zap group mishpati logo

צו מניעה - שאלות ותשובות מהפורום

איך מוציאים צו מניעה? לאיזה בית משפט יש לפנות? עו"ד עידית פוליבודה, מנהלת פורום צו מניעה בפורטל משפטי, השיבה לשאלות הגולשים

מאת: מערכת משפטי
18.04.13
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
צו מניעה - שאלות ותשובות מהפורום

צו מניעה נגד השכן
שאלה
: יש לי שכן שיש לו כלב בולדוג. הכלב נובח כל הזמן, לפעמים גם בלילה. בקשתי מהשכן כמה פעמים לטפל בבעיה אבל לא נראה שהוא עושה זאת. האם אפשר להוציא נגדו צו מניעה? לאיזה בית משפט לפנות?

תשובה: ממליצה להתחיל ולהגיש תלונה ברשות המקומית שלכם וגם אצל הוטרינר המחוזי.
אם לא יצלח ניתן לפנות לבימ"ש שלום הסמוך למקום מגוריך ולהגיש בקשה לסילוק מטרד ליחיד. אפשר לעשות זאת לבד.
ממליצה טרם פניה למי מהרשויות הנ"ל לתעד את הנביחות והשעות בהן הוא נובח ומטריד ואולי אף להביא מומחה לרעש לקבלת חוו"ד.

גם אתם רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צו מניעה

צו נגד נסיעה לחו"ל
שאלה
: הגרוש שלי לא שילם לי מזונות בחודשיים האחרונים ואני קורסת. עכשיו אני שומעת מאנשים שמכירים אותו שהוא מתכוון לטוס לחו"ל ואני לא יודעת לכמה זמן.
האם אני יכולה לבקש צו שלא יאפשר לו לצאת מהארץ כל עוד הוא חייב לי כסף?

תשובה: ממליצה לפנות ללא דיחוי לבית המשפט בו מתנהלת תביעת המזונות או לחילופין אם את מנהלת הליכי הוצאה לפועל, עליך לבקש סעד צו עיכוב יציאה מהארץ וסביר שתקבלי בנסיבות הללו.

פיטורים בהריון
שאלה
: אני בהריון ומפחדת שהבוס יפטר אותי כי יש שמועות על קיצוצים. האם אפשר להוציא נגדו צו מניעה שלא יפטר אותי?

תשובה: הדרך לביטול פיטורי עובדת בהריון ללא היתר מהממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת (בהנחה שהותק שלה בעבודה מעל חצי שנה) היא פניה לממונה על עבודת נשים בתלונה על פיטורים שלא כדין וכן הגשת תביעה לביה"ד האזורי לעבודה בתביעה לקבלת פיצוי בגין פיטורים שלא כדין ובמסגרת תביעה זו ניתן לשקול הגשת בקשה למתן צו מניעה המונע את הפיטורים.

עיקול או צו מניעה
שאלה: הוטל צו מניעה על כספי פיקדון שהופקדו בגין צו מניעה בקופת בית המשפט על ידי צד ג הטוען כי הם שלו ומבקש שיוחזרו לו ולא למפקיד.

הוטל עיקול זמני על כל הכספים על אף שחלק היו צריכים להיות משוחררים עקב רמיית בית המשפט. הנתבעים לא ידעו מזה ועכשיו הם יודעים, ומגישים תביעה בגין נזקי צו המניעה. השאלה: היות שיש עיקול על ידי צד ג' איזו בקשה צריכים להגיש הנתבעים שאליהם יועד העירבון? האם צו מניעה או ביטול החלטת שחרור חלק הכספים וביטול עיקול או משהו אחר כדי שהכספים לא יעברו לאף צד? האם הבקשה צריכה להיות במעמד צד אחד?
תשובה: על הנתבעים להגיש הן תביעה לקבלת תשלום בגין הנזק שנגרם להם מההליך המשפטי והן בקשה להסרת העיקול על ידי צד ג'.

מומלץ לפנות לעו"ד לייצוג לנוכח המורכבות של ההליך.

צו הרחקה נגד הסבים
שאלה
: האם אני יכולה להוציא צו הרחקה או מניעה נגד ההורים של בעלי לשעבר? הם מגיעים לבית הספר של הילדים שלי ומכניסים להם רעיונות לראש בנוגע אלי, מסיתים נגדי ופוגעים ביחסי עם ילדי בגלל הגירושים שאני יזמתי.

תשובה: ככל שמדובר בהסתה או חשש ממשי לכך עליך לפנות לביהמ"ש בבקשה לקבל צו הרחקה שמרחיק את הסבים מהילדים. יהא עליך לשכנע את ביהמ"ש בנזק הממשי שנגרם לילדים לנוכח ההסתה וההתערבות שלהם בחייהם וההשלכות של מעשה זה על הילדים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה