ברומניה. המשרד פועל הן בישראל וברומניה ומעניק את השירותים המשפטיים, בתחומי המשפט הבאים: משפט מסחרי, אזרחי, עסקאות מקרקעין, ירושות ועיזבונות בישראל וברומניה, תאונות דרכים בישראל ובורומניה ותחומים נוספים.

דין רומני, זכויות ניצולי שואה, נוטריון, משפט מסחרי, מקרקעין ונדל"ן, אזרחות, דין ודרכון זר, ייצוג בבית משפט

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד ינאי (ינקולוביץ) חיים (אזרחות רומנית)

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה