zap group mishpati logo

למשטרה לא היו ראיות, והצעיר שבעט בניידת נחלץ ממאסר

צעיר ששהה במלון באילת והיה שתוי בעט בניידת משטרה. למרות נזק שנגרם לניידת, הצעיר הצליח לחמוק ממאסר בשל ראיות חלשות נגדו

07.05.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
למשטרה לא היו ראיות, והצעיר שבעט בניידת נחלץ ממאסר

צעיר (35) שנקלע לעימות עם שוטרים, בעקבות ויכוח על חבישת מסיכה באילת, נחלץ מעונש מאסר לאחר שהתברר כי בידי המשטרה קיימות ראיות קלושות. המשטרה חשדה בכך שלאחר ויכוח עם השוטרים גרם הצעיר נזק לאחת מניידות המשטרה שחנו בסמוך.

ואולם, לאחר שהתברר כי אין בידי המשטרה די ראיות, היא הסכימה להגיע עם הצעיר, שיוצג על ידי, להסדר מקל, שכלל מאסר על תנאי. במסגרת הפרשה הצעיר היה נתון במעצר בית לילי במשך חודש, באופן בלתי מוצדק שגרם לו קשיים ניכרים.

שניים מחבריו של הצעיר הוציאו אותו אל מחוץ ללובי המלון כדי שיירגע, והפרשה היתה אמורה לבוא אל סיומה

הכל התחיל בעימות בלובי מלון באילת

העימות בין הצעיר לבין השוטרים אירע באחד הלילות בחודש אוקטובר האחרון. הצעיר יצא כחלק מחבורה גדולה של כ-30 צעירים לטיול מלהיב של ארבעה ימים מדן ועד אילת.

בסיום הטיול, סביב חצות, ישבה החבורה בלובי של אחד המלונות באילת. כמה מהצעירים חבשו מסיכות הגנה, ואחרים העדיפו להימנע מכך. זה לא מצא חן כנראה בעיני אחד מעוברי האורח במקום, שמיהר להזעיק למקום את המשטרה.

בתוך זמן קצר הופיעו במקום שתי ניידות. השוטרים פנו בתקיפות לאורחים ודרשו מהם לעטות מסיכות, והצעיר ואדם נוסף שהיה במקום – והיו תחת השפעת אלכוהול – לא הסכימו לכך והחלו להתעמת עם השוטרים. "אין לכם מה לעשות?" צעק הצעיר לעברם, "אין לכם עבריינים לתפוס?".

בשלב מסוים הזהירו השוטרים את הצעיר שירשמו לו דו"ח על אי חבישת מסיכה, ובעקבות זאת הוא התעשת ועשה זאת. בשלב זה, שניים מחבריו של הצעיר הוציאו אותו אל מחוץ ללובי כדי שיירגע, והפרשה היתה אמורה לבוא אל סיומה.

השוטרים מיהרו לעצור את הצעיר, אולם מאוחר יותר הם פנו לבית משפט השלום באילת והגישו בקשה לשחרורו ממעצר

המשטרה ערכה לצעיר איכון לטלפון

ואולם, כאשר חזרו השוטרים אל הניידות שלהם, הם נדהמו לגלות סימני בעיטה בקדמת אחד מכלי הרכב וזיהו פח שהתעקם. בניידת אחרת גילו השוטרים ונטילים שבורים בצמיגים. השוטרים המופתעים שחשדו בצעיר עשו מאמצים מיוחדים לאתר אותו, ובאופן חריג למדי הם החליטו לאכן את הטלפון הנייד שלו.

בעקבות זאת, אותר הצעיר למחרת בשעה 8:00 בבוקר כשהוא על האוטובוס ביציאה מאילת. השוטרים מיהרו לעצור את הצעיר ואדם נוסף שהיה עימו, אולם מאוחר יותר הם פנו לבית משפט השלום באילת והגישו בקשה לשחרורו ממעצר, בתנאי שישהה במעצר בית לילי.

למרות שמדובר בדרישה קשה מאוד עבור הצעיר, הוא הסכים לתנאי ושהה במשך שבועות ארוכים במעצר בית לילי. לאחר פרק הזמן הממושך הוא ביקש את התערבותי הדחופה בנושא, ובתוך זמן קצר הגשתי עבורו בקשה דחופה לביטול תנאי מעצר הבית שבהם הוא היה נתון.

בעזרת ייעוץ משפטי מהיר ומדויק ניתן לגמור את הטיפול בתיק במהירות יחסית, לחסוך מכם עוגמת נפש רבה ולמנוע חשיפה לעונשים משמעותיים

נורות אדומות בעקבות בקשת השחרור

לאחר הגשת הבקשה, כאשר קיבלתי לעיוני את התיק, הבנתי כי אין כלל ראיות שנוגעות לעבירות שבהן נחשד הצעיר, ובכלל זה לחבלה שבוצעה ברכב ולהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

העבירות היחידות שנותרו מבין אלו שבהן הוא נחשד נגעו לאי עטיית מסיכה ולבעיטה בניידת, שבה הודה הצעיר. על רקע זה הסכימה המשטרה להגיע עם הצעיר להסדר מקל שכלל מאסר על תנאי במקום מאסר בפועל, וכן פיצוי של 3,000 שקל בלבד בגין הבעיטה בניידת.

למשטרה לא היו ראיות, והצעיר שבעט בניידת נחלץ ממאסר(1)

לסיכום, אם עצרו אתכם ויחידת התביעות או הפרקליטות הגישו מיוזמתן בקשה לשחרור ממעצר בתנאים, הדבר צריך להדליק נורות אדומות ולחייב בחינה מדוקדקת של הראיות. בסיטואציה כזאת, ככל הנראה הראיות הקיימות נגדכם חלשות, וזו הסיבה שלא מתעקשים לעצור אתכם.

אם נקלעתם למצב כזה, חשוב שתמצאו מהר עורך דין בעל ניסיון המתמחה בנושא. במקרה כזה, בעזרת ייעוץ משפטי מהיר ומדויק, ניתן לגמור את הטיפול בתיק במהירות יחסית, לחסוך מכם עוגמת נפש רבה ולמנוע חשיפה לעונשים משמעותיים, לרבות עונשי מאסר.

עו"ד נורית מעטוק

עו"ד נורית מעטוק

אל תוותר על זכותך להתייעצות עם עורכת דין. נורית מעטוק, בעלת תואר שני במשפטים ויוצאת הפרקליטות הפלילית כאן עבורך

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד נורית מעטוק

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה