zap group mishpati logo

תביעות ייצוגיות - הסדר פשרה בתביעה מול סלקום

המחוזי אישר לאחרונה הסדר פשרה, במסגרתו נקבע כי סלקום תפצה בסכום של 3.8 מליון ₪ את חברי הקבוצה. תחום התובענות הייצוגיות מציע פתרון משפטי ראוי ומאפשר לצרכן או לקבוצת צרכנים לדרוש פיצוי באמצעות תביעה ייצוגית

מאת: עו"ד נבו למפל
03.01.13
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
תביעות ייצוגיות - הסדר פשרה בתביעה מול סלקום

לפני ימים אחדים אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב הסדר פשרה במסגרת תובענה ייצוגית כנגד חברת סלקום.  בתובענה נטען, כי חברת סלקום כרכה את רכישת המכשירים הניידים מסוג דור 3 בתשלום קבוע עבור חבילת גלישה חודשית באינטרנט, וזאת, בין היתר, ללא הצדקה ובניגוד לדין. נקבע, כי במסגרת ההסדר תפצה חברת סלקום בסכום של 3.8. מיליון ₪ את חברי הקבוצה אשר הם לקוחות חברת סלקום אשר רכשו, כאמור, מכשירים הניידים מסוג דור 3 וחויבו במקביל בחבילת גלישה חודשית באינטרנט.

במסגרת הסדר הפשרה נקבעו מאפייני הפיצוי, בדמות הטבה שתינתן על ידי חברת סלקום והזכאים לה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות סלולר

הסדר פשרה
הסדר הפשרה שנערך בין התובעת, חברת רזגל אנרגיה בשם אלפי לקוחות סלקום לבין חברת סלקום, מעיד על החשיבות שבשיח משפטי בין הצדדים אשר מוביל לעיתים לסיום הסכסוך בטרם נמשכים ההליכים המשפטיים.

תובענות ייצוגיות מוגשות על ידי תובע בשם קבוצת אנשים אשר לא ייפו את כוחו לשם כך. כלומר: תובענות ייצוגיות נועדות לאפשר לאדם יחיד או קבוצת אנשים, שנזקו של כל אחד מהם מאותה עבירה קטן יחסית, לתבוע בבית המשפט בשם כל הנפגעים באשר הם מאותה עבירה.

התחום השכיח: הגנת הצרכן
תובענות ייצוגיות שכיחות ביותר בתחום הגנת הצרכן, וזאת מתוקף העובדה כי לעיתים קרובות צרכנים רבים של גופים ניזוקים לאור פעולות הגופים והתנהלותם. בעבור כל אחד מאותם צרכנים הנזק הינו קטן יחסית. משכך, לעיתים קרובות לא משתלם לצרכן יחיד לפנות אל בית המשפט מפאת סכום התביעה הנמוך. לפיכך, הגשת תביעה ייצוגית בשם כל הנפגעים מאותה העבירה מהווה, לעיתים, את דרך המלך ליישום חוקים צרכניים והרתעת הגוף הסורר מהמשך פעולותיו הלקויות.

לעיתים קרובות נאלצים צרכנים להתמודד עם פעולותיהם של גופים אשר אינן תואמות את דרישות הדין. נראה כי בתחום דיני הסלולר, סדרת החוקים וההוראות שנכנסו לתוקפם בשנים האחרונות היטיבה עם ציבור הצרכנים והשפיעה רבות גם על הלך הרוח הציבורי בכל הנוגע להתקשרותם של צרכנים עם חברות הסלולר.

פיתרון משפטי ראוי
פעמים רבות, תחום התובענות הייצוגיות מציע פתרון משפטי ראוי ומאפשר לצרכן או לקבוצת צרכנים  לדרוש פיצוי באמצעות תביעה ייצוגית בעבור הנזק שנגרם לכל קהל הלקוחות שנאלצו לספוג נזק דומה. ככלל, סכום תביעות מעין אלו גבוה ביותר נוכח ריבוי מספרם של הצרכנים הנפגעים. יצוין כי הפיצוי יכול להינתן בדמות הטבות, זיכויים ולא בהכרח בדמות פיצוי כספי ישיר.

יחד עם זאת, קיימים תנאים רבים, פרוצדוראליים ומהותיים לאישור בקשה להגשת תביעה ייצוגית ולהגשתה. אותם תנאים נועדו למנוע מעילות וטענות אשר אינן מתאימות או שאינן ראויות מלהדיין במסגרת הליך של תביעה ייצוגית. משכך, על ציבור הצרכנים לפעול באופן הוגן וראוי בפנותו אל בית המשפט בכדי למצות את הליך התביעות הייצוגיות כראוי וכנדרש לתועלתו.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה