zap group mishpati logo

נהג אוטובוס שדרס נוסעת הורשע בגרימת מוות ברשלנות

ביהמ"ש קבע, כי נהג אוטובוס שדרס נוסעת תחת גלגליו האחוריים, יורשע בגרימת מוות ברשלנות, שכן הוא סגר את דלתות האוטובוס, והחל בנסיעה לפני שווידא שהנוסעת ירדה, התייצבה והייתה במרחק בטוח ממנו.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
08.04.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נהג אוטובוס שדרס נוסעת הורשע בגרימת מוות ברשלנות

ע"פ כתב האישום שהוגש כנגד נהג האוטובוס נתן גדמו, ב-5 במרץ 2007, גב' סוניה ליאמין ז"ל ירדה מהאוטובוס שבו נהג הנאשם. הנאשם לא נתן דעתו לליאמין כשהיא ניסתה להשלים את ירידתה מהאוטובוס, ובתוך כך סגר ברשלנות ובחוסר זהירות את דלת האוטובוס האחורית על רגלה והחל בנסיעה.
ליאמין נדרסה תחת הגלגלים האחוריים-ימניים של האוטובוס, ובעקבות כך נפצעה ומתה מפצעיה.

נהג האוטובוס טען, כי הוא לא סגר את הדלתות ולא החל בנסיעה, רק לאחר שווידא שליאמין, שהייתה הנוסעת האחרונה, השלימה את ירידתה מהאוטובוס. הנהג טען, כי הוא לא יודע איך היא נפלה ונדרסה.

השופט שלמה פרידלנדר דן בשאלה, כיצד הגיעו רגלי המנוחה אל מתחת לגלגלי האוטובוס, והאם קיים תרחיש סביר לכך שדבר זה קרה ללא מעשה או מחדל רשלניים מצד הנהג.

לחץ כאן לקבלת יעוץ משפטי מטעם עורך דין תעבורה!

נהג האוטובוס התרשל

בהתאם לעדויות בתיק, השופט קבע כי הנהג סגר את דלת האוטובוס והתחיל לסוע בטרם הושלמה ירידתה של ליאמין. עוד נקבע, כי נהג האוטובוס התרשל.
" שומה על נהג אוטובוס לוודא, עובר לתחילת נסיעתו לאחר הורדת הנוסעים, כי אחרון הנוסעים סיים בבטחה את ירידתו מן האוטובוס, ועל כן אינו עלול להיפגע כתוצאה מסגירת הדלתות ומתחילת הנסיעה", הדגיש השופט בפסק הדין.

נקבע, כי הנהג היה חייב להתבונן במראה החיצונית הימנית המוארכת כדי לראות את הנוסעים שירדו מהאוטובוס וכדי לוודא שהם השלימו את ירידתם והתרחקו מהאוטובוס, כך שסגירת דלתות האוטובוס ותחילת הנסיעה לא יסכנו אותם.

במקרה הנדון, הנהג לא קיים כלפי המנוחה את חובתו לוודא שירידתה מהאוטובוס והתרחקותה מרחק בטוח ממנו, הושלמה בטרם יסגור את הדלתות ויתחיל בנסיעה.

על-כן, הנהג הורשע בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

 (ת"פ 3442-09 מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי נ' גדמו).
• ב"כ המאשימה: עו"ד עידית ענתבי
• ב"כ הנאשם: עו"ד ישששכר מורג

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה