zap group mishpati logo

קופיקו על דגני בוקר? ביהמ"ש: לא!

ביהמ"ש המחוזי בת"א הוציא צו מניעה נגד רשת המזון "מחסני כמעט חינם", ואסר עליה לשווק דגני בוקר שעל אריזתם מופיעה דמות קוף בשם "קופיפו".

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
קופיקו על דגני בוקר? ביהמ"ש: לא!

חלקנו מכירים את סדרת הספרים "קופיקו" שכתבה הסופרת תמר בורשטיין-לזר. הרפתקאותיו של הקוף המבצע תעלולים משעשעים יצרו עניין רב בקרב המוני ילדים ומבוגרים. ומה הקשר בין הקוף החמוד לבין בית-המשפט אתם שואלים? מייד תדעו.

הסופרת תמר-בורשטיין לזר, אשר הגתה ויצרה את דמותו של קופיקו ובעלת סימן מסחר בדמותו הגישה לאחרונה בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א לצו מניעה זמני כנגד רשת המזון "מחסני כמעט חינם", אשר באוקטובר 2009 החלה לשווק בסניפי הרשת שלה דגני בוקר שעל אריזתם מופיעה דמות קוף בשם "קופיפו".

הסופרת טענה, כי בשיווק דגני הבוקר שעל אריזתם מופיע קופיפו מפירה רשת המזון זכות יוצרים, סימני מסחר שבבעלותה, מעוולת בגניבת עין ועושה עושר ולא במשפט על חשבונה.

בורשטיין-לזר ביקשה מביהמ"ש, כי יוציא צו מניעה זמני, אשר יאסור על הרשת לשווק אריזות דגני בוקר עליהם מופיע "קופיפו" ו/או אריזות מוצרים אחרים עליהם מופיע "קופיפו". כן ביקשה בורשטיין-לזר להורות לרשת לאסוף את המוצרים המפרים.

רשת המזון טענה מנגד, כי היא לא הסתמכה על דמות קופיקו לצורך יצירת דמות קופיפו, שהיא יצירה עצמאית אותה רכשה באתר האינטרנט "FOTOLYA".

סגן הנשיא השופט יהודה זפט קיבל את הבקשה, וקבע, כי המילה "קופיפו" דומה עד כדי הטעיה לשם "קופיקו". השופט הוסיף, כי דמות קופיקו מיוחדת בכך שהיא לבושה בגדים ונעליים. דמות "קופיפו" לבושה גם היא סרבל ונועלת נעליים, ובכך היא דומה באופן מהותי לדמות קופיקו.

צו מניעה זמני
על כן, פסק השופט, נראה לכאורה כי רשת המזון העתיקה את דמות קופיקו, ולבורשטיין-לזר סיכויים טובים לזכות בתביעתה בעילות של הפרת זכות יוצרים ועשיית עושר ולא במשפט.

בהתאם לכך, השופט נתן צו מניעה זמני כנגד רשת המזון, וחייב אותה בתשלום הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 20,000 שקלים.

(ת"א 8820-01-10 בורנשטיין לזר נ' ע.ר. צים שווק ישיר בע"מ).

• ב"כ המבקשת: עוה"ד  גיא נוף, ענת פילץ ונרדין סבית
• ב"כ המשיבה: עוה"ד  אריה אזואלס

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה