zap group mishpati logo

למה חשוב לזוכה להיות מיוצג בהוצאה לפועל?

מנגנון ההוצאה לפועל נועד להגן על זכותו של הזוכה ולסייע לו לגבות את חובו במהירות וביעילות. אולם, לא פעם התנהלות עצמאית של זוכים מול חייבים נמחצת בגלגלי הביורוקרטיה וסיכויי הגבייה הולכים וקטנים. עו"ד שמרית יעקובוב מסבירה על חשיבות ייצוג זוכים בהוצל"פ

19.03.22
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
למה חשוב לזוכה להיות מיוצג בהוצאה לפועל?

למעלה משני מיליון תיקים פתוחים נמצאים כיום במערכת ההוצאה לפועל. הנתון הקיצוני הזה מעיד על כך שמאות אלפי זוכים נאלצים לפנות להליכי הוצאה לפועל על מנת לקבל כסף המגיע להם. מרבית התיקים בהוצאה לפועל נפתחים בעקבות שיקים שלא כובדו, והשאר הם תביעות לסכום קצוב, פסק דין שלא בוצע ותיקי מזונות ומשכון.

על אף שמטרת המנגנון של ההוצאה לפועל הוא להגן על זכויותיו של הזוכה, לא פעם מתגלים כשלים בניהול תיקים במערכת ההוצאה לפועל, והתנהלות עצמאית של זוכה מול החייב, ללא קבלת ליווי משפטי מקצועי, פוגעת בו ומפחיתה את הסיכויים שיראה את כספו. עו"ד מקצועי המייצג זוכים בהוצל"פ הוא בעל ידע וניסיון ויש לו רפרטואר של כלים שמסייעים בייעול התהליך ולמימוש של גביית החוב.

"תיק הוצאה לפועל הינו הליך מורכב אשר מצריך מעקב צמוד ומאסיבי לצורך ניהולו", אומרת עו"ד שמרית יעקובוב. "ככל שהתיק מנוהל נכון, כך סיכויי הגבייה גבוהים יותר".

לעתים, מכתב רשמי מעורך דין הוא די והותר על מנת להביא לפירעון החוב

ניהול תיק בהוצאה לפועל – מדוע זה מורכב?

התהליך מתחיל בפתיחת תיק הוצאה לפועל. לאחר מכן נדרש הזוכה לבצע מסירה אישית לחייב. לאחר ביצוע המסירה יש לחייב מספר אפשרויות בטרם יחלפו 60 יום ממועד המצאת האזהרה וטרם נקיטת הליכים נגד החייב. לאחר שחלפו 60 יום והחייב לא פעל בהתאם לאמור במסירת האזהרה, הזוכה יכול להתחיל לפעול בתיק ההוצאה לפועל.

הפעילות בהליך הוצאה לפועל הינה מורכבת וסבוכה לאדם הפשוט. כך לדוגמה, אם וכאשר הוטל עיקול על בנק מסוים אך לא הוגשה בקשה למימוש הכספים, הם לעולם לא יגיעו לתיק ההוצאה לפועל. דוגמה נוספת היא כאשר החייב מגיש בקשה כלשהי והזוכה לא מגיב אליה בזמן, תינתן החלטה בהיעדר תגובת הזוכה.

קיראו עוד בנושא >>> חובות לבנק בימי קורונה – מה ניתן לעשות?

עו"ד שמרית יעקובוב מסבירה כי הליווי המשפטי משמעותי ביותר ותורם לזוכה, ולעתים אף מבטל את הצורך בהליכי גבייה בהוצאה לפועל. "לעתים, מכתב רשמי מעורך דין הוא די והותר על מנת להביא לפירעון החוב", מסבירה עו"ד יעקובוב ומציינת כי כאשר נעשית פנייה להליכי הוצאה לפועל, זוכה מיוצג יצליח לקדם את ענייניו ביעילות רבה בשלבים שונים של ההליך, הדורשים לא רק ידע ומומחיות אלא גם זמן ומשאבים. בנוסף, עו"ד בתחום ההוצאה לפועל מחובר במדיה לרשות האכיפה והגבייה ופקטור זה הוא בעל יתרון אדיר כיוון שהוא מקבל עדכונים מיידיים על כל פעולה בתיק ההוצאה לפועל.

למה חשוב לזוכה להיות מיוצג בהוצאה לפועל?(1)

ניתן לראות כי ייצוג זוכים במערכת ההוצאה לפועל אינו הליך של "שגר וסע", אלא הליך שמצריך מעקב אינטנסיבי, מקצועי וצמוד

המערכת מתחשבת בחייבים

בשנים האחרונות, השתנתה האג'נדה של מנגנון ההוצאה לפועל והמגמה היא ללכת לקראת החייבים ולהביא לשיקומם הכלכלי. מגמה זו מחזקת עוד יותר את התפיסה כי זוכים זקוקים לליווי משפטי מקצועי כדי לוודא שחייבים אינם מתכסים במגמה זו על חשבון הזוכים. אחרי הכל, חייב שאינו משלם את חובו פוגע בזכות בסיסית של הזוכה - הזכות לקניין.

"על קצה המזלג, ניתן לראות כי ייצוג זוכים במערכת ההוצאה לפועל אינו הליך של 'שגר וסע', אלא הליך שמצריך מעקב אינטנסיבי, מקצועי וצמוד", מסכמת עו"ד יעקובוב.

 

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
שימרית יעקובוב עו"ד

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה