zap group mishpati logo

ניתוח לקיצור קיבה - מה כבר יכול לקרות?

חשבת הרבה על הנושא, והחלטת שאת רוצה שינוי: את רוצה לעבור ניתוח לקיצור קיבה ולהיות רזה!

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ניתוח לקיצור קיבה - מה כבר יכול לקרות?

את סובלת מעודף משקל מאז שאת זוכרת את עצמך. המשקל העודף הפריע לך מאז ומתמיד - הרגשת שמסתכלים עלייך, יש בגדים שלא יכולת ללבוש, על בגד-ים אין בכלל מה לדבר.. חשבת הרבה על הנושא, והחלטת שאת רוצה שינוי: את רוצה לעבור ניתוח לקיצור קיבה ולהיות רזה! גם אם לא רזה ממש, ממוצעת, במשקל סביר, גם זה יספיק. את מוכנה לסבול כאבים, לפני הניתוח, בזמן הניתוח, אחרי הניתוח, את מוכנה להשקיע הרבה כסף, את מוכנה כמעט להכל- רק לא לשקול כל כך הרבה.

מטרתו של ניתוח לקיצור קיבה
ניתוח לקיצור קיבה הוא ניתוח שצבר פופולאריות רבה בשנים האחרונות. המטרה שלו היא להקטין את נפח הקיבה (בדרך כלל באמצעות טבעת שמחלקת את הקיבה לשני חלקים). הקטנת נפח הקיבה יוצרת תחושה של שובע לאחר אכילת כמות קטנה של מזון, ובאופן זה כמויות האוכל שהאדם שעבר ניתוח לקיצור קיבה מכניס לפיו מדי יום אינן גדולות..

חשוב לדעת, כי ניתוח לקיצור קיבה אינו בבחינת "זבנג וגמרנו". יש לאמץ הרגלי אכילה נכונים, להקפיד לשמור עליהם, ולאכול סוגי מזון שמתאימים לשינוי בקיבה.
אחוזי ההצלחה בניתוח לקיצור קיבה אינם מאוד גבוהים. כמוכן בניתוח כזה ישנם הסיכונים הטבעיים הכרוכים בניתוח. כתוצאה מניתוח לקיצור קיבה עלולים להיגרם סיבוכים, והוא אף עלול להסתיים במוות, שכן מדובר בהליך רפואי מורכב.

רשלנות רפואית ופיצוי
לפעמים, מקורם של הסיבוכים נעוץ ברשלנות רפואית. כאשר מגישים תביעה בשל רשלנות רפואית בניתוח לקיצור קיבה, והיא מוכחת כראוי, אפשר לזכות פיצויים גבוהים. אבל, חשוב לדעת כי לא כל נזק שנגרם מניתוח לא מוצלח לקיצור קיבה, הוא נזק שנגרם בשל רשלנות רפואית.

בתי המשפט דנים בתביעות רבות בשל רשלנות רפואית. גם מקרים של רשלנות רפואית בשל ניתוחים כושלים לקיצור קיבה לא פוסחים על דלתות ביהמ"ש.

גובה הפיצוי שנפסק תלוי בשיקולים רבים, ביניהם: שיעור הנזק שנגרם, ההיזקקות של הנפגע ועוד.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה