zap group mishpati logo

מפסילה ועד מאסר: המשמעות הקשה של תאונת דרכים עם נפגעים

קיבלתם כתב אישום על נהיגה ברשלנות או בחוסר זהירות בעקבות תאונת דרכים עם נפגעים? אתם עלולים לשלם על כך ביוקר, בעונשי מאסר קשים ופסילה של רישיון הנהיגה. איך נמנעים מכך? התייעצו עם עו"ד לפני מתן עדות

12.06.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
מפסילה ועד מאסר: המשמעות הקשה של תאונת דרכים עם נפגעים

זה קורה תמיד בתזמון הגרוע ביותר ולעולם אי אפשר להתכונן לכך. אם הייתם מעורבים אי פעם בתאונת דרכים, אתם בוודאי יכולים להיזכר בתחושת השיתוק שאחזה בכם מיד לאחר מכן. הבעיה היא שלהתנהלות פאסיבית עלולות להיות השלכות קשות, במיוחד אם מדובר בתאונה עם נפגעים.

"מיד לאחר התרחשות תאונה עם נפגעים יגיע לזירה בוחן תנועה מטעם המשטרה, שמטרתו לאסוף ממצאים כדי לנסות להבין כיצד התרחשה התאונה", מסביר עו"ד אמנון בן נעים, המתמחה בדיני תעבורה ובמשפט הפלילי. "איסוף הממצאים נועד בשלב מאוחר יותר לבסס כתב אישום נגדכם, אם נראה שאתם אשמים בתאונה".

לדברי עו"ד בן נעים, בוחן התנועה יעשה הכל כדי לגבות עדויות ממי שהיו חלק מהתאונה. "שלב זה הוא קריטי, שכן לעדות שתמסרו יהיה משקל דרמטי בהחלטה אם להעמידכם לדין ועל איזו עבירה", הוא אומר. מסיבה זו אתם חייבים לנסות לרסן את ההלם הראשוני שמאפיין תאונות כאלו ולהיות מודעים למתרחש.

בתאונת דרכים עם נפגעים, קצין משטרה יכול לפסול את הרישיון שלכם לתקופה של 60 יום, ואם מדובר בתאונה קטלנית עם הרוגים, קצין המשטרה מחויב לשלול את רשיונכם לתקופה של 90 יום

זהירות, בוחן התנועה ינסה להכשיל אתכם

יש שורה של עבירות שבהן ניתן להאשים אתכם בסיטואציה כזאת - מנהיגה בחוסר זהירות או  בקלות ראש ועד נהיגה רשלנית. "אם בתאונה נגרם מותו של אדם, הרי שהיא תיחשב לתאונה קטלנית, ואז ניתן יהיה להאשים אתכם בהריגה, או בגרימת מוות בקלות דעת או בגרימת מוות ברשלנות", אומר עו"ד בן נעים.

קיראו עוד בנושא >>> נהיגה תחת השפעת סמים: זהירות! כל טעות תעלה לכם ביוקר

המשותף לכל העבירות שהזכרנו הוא שהן טומנות בחובן ענישה משמעותית. לעתים, בתי המשפט עשויים לגזור עליכם עונשי מאסר שיכולים להגיע אף למספר שנים. בנוסף, בעקבות עבירות חמורות אלו ניתן לפסול לכם את הרישיון לתקופה ממושכת, גם היא יכולה להגיע לכמה שנים.

מיותר לציין שמיד לאחר התאונה, רישיון הנהיגה שלכם עלול להישלל במסגרת פסילה מנהלית. בתאונה עם נפגעים, קצין משטרה יכול לפסול את הרישיון שלכם לתקופה של 60 יום, ואם מדובר בתאונה קטלנית עם הרוגים, קצין המשטרה מחויב לשלול את רשיונכם לתקופה של 90 יום.

היוועצות עם עורך דין לפני מתן העדות תסייע לכם לא רק לבטא באופן המדויק ביותר את הגירסה שלכם, אלא גם תחסוך מכם את החשש שתפלילו את עצמכם

עורך דין יכול לסייע להפחית את חומרת העונש

אמרנו כבר שלדברים שתאמרו בעדות בפני בוחן התנועה תהיה משמעות רבה, וכך אם תאמרו למשל שלא הבחנתם בנהג השני או שהופתעתם ממנו, הדבר יכול לסייע בהעמדתכם לדין. "מסיבה זו, לפני שאתם מוסרים עדות לבוחן התנועה, אתם חייבים למהר ולהתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות דרכים", אומר עו"ד בן נעים.

מפסילה ועד מאסר: המשמעות הקשה של תאונת דרכים עם נפגעים(1)

היוועצות עם עורך דין לפני מתן העדות תסייע לכם לא רק לבטא באופן המדויק ביותר את הגירסה שלכם, אלא גם תחסוך מכם את החשש שתפלילו את עצמכם. כמו כן, היא תקטין משמעותית את הסיכון שהרישיון שלכם יישלל לפרק זמן משמעותי, ובכלל תחסוך מכם טעויות מיותרות.

לא הספקתם להתייעץ עם עורך דין לפני מתן העדות בפני בוחן?  לסיוע שלו יכולה להיות תרומה קריטית גם לאחר מכן בבית המשפט. עורך הדין יכול לבחון את חומר הראיות הקיים נגדכם ולשכנע את התביעה לחזור בה מהאישום נגדכם, או להגיע להסדר שבמסגרתו יופחת מאוד עונשכם.

הייתם מעורבים בתאונת דרכים עם נפגעים? זקוקים לסיוע מקצועי ולליווי בעת מתן עדות בפני בוחן תנועה או לאחר הגשת כתב אישום בבית המשפט? פנו לעו"ד אמנון בן נעים, המתמחה בדיני תעבורה ובמשפט הפלילי, להתייעצות ראשונית

 

עו"ד אמנון בן נעים

עו"ד אמנון בן נעים

אמנון בן נעים משרד עורכי דין בחדרה, עוסק בכל ההיבטים הנוגעים הן לתחום המשפט הפלילי והן בתחום התעבורה.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד אמנון בן נעים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה