zap group mishpati logo

מתי חשוב שתפנו לעו"ד לענייני תעבורה ומהן הסיבות?

לצד העלייה בביצוע עבירות תנועה על ידי ציבור הנהגים בישראל, התגברה רמת האכיפה על ידי הרשויות ובתי המשפט מחמירים בענישה. שימוש בשירותיו של עו"ד לענייני תעבורה, שיבחן את החומרים ויקבע האם כדאי לנאשם להגיש בקשה להישפט, עשוי לחסוך זמן וכסף רב ואף למנוע עונשים חמורים

10.09.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
מתי חשוב שתפנו לעו"ד לענייני תעבורה ומהן הסיבות?

עבירות תנועה המבוצעות על ידי נהגים בישראל הפכו לנפוצות במיוחד בשנים האחרונות ובהתאם לכך חלה עלייה במספר ההרוגים והנפגעים בתאונות הדרכים. הנתונים הסטטיסטיים מלמדים כי כל אדם אשר מחזיק ברישיון נהיגה בישראל יכול למצוא עצמו מואשם בביצועה של עבירת תנועה ולשאת בקנס או בעונש מאסר. לצד העלייה בביצוע עבירות תנועה על ידי ציבור הנהגים בישראל, חלה הגברה ברמת האכיפה על ידי הרשויות וכן מגמה של בתי המשפט להחמיר בענישה.

עבירות תנועה בדרגה חמורה מוגדרות בחוק כעבירה פלילית והעובר אותן נדרש להתייצב בבית משפט ולעמוד לדין. חשוב להבין כי במקרים רבים אישום בעבירה פלילית הוא בעל השלכות רבות על עתידו של הנאשם ואף עלול להגביל את אפשרויות התעסוקה הפתוחות בפניו. כך למשל, הנאשם עלול לעמוד בפני קושי למצוא עבודה כנהג ברכב ציבורי. זאת, בנוסף לעונש שבית המשפט יטיל על הנאשם, שלעתים עלול להיות אף עונש מאסר בפועל. לדוגמה, לפי פקודת התעבורה, נהיגה בזמן פסילה היא אסורה והרשעה בעבירה יכולה להוביל למאסר שלוש שנים. במצבים הללו, נוכח הפגיעה הקשה בנאשם במקרה של הרשעה והאפשרות שיישא בעונשים כבדים, ישנה חשיבות מיוחדת להסתייעות בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני תעבורה ואשר מחזיק בידע ובניסיון עשיר בתחום.

נהגים רבים בוחרים להגיש בקשה להישפט ללא צידוק מספיק או מגישים את הבקשה בדרך שגויה ולא מושכלת, ואז מוטלים עליהם עונשים כבדים מאוד

ייצוג משפטי גם במקרים של עבירות קלות

עו"ד ספיר שושן, המתמחה בתחום דיני התעבורה ומלווה אלפי לקוחות בכל רחבי הארץ, מסבירה כי "הצורך בפנייה לעורך דין מומחה בתחום לא מסתכם רק במקרים של עבירת תעבורה המוגדרת כעבירה פלילית בחוק, אלא קיים גם במקרים של ביצוע עבירות קלות".

לרוב במקרים אלה, הנהג יקבל דו"ח "הודעת תשלום קנס" או "ברירת קנס" המאפשר לו להודות בביצוע העבירה באמצעות תשלום הקנס, או לחלופין לבקש להוכיח את חפותו בבית משפט. פעמים רבות, נהגים רבים בוחרים להגיש בקשה להישפט ללא צידוק מספיק או מגישים את הבקשה בדרך שגויה ולא מושכלת, ואז מוטלים עליהם עונשים כבדים מאוד.

לדברי עו"ד שושן, "חשוב להבין כי בית המשפט אינו כבול לסכום הקנס שנקבע בדו"ח שנשלח לנאשם. שימוש בשירותיו של עורך דין לענייני תעבורה, שיבחן את החומרים ויקבע האם כדאי לנאשם להגיש בקשה להישפט, עשוי לחסוך זמן וכסף רב ובמצבים מסוימים אף למנוע עונשים חמורים שבהם עלול לשאת הנאשם".    

חשיבות הפנייה לעורך דין בעת ביצוע עבירות תנועה עולה כאשר מדובר בנהגים חדשים - עד שנתיים מעת קבלת הרישיון - היות שהמחוקק מחמיר עם נהגים אלה

מי שסירב להיבדק בבדיקת ינשוף ייחשב למי שנהג בשיכרות

עו"ד שושן מדגישה כי "לפעמים הבדיקות שנערכות על ידי משטרת ישראל לנהגים מתבצעות בצורה לקויה. לדוגמה, בדיקת ינשוף שהתבצעה באופן שגוי והניבה תוצאות שגויות, עלולה להוביל להגשת כתב אישום של נהיגה בשיכרות כנגד הנהג הנבדק. כדי לזהות את הפגמים בראיות ולסייע לנאשם לקבל הקלה בעונשו ואף להביא לביטול האישום לחלוטין במקרים המתאימים, חשוב להסתייע בשירותיו של עורך דין מומחה ומנוסה.

בנוסף, צריך להכיר את החזקה בחוק לפיה מי שסירב להיבדק בבדיקת ינשוף ייחשב למי שנהג בשיכרות. לאור כך, ברוב הפעמים מומלץ להסכים לעבור את הבדיקה ורק בשלב מאוחר יותר, בכפוף לכך שהוגש כתב אישום, לפנות לקבלת ייעוץ מעורך דין לענייני תעבורה שיבחן האם קיימים פגמים בראיות". 

מתי חשוב שתפנו לעו"ד לענייני תעבורה ומהן הסיבות?(1)

עו"ד שושן מציינת כי "חשיבות הפנייה לעורך דין לענייני תעבורה במקרים של ביצוע עבירות תנועה עולה כאשר מדובר בנהגים חדשים (עד שנתיים מעת קבלת הרישיון). זאת, היות שהמחוקק מחמיר עם נהגים אלה ובמקרים רבים, בנוסף לעונשים הקבועים בחוק לכלל הנהגים, הם יידרשו לעבור את המבחנים המעשיים (הטסט) או את המבחנים התיאורטיים (מבחן התיאוריה) מחדש".

נשלח אליכם כתב אישום בגין ביצוע עבירת תנועה? פנו למשרדה של עו"ד ספיר שושן לקבלת ייעוץ ראשוני בנושא. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות במייל Sapirlawadv@gmail.com או בטל': 050-9393288 

ספיר שושן - משרד עורכי דין

ספיר שושן - משרד עורכי דין

מרגישים לחוצים או מבולבלים? לא יודעים למי לפנות בסוגיות מורכבות בתחומי התעבורה, הפלילי ודיני משפחה? כמו רבים אחרים שכבר הגיעו אלינו - יש לכם כתובת עם יחס אישי! פנו עוד עכשיו לשיחת ייעוץ אצל "ספיר שושן- משרד עורכי דין" בהנהלת עו"ד ספיר שושן. עו"ד ספיר שושן- יש מי שמקשיב לכם!

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
ספיר שושן - משרד עורכי דין

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה