zap group mishpati logo

גירושין בהסכמה כדרך המועדפת לפתרון המשבר

לפתרון סכסוך גירושין בדרך הפשרה ובאמצעות עיגונה בהסכם גירושין, הערוך בידי עו"ד מקצועי מומחה בתחום דיני המשפחה, ישנם יתרונות רבים

מאת: עו"ד יצחק-ארז קרט
24.03.13
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
גירושין בהסכמה כדרך המועדפת לפתרון המשבר

למותר לציין, כי למרבה הצער אחוז גבוה ביותר, גבוה מדי, מהזוגות הנשואים, חווים כיצד יחסיהם עולים על שרטון ומוצאים עצמם מנהלים הליכי גירושין, לא אחת, רוויי יצרים ומכוערים. משבר הגירושין, בין בני הזוג, הינו עוצמתי ומטלטל ומותיר לעתים צלקות לשנים רבות. אלא כי, הסובלים העיקריים מהגירושים אינם בני הזוג, אשר מפרקים את הקשר ביניהם, כי אם ילדיהם המשותפים. הילדים העוברים משבר גדול, לא אחת פי כמה מהוריהם, עלולים לשלם מחיר יקר הרבה יותר, במקרים של סכסוכי גירושין המלווים במטענים, אמוציות וכעסים כאשר הצאצאים עומדים בתווך.
מעבר לכך, מובן כי הפסד באותם הליכי גירושין, משפטיים, עלול לטמון בחובו מחיר כלכלי לא מבוטל וכן, הסדרי ראיה ומשמורת לטובת אחד הצדדים באופן משמעותי.

כדאי להתפשר ולהתגרש בהסכמה

לפתרון סכסוך הגירושין בדרך הפשרה ובאמצעות עיגונה בהסכם גירושין, הערוך בידיים מקצועיות, ישנם יתרונות רבים. יצוין, כי עריכת הסכם גירושין אינה אפשרית בכל מקרה, אך עם זאת יש לשאוף לפתרון מוסכם כמה שניתן.

ובמה הדברים אמורים?

תחילה נבאר את המושג "הסכם גירושין".
בגדול, המדובר בחוזה משפטי לכל דבר, אשר עיקר תפקידו להסדיר את אותם נושאים, העולים מתוך הליכי הגירושין אליו נקלעו הצדדים, כגון: בנושא חלוקת הרכוש וכן בכל הקשור לגורל הילדים המשותפים. בנוסף, קיימת אפשרות מומלצת, לתת להסכם תוקף של פסק דין בבית המשפט. בדרך זו, כאמור, מוענק להסכם כוח רב יותר הבא לידי ביטוי, בהפכו למחייב יותר ואשר ניתן לאכוף אותו בקלות רבה יותר.

מהם היתרונות של גירושין בהסכמה?

לפתרון סכסוך הגירושין באמצעות עריכת הסכם גירושין, במידה שהדבר אפשרי, יתרונות רבים כגון:

• ההסכם גמיש יותר - בהתאם לאופיו של חוזה, ניתן להתנות בו על קשת רחבה של הבנות. לכן, ניתן לקחת בחשבון אף מצבים שיתכן שיתרחשו בעתיד, אשר מן הראוי שיחייבו שינויים באופי ההסכמות אשר הושגו. לעומת זאת, קביעה של הערכאה המשפטית הינה מוצקה יותר ופחות נתונה לשינויים, לטוב אך גם לרע.

• חיסכון במשאבים - אף כאן להסכם הגירושין יתרון רב על פני התנגחות משפטית, שכן האחרונה יקרה עשרות מונים מאשר פתרון הסכסוך, בעזרת הסכם, על דרך הפשרה.

• קיצור הזמן ועוגמת הנפש - במידה שבני הזוג המתגרשים מתבצרים בעמדותיהם משל הכול או לא כלום, אזי קיים צורך לגשת לערכאות משפטיות, בכדי ליישב את הסכסוך. אלא כי, ניהול הליכי גירושין בערכאה המשפטית עלול להימשך אף מספר שנים. לכן, כאשר מגיעים לפסק דין, באמצעות הסכם גירושין, אזי מידת המוכנות של הצדדים להגיע לעמק השווה ורצונם לסיים את הסכסוך במהרה, היא שתקבע משמעותית,  את משך ההליכים שאינם נעימים לאיש מהמעורבים.

• גירושין אין משמעותם פרידה סופית - זכרו, כי במידה שישנם ילדים משותפים בתמונה, הצד השני ימשיך ליטול חלק כלשהו בחייכם. לכן וכמו תמיד, עדיף להישאר ביחסים טובים, בראש ובראשונה למען ילדיכם, אך עם זאת אף עבורכם.

לסיכום, עיננו הרואות כי גירושין בהסכמה, כאשר אפשרי הדבר, מהווים את הרע במיעוטו. שכן, במקרה של פתרון המשבר, באמצעות עריכת הסכם גירושין, ניתנת לצדדים האפשרות לשלוט בתוצאות ההליך ואין הם נתונים לחסדיהן של הערכאות המשפטיות.
כמובן ובהמשך לכך יש לזכור, שטיפול בענייני גירושין, כולל עריכת הסכם מתאים, מומלץ ביותר להפקיד אך ורק בידיו של עו"ד המומחה לגירושין. זאת משום שמדובר בדיני נפשות של ממש ובעתיד שלכם וקל וחומר של ילדיכם, כולל, מטבע הדברים, שאיפה לפתיחה של פרק ב' מוצלח ונקי הרבה יותר עבורכם.

*עו"ד יצחק-ארז קרט באתר משפטי.

*יצחק-ארז קרט הינו מומחה לדיני משפחה וירושה באתר divorce.
 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה