zap group mishpati logo

פיצוי של 7 מיליון שקלים בגין רשלנות: הרופאים הבינו שאין להם לאן לברוח, שצריך לשלם

אישה שהגיעה לבית החולים עם סימפטומים של בלבול קיבלה ריכוז גבוה מדי של נתרן שגרם לה לפגיעה קוגניטיבית קשה. בעקבות תביעת רשלנות רפואית גדולה שהגיש בשמה עו"ד גדעון פנר היא קיבלה פיצוי של 7 מיליון שקל

מאת: מערכת זאפ משפטי
05.08.21
תאריך עדכון: 05.08.21
2 דק'
פיצוי של 7 מיליון שקלים בגין רשלנות: הרופאים הבינו שאין להם לאן לברוח, שצריך לשלם

המשפחה של ר' לא שאלה את השאלות הנכונות

"בני המשפחה קנו את מה ש'מכרו' להם שאמא לקתה באירוע מוחי, אבל זה ממש לא היה המקרה". במילים אלה מסכם עו"ד גדעון פנר, מייסד פירמת הנזיקין הנושאת את שמו, את תביעת הרשלנות הרפואית הגדולה שניהל, בסיומה זכתה התובעת בפיצוי של מיליוני שקלים.

"יצאה מבית החולים בלי יכולת לדבר"

על פי התביעה, ר' חשה ברע והובהלה לבית החולים עם סימפטומים של בלבול, המופיעים גם בעת אירוע מוחי. למרות זאת, בדיקות הדם שנערכו לה הצביעו מיד על מחסור בנתרן.

"ר' אושפזה בבית החולים לצורך איזון הנתרן, אבל למרבה הצער לא ידעו למדוד נכון את עליית הנתרן בדמה", אומר עו"ד פנר. "היא הגיעה לבית החולים מבולבלת, אבל יצאה משם בלי יכולת לדבר, עם פגיעה קוגניטיבית קשה, וחוסר יכולת ללכת".

לפרטים נוספים ויצירת קשר לקביעת פגישת ייעוץ - חייגו עכשיו: 077-9977499

עו"ד פנר בחן את המסמכים הרפואיים והגיע למסקנה כי בבית החולים התרשלו והחדירו לגופה של ר' ריכוז גבוה מדי של נתרן בזמן קצר מדי. "העמיסו עליה נתרן באופן כזה שגרם לפיצוץ התאים במוח. התברר לי שזה לא אירוע מוחי ושיש פה עילה טובה לתבוע את בית החולים".

"העלו לי אותה על הקו והיא אמרה תודה"

"נדירים המקרים שבהם הרופא בא ואומר 'שגיתי, צריך לשלם'. ברוב המקרים נגזר עלינו להיאבק עד תום", מתאר עו"ד פנר את השגרה שעימה הוא צריך להתמודד. ואמנם, גם במקרה זה הוא ניאלץ להיאבק בשם המשפחה והגיש תביעת ענק בשמה של ר'.

בית החולים טען להגנתו בבית המשפט כי בעת הטיפול בר' לא היה ידוע בקהילה הרפואית כמה נתרן מותר להזליף לגוף בזמן נתון.

"אבל אני בחרתי מומחים ברמה הגבוהה ביותר שאפשר למצוא ומצאתי מאמר בעיתון יוקרתי בתחום הרפואה שמצביע שבעת ההיא ידעו היטב את קצב הזלפת הנתרן והבנתי שהם לא יצליחו להימלט מזה. שאין להם לאן לברוח, שצריך לשלם".

משפחתה של ר' פוצתה בסכום של שבעה מיליון שקלים, אך כסף היה כאן רק חלק מהסיפור.

"למרות הקושי הרב של אותה אישה העלו לי אותה על הקו. היה קשה מאוד להבין את מה שהיא אומרת, אבל היא אמרה לי תודה, וזה עשה לי את היום. לא בעצם לא את היום – אלא את השנה".

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה