zap group mishpati logo

הסודות מאחורי תביעות נגד חברות ביטוח

לאחר שעבדה שנים רבות בחברות הביטוח, עברה עו"ד ליאת שוורץ-אליה למגזר הפרטי והיא משיאה מנסיונה עצות חשובות להתנהלות בתביעות מול חברות ביטוח

15.01.24
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
הסודות מאחורי תביעות נגד חברות ביטוח

חברות הביטוח מספקות לנו פוליסות ביטוח, מבטיחות פיצויים, החזר כספי וזכויות רבות למקרה הצורך ובתמורה אנחנו מספקים את התשלום, הפרמיה החודשית. אבל, ברגע האמת הן לא תמיד שם עבורנו. לפעמים צריך לעבוד קשה וממש להילחם על מנת למצות את הזכויות המגיעות לנו כשמנגד, הצד השני עושה כל שיוכל על מנת לדחות את דרישתנו והזכויות המגיעות לנו.

עו"ד ליאת שוורץ-אליה (בתמונה הראשית. צילום: מיכל אסולין) היא עורכת דין כבר למעלה מ-15 שנה ובמשך שנים רבות עבדה בחברות ביטוח כעורכת דין. לפני מספר שנים עשתה עו"ד שוורץ-אליה מעשה, חצתה את הקווים ועברה לייצג תובעים במגזר הפרטי כנגד חברות הביטוח. כיום היא מייצגת תובעים מול חברות הביטוח, המוסד לביטוח לאומי ומול רשויות אחרות. "בייצוג תובעים יש תחושת סיפוק אדירה", היא אומרת. "רק כשעברתי לייצוג התובעים הבנתי כמה אני שייכת לצד הזה".

ניצלנו את נסיונה של עו"ד שוורץ-אליה על מנת לחשוף סודות שמורים בתחום תביעות הביטוח ועל מנת לקבל ממנה את העצות הטובות ביותר עבור מי שמבקש למצות את זכויותיו. 

"כל תיק הוא אתגר ועומד בפני עצמו", מסבירה עו"ד שוורץ-אליה, " וצריך לחשוב איך לפצח את המקרה ולהביא ללקוח את המקסימום".

עלות ניהול תיק תביעה – השיקול של חברות הביטוח

לדבריה, יש כמה היבטים שמעניקים למגזר הפרטי כוח ונקודות עוצמה אל מול חברת הביטוח, אף שהדבר לא נראה כך על פניו. "רבים סבורים כי אין לחברת הביטוח מה להפסיד ו'קשה לשבור אותה', אך אין זה תמיד כך.

"בחברות הביטוח נבדק הסיכון בצורה מחושבת בנוגע לכל תיק, לפי פרמטרים מסוימים. החברות בוחנות את העלות של ניהול התיק אל מול ההפסד בסוף הדרך. מנקודת המוצא הזו מתנהלת חברת ביטוח, ובהתאם למקרה עצמו, גם אנחנו כעורכי דין המייצגים בתביעות כנגד חברות ביטוח, צריכים לבחון את השיקולים לכאן ולכאן".

חשיבות מימד הזמן והאפשרות לפשרה

אל העלות והסיכונים שבניהול התיק מתווסף מימד הזמן. "אף אחד לא אוהב לבזבז זמן, לא אנחנו וגם לא חברות הביטוח", מסבירה עו"ד שוורץ-אליה. "לכן, כדאי למצות את האפשרות להגיע לפשרה שתקצר את לוחות הזמנים ואת ההליך גם עבור הלקוחות וגם עבור חברות הביטוח. תיק שנמשך שלוש שנים עלול לעלות יותר מהפשרה שתציע חברת הביטוח ושתתקבל על ידי הלקוח.

"גם מבחינת הלקוח לא תמיד כדאי למשוך את ההליך עוד ועוד. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי הפשרה היא לא בכל מחיר, אלא כאשר הדבר משרת את טובת הלקוח", אומרת שוורץ-אליה ומוסיפה: "ההבנה שלי כעורכת דין את הצד השני היא ללא ספק קלף מנצח בכל תיק ובכל מקרה שאני מייצגת בו. ההבנה, הניסיון, הדקויות והידע שנצברו במהלך השנים, מעניקים לי ערך מוסף והוא משמעותי ללא עוררין".

חשיבות בחירת עורך דין וייצוג משפטי אישי

בחירת עורך דין מתאים, מסכימה גם עו"ד שוורץ-אליה הוא הצעד החשוב והמשמעותי ביותר בדרך להצלחת התיק. עורך דין טוב הוא גם זה שישים את טובת הלקוח לנגד עיניו, את האינטרס המשפטי הטוב ביותר בעבורו. כלומר, לא להגיע לפשרה בכל מחיר וגם לא לנהל מלחמת חורמה בבית המשפט שלא לצורך, אלא לפעול בהתאם למקרה שבפניו ולטובתו.

"אני פועלת בשליחות אדירה במקביל לרצון עז לסייע ללקוחותיי למצות זכויותיהם באופן המקסימלי", מוסיפה עו"ד שוורץ-אליה. "אבל לא רק מבחינת הניסיון שצברתי. אני מרגישה שניתנה לי הזכות להיות שם עבורם, להקשיב להם, לסייע להם, להילחם עבורם ועבור צדקם. אני מאמינה גדולה בהתמקדות אישית ובטיפוח יחסים אישיים עם כל לקוח ולקוח ומבחינתי, הסוד להצלחה גם תלוי הרבה באותו יחס אישי".

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים