zap group mishpati logo

הוצאה לפועל ופשיטת רגל – שאלות נפוצות מהפורום

לא תיארתם לעצמכם שזה יקרה לכם אי פעם- חובות, עיקולים, מכתבי אזהרה... לפניכם שאלות ותשובות חשובות מפורום הוצאה לפועל ופשיטת רגל בניהולו של עו"ד אסף אביקסיס.

מאת: מערכת משפטי
30.05.11
תאריך עדכון: 31.05.18
3 דק'
הוצאה לפועל ופשיטת רגל – שאלות נפוצות מהפורום

הוצאה לפועל
שאלה: קבלתי מכתב מהוצאה לפועל על צ'ק שחזר והיה במכתב צו תשלומים של 1000 ש"ח בחודש. כל הסכום הוא 15000 . שילמתי  כבר 3 תשלומים, ופתאום קבלתי מכתבים המודיעים כי הזוכה הטיל עיקול חשבון בנק ועיקול רכב על אף שהוא ידע שאני משלמת 1000 ש"ח כל חודש. הגשתי בקשה לביטול הליכים , וביטלו לי את העיקול בחשבון הבנק. אבל, מה עם הרכב? האם ניתן לקחת אותו גם אם אני עומדת בצו התשלומים?

תשובה: אין בצו חיוב בתשלומים שאת מקבלת עם האזהרה כדי לעכב הליכים נגדך. את צריכה להגיש בקשה מפורטת , עם שאלון וכתב ויתור על סודיות , מסמכים ולבקש בקשה לצו חיוב בתשלומים , ועיכוב הליכים בתיק.

מזונות
שאלה: הפרוד שלי לא מעביר מזונות עקב טענתו שמכרתי רכוש משותף בסכום העולה על הסכום האמיתי. פתחתי תיק בהוצל"פ,אבל האם הוא יכול לטעון לקיזוז ועל מי חובת ההוכחה? יש לי הסכם חתום על הסכום האמיתי והוא נמוך בהרבה ממה שהוא טוען.

תשובה: הוא יכול להגיש בקשה בטענת פרעתי ואת תדרשי לתגובה ולאחר מכן אם יחליט ראש ההוצל"פ, ייקבע דיון. בסוף יחליט ראש ההוצל"פ להעמיד את החוב הנכון כראות עניו.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום הוצאה לפועל ופשיטת רגל

עיקול מזונות
שאלה: אבקש עצתך היכן וכיצד ארשום עיקולים לגרוש שלי . הוא איש צבע קבע , ומדובר בחוב מזונות לילדים.

תשובה: עיקול במשרד הביטחון או בצבא על השכר.

עיקול רכוש
שאלה: אני גר עם אמא שלי. בהוצאה לפועל לא יודעים זאת. המעקלים חיפשו אותי כבר בכתובות בהן גרתיר לפני "המפולת הכלכלית" שעברתי.
עכשיו אני זמנית אצל אמא - מה עליה או עלי לעשות כדי למנוע את כניסתם של המעקלים, ובמידה שתכניס אותם, מה הפעולה הנדרשת ממנה? האם ניתן לעקל רכוש ששייך לאמי בגלל שנפתח נגדי תיק בהוצאה לפועל?

תשובה: עליך  להגיש פסק דין הצהרתי שהמשיבים לו הינם כל הנושים שלך, בו אימך תבקש להצהיר כי כל המטלטלין בבית הינם שלה בלבד.

איחוד תיקים
שאלה: אני חייבת ב- 16 תיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדי לפני כעשר שנים כי בעלי השתמש בשיקים שלי. אני לא יכולה להתמודד יותר עם זה , אני עקרת בית ולא עובדת . במסגרת ההליכים, הטילו הגבלות על רשיון הנהיגה שלי, אם אגיש בקשה לאיחוד תיקים, האם בית המשפט יקבל אותה או שיפנו אותי לפשיטת רגל ?

תשובה: אם החובות גבוהים, יפנו אותך לפשיטת רגל.
בכל מקרה, לדעתי, אם אין לך כסף באופק לשלם חובות ואין לך נכסים שווים, פני לפשיטת רגל. איחוד תיקים הינו בבחינת כוסות רוח למת.

צו עיקול על כלל נכסי החייב שבידי צד ג'
שאלה: המעביד שלי קיבל את הצו הנ"ל בבקשה לקבל את משכורתי. הבקשה הגיעה אליו בדואר רשום. מה עליו לעשות ומה עלי לעשות לגבי המשכורת. האם חוקי לעקל את כל המשכורת? (אני גרושה, ואין לי הכנסות נוספות)

תשובה: בעיקרון חוקי, אך יש בחוק ביטוח לאומי הוראה בדבר כמה אפשר בדיוק לעקל. אי אפשר את הכל.
לדעתי פשוט תלכי לעשות חקירת יכולת בתיק ותבטלי את הצו ובינתיים המעביד יעכב את תשובתו בשבועיים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • הפטר חייב בהליכי פש"ר - האם גם מחוב מזונות?

    הפטר חייב בהליכי פש"ר - האם גם מחוב מזונות?

    פסק דין חדש שניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי מציג את השיקולים להפטר חייב גם מחוב מזונות. גילו של החייב, יכולת ההחזר שלו ומצבו הבריאותי - רלוונטיים לעניין זה
    8 דק'
  • ריבית- מהי ומה מותר לבנק?

    ריבית- מהי ומה מותר לבנק?

    החלטתם שהגיע הזמן לקנות את מכונית חלומותיכם, ולשם כך לקחתם הלוואה מהבנק. לפתע, גיליתם שהבנק גבה מכם ריבית גבוהה יותר ממה שהיה אמור לגבות מכם על ההלוואה. מה תעשו? האם תקבלו את מה שמגיע לכם בחזרה?
    2 דק'
  • תביעת חוב: הדרך להשיב את כספכם

    תביעת חוב: הדרך להשיב את כספכם

    חייבים לכם כסף אבל בעל החוב הוא חדל פירעון או חברה בפירוק? הכלי המשפטי להשבת כספכם הוא תביעת חוב. על המנגנון המשפטי שמסייע לנושים ועל התנאים להגשתו
    8 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה