zap group mishpati logo

חיוב הקרן לטיפול בחסויים בתשלום כספים

בפסק הדין הובעה ביקורת חריפה על התנהלות הקרן, אשר העבירה לידי בת החסויה כספים שהיו אמורים להישמר בנאמנות בקרן

מאת: מערכת משפטי
26.11.13
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
חיוב הקרן לטיפול בחסויים בתשלום כספים

ביהמ"ש לענייני משפחה בת"א דן בתיק שהחל בהגשת בקשה למינוי אפוטרופוס על גופה ורכושה של החסויה. המבקש הינו ב"כ היועמ"ש – משרד הרווחה. הקרן לטיפול בחסויים מונתה ע"י ביהמ"ש לאפוטרופוס על גופה ורכושה של החסויה.
במהלך החודשים, הקרן בקשה להשתחרר מתפקידה.

התנהלות לא תקינה של הקרן
השופטת נצר סמארה ציינה, כי במהלך הדיון, מדברי ב"כ הקרן לטיפול בחסויים ועובדת הקרן, התגלתה תמונה עגומה ומעוותת של התנהלות הקרן לטיפול בחסויים, לפיה הקרן נכנעה לתכתיביה של בת החסויה, והעבירה לידיה את כספי החסויה אשר אמורים להישמר בנאמנות הקרן, תוך שהקרן לטיפול בחסויים מפקירה את החסויה ומפרה הכללים הבסיסיים של חובתה להיות נאמנה על כספי החסויה ולשמור על האינטרסים של החסויה.  

העברת כספים שלא כדין
"לא ייתכן, כי הקרן אשר פועלת מכוח מינוי של בית המשפט, תפקיר ענייניה של החסויה ומתמסרת לבת החסויה, כאשר ידוע לקרן כי מדובר בבת שהיא בעצמה חסויה, ומתוך ידיעה כי הכספים מבוזבזים על בת החסויה, כמו גם ליתן לבת לשלוט על נכסי החסויה שליטה מוחלטת, תוך שהקרן יושבת לה בחיבוק ידיים, ואף מעבירה כספים שלא כדין לבת החסויה, תוך שהקרן עושה דין לעצמה , מועלת בתפקידה שלשמו מונתה שבמהותו היה על הקרן לדאוג לרווחתה הבסיסית של החסויה . הכל תוך שתיקה של הגורמים האמורים לפקח על כך במשרד הרווחה . ", כתבה השופטת.

השופטת הוסיפה, כי בדיון מיום 29.09.13, היא מינתה את "גג לחסוי ולנזקק" תחת הקרן לטיפול בחסויים, אלא שמינוי זה לא מרפא את העוול וההפקרה שנעשתה על ידי הקרן לטיפול בחסויים, שכתוצאה ממנה איבדה החסויה את כספה אשר הועבר לבתה לצרכי הבת בלבד.

" איך זה ייתכן, כי וועדת חריגים שיושבים בה נאמני הקרן לטיפול בחסויים , יתנו החלטה להעביר כספים לידי הבת, ביודעם את מצבה לפרטיו, תוך שהקרן מתעלמת באופן מופגן ובלתי ראוי, בלשון המעטה, מהעובדה שהמינוי ניתן על ידי בית המשפט, והם מהווים שליחים נאמנים לביצוע משימתם, ותו לא", נכתב בפסק הדין.

לאור האמור, הקרן חויבה לשלם לחסויה 20,000 ₪.

 

(א"פ 32765-12-11 משרד הרווחה והשירותים החברתיים נ' י.א.)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים