zap group mishpati logo

תופעה: רופאי שיניים נמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית ופוגעים בלקוחות

לאחרונה מוגשות עוד ועוד תביעות רשלנות רפואית נגד רופאי שיניים שנמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית ולא יכולים לכן לפצות את לקוחותיהם שנפגעו

06.04.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
תופעה: רופאי שיניים נמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית ופוגעים בלקוחות

"בחודשים האחרונים אני נתקלת בכך שוב ושוב. מתברר שרופאי שיניים רבים נמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית, וכך מסכנים לא רק את עצמם, אלא גם את הפציינטים שלהם שעלולים להישאר ללא פיצוי", כך טוענת ד"ר ליבה צנז, עורכת דין המתמחה ברשלנות רפואית ונזקי גוף.

לטענת עו"ד צנז, שהגישה בחודשים האחרונים מספר תביעות רשלנות רפואית נגד רופאי שיניים, קיימת תופעה של רופאי שיניים שהם "נתבעים סדרתיים", הנמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית בשל הפרמיה היקרה שקובעות להם חברות הביטוח. "זו תופעה מטרידה מפני שאם אותם לקוחות מגישים תביעה נגד אותו רופא, כפי שקורה במקרים רבים, פשוט אין ממי לקבל את הכסף", אומרת עו"ד צנז. "אותם רופאים נעלמים כאילו בלעה אותם האדמה. רק בשנה האחרונה נתקלתי ארבע פעמים ברופאי שיניים ללא ביטוח".

הלקוח שילם 40-30 אלף שקל על שתלים, אבל בגלל איכות העבודה הנמוכה מאוד, אחרי חודשיים בלבד השתלים נפלו והמצב שלו חזר לקדמותו

הרופא ניסה להיעלם והתחזה למת

עו"ד צנז מספרת למשל על רופא ממרכז הארץ שביצע טיפול שתלים באחד מלקוחותיה בשנות ה-70 לחייו. "הלקוח שילם 40-30 אלף שקל על שתלים, אבל בגלל איכות העבודה שהיתה נמוכה מאוד, אחרי חודשיים בלבד השתלים נפלו והמצב שלו חזר לקדמותו".

עו"ד צנז מספרת כי אותו לקוח הגיע לרופא והתלונן על אי נוחות, וביקש מרופא השיניים שוב ושוב שיתקן את השתלים. "הרופא ביצע לו טיפולים קוסמטיים כדי שיישב בשקט", אומרת עו"ד צנז. "עכשיו יש נסיגה ממשית, ולאיש בעצם אין שיניים".

בעקבות הטיפול הרשלני של רופא השיניים, הגיש הקשיש תביעת  רשלנות רפואית נגד הרופא, באמצעות עו"ד צנז. ואולם, התביעה נותרה ללא מענה משהרופא לא הגיש כתב הגנה כנדרש. "בתחילת הדרך התכתבתי איתו בווטסאפ, אבל יום אחד קיבלתי הודעה שהוא נפטר", מספרת צנז.

לדבריה, מיהרה לשלוח את הלקוח שלה כדי לבדוק את אמיתות ההודעה: "בבדיקה מהירה התברר שהאיש חי וקיים, ופשוט רצה להיעלם. אין לו ביטוח ולכן הוא לא יכול היה לשלם פיצוי". כעת מתכוונת עו"ד צנז להגיש נגד הרופא בקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה, ולאחר מכן לפתוח נגדו בהליכי הוצאה לפועל. "אני רק מקווה שיש לו נכסים שאפשר להיפרע מהם", היא אומרת.

יש לחפש מידע מקדים על רופא השיניים לפני שמגיעים אליו לטיפול ולוודא שאין נגדו תביעות וגם לבקש המלצות באופן אישי

תמיד לדרוש לראות את פוליסת הביטוח

עו"ד צנז מספרת כי במקרה אחר רופא שיניים שהוגשה נגדו תביעת רשלנות סירב לחתום על אישור מסירה המאשר כי קיבל את התביעה. "השליח שהזמנתי כדי למסור לו את התביעה נאלץ להזמין משטרה כדי שתעיד שהרופא אכן קיבל את כתב התביעה", מספרת עו"ד צנז.

גם מקרה זה נגע לטיפול שיניים שכלל שתלים ולא התבצע באופן מקצועי. "הלקוח שלי, בן 55, קיבל המלצות על אותו רופא, ופנה אליו לקבלת טיפול. אבל מיד לאחריו הוא הרגיש אי נוחות. האוכל נתקע לו והיו לו ריחות לא נעימים מהפה", היא מתארת. לדבריה, על אף שהלקוח פנה לרופא מספר רב של פעמים וביקש ממנו לבצע שוב את השתלים, הוא סירב לכך, וללקוח לא נותרה ברירה אלא להגיש נגדו תביעה. אלא שגם במקרה זה הרופא לא הגיש כתב הגנה. "שוב התברר שלרופא אין ביטוח ולכן הוא לא טרח להתגונן".

תופעה: רופאי שיניים נמנעים מלרכוש ביטוח אחריות מקצועית ופוגעים בלקוחות(1)

המסקנה של עו"ד צנז מהתופעה היא שיש להישמר מפני רופאי שיניים לא מקצועיים ולערוך בדיקה מקדימה לפני שפונים לטיפול. "צריך לחפש מידע מקדים על הרופא שהולכים אליו, לוודא שאין נגדו תביעות וגם לבקש המלצות באופן אישי", היא אומרת. "בנוסף, כאשר אתם כבר מגיעים לרופא שיניים, דירשו לראות את הרישיון המקצועי שלו ואת פוליסת האחריות המקצועית כדי לוודא שאתם בידיים טובות ושאם חס וחלילה יקרה משהו, תוכלו לקבל על כך פיצוי ולתקן את הדרוש תיקון", היא מסכמת.

קיבלתם טיפול רפואי רשלני? נגרמו לכם נזקי גוף? פנו לעו"ד ד"ר ליבה צנז, המתמחה בנושאים אלה, לבירור ראשוני כדי לבחון את הזכאות שלכם לפיצוי

עו"ד צנז ליבה

עו"ד צנז ליבה

עו"ד צנז ליבה מאוד יסודית ואחראית באופייה ובעבודתה, ועל כן מקפידה להעניק לכל תיק ומקרה משפטי תשומת לב מירבית, יחס אישי לכל לקוח, ליווי מקצועי וצמוד מתחילת הייעוץ הראשוני ועד סיום ההליך המשפטי.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד צנז ליבה

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה