zap group mishpati logo

ייעוץ למעסיקים - שאלות ותשובות מהפורום

העובד מנסה להתחמק משימוע - מה אפשר לעשות? האם ניתן להעסיק שוב עובד לאחר שהתפטר ושולמו לו פיצויים? שאלות אלו ואחרות נשאלו לאחרונה ע"י מעסיקים. עו"ד ענת רוזנר, מנהלת פורום ייעוץ למעסיקים, השיבה

מאת: עו"ד ענת רוזנרענת רוזנר ושות'- משרד עו"ד
05.03.13
תאריך עדכון: 04.03.24
3 דק'
ייעוץ למעסיקים - שאלות ותשובות מהפורום

גניבה ממעביד

שאלה: עובדת שלי נתפסה באמצעות הלשנה של עובדת אחרת על גניבת סחורה. האם אני מחויבת בשימוע לפני פיטורין והאם יש חובה למרות הוותק (כמעט 3 שנים) לתת פיצויי פיטורין?

תשובה: בשימוע לפני פיטורים, לעניין פיצויים, אם היא גנבה באמת והיא תודה בכך, או אם יש לך הוכחה ברורה, אני מציעה שתשלול חלק מפיצויי הפיטורים ותחתים אותה על מסמך שהיא מוותרת על תביעות ודרישות. אני מציעה לך להעזר בעו"ד.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ייעוץ למעסיקים

למציאת עו"ד דיני עבודה באינדקס משפטי

העסקה חוזרת

שאלה: לפני כ-5 חודשים עובד התפטר ואף שילמנו לו פיצויים. היום הוא מבקש לחזור ואנו מעוניינים להעסיקו שוב. מה זה אומר מבחינתנו?

תשובה: כדי הפיצויים יחשבו כפיצויי פיטורים ולא כמענק, חייבת להיות הפסקה של 6 חודשי עבודה, שאם לא כן, יש רצף העבודה והתשלום ששולם, לא יחשב ע"י שלטונות המס כפיצויי פיטורים פיטורים. בנוסף, אם יש רצף בעבודה, יחשב הותק שצבר קודם לעניין החופשה, ההבראה, הפנסיה השכר, פיצויי הפיטורים וכל יתר הזכויות. לכן, עליכם להמתין עד שיחלפו 6 חודשי הפסקה ואז לקבל את העובד כחדש.

התחייבות לשנה

שאלה: אני מחפשת כרגע עובד/ת ל-3/4 משרה. האם אוכל להחתים את העובד על התחייבות לעבודה לשנה ואם יעזוב לפני השנה ישלם קנס? העובד לא יעבור קורס מיוחד, אבל אני אכשיר אותו לעבודה איתי.

תשובה: לא. אלא אם כן תתני לו תוספת מיוחדת מעבר למשכורת, רק אז תוכלי להחתים על הסכם כזה.

פיצויים לעוזרת בית

שאלה: אני מעסיקה בשנה האחרונה עוזרת בית שמגיעה פעם בשבוע ל-3-4 שעות. אני משלמת לה "בשחור" כל שבוע. לאחרונה התחילה לעבוד בעבודה נוספת והיא מתקשה לבוא אלי בשעות וביום שקבענו. אני רוצה לפטר אותה, ורציתי לדעת האם יהיה עלי לשלם לה פיצויים?

תשובה: אם את מעסיקה. אותה לפחות שנה יהיה עליך לשלם לה פיצויי פיטורים.

שימוע לפני פיטורים

שאלה: הזמנתי עובד לשימוע לפני פיטורים. באמצע \ תחילת השיחה (כשהוא הבין על מה מדובר ) הוא קם ואמר שהוא לא יכול לקיים את השיחה, כי הוא חולה "וישמח" לקיים את השיחה בזמן אחר.
מאז העובד מוציא ימי מחלה ויש לו כ -90 יום. מה אני יכול לעשות?

תשובה: לתת לו למצות את ימי המחלה, או אם אינך מאמין לו שחולה, בקש ממנו להיבדק ע"י רופא מטעמך. כשיהיה בריא תוכל לערוך לו שימוע.

עוד בנושא:

יחסי עובד מעביד - האם גם לעובדי קבלן?

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים