zap group mishpati logo

הקורס לא היה "רציני", מכללת רעננה תשלם

ביהמ"ש קבע, כי קורס מנהל עסקים במכללת רעננה לא התנהל כשורה, וחייב אותה לפצות סטודנט מאוכזב.

מאת: מערכת משפטי
20.06.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
הקורס לא היה "רציני", מכללת רעננה תשלם

ביהמ"ש לתביעות קטנות בכפר-סבא דן לאחרונה בתביעה של סטודנט נגד מכללת רעננה.

מתן בנבנישתי נרשם בספטמבר 2007 לקורס מנהל עסקים במכללת רעננה. הקורס נפתח בנובמבר 2007 והיה אמור להסתיים באוגוסט 2008. היקף הקורס היה 40 שיעורים (220 שעות). עלות הקורס היתה בגובה 7,400 שקלים, ובנבנישתי שילם את הסכום במלואו.

לתובע היו טענות רבות כנגד המכללה: ראשית,  הקורס היה אמור לכלול לימודים בשיווק ובכלכלה, אך בפועל לא ניתנו שיעורים רבים בתחומים אלו, והלימוד היה בלתי ממצה בלשון המעטה. שנית, לימודי כלכלה הועברו ע"י שישה מרצים שונים, ולא היה קשר בין הרצאותיהם. עוד טען התובע, כי קורס מחשבים לא הועבר כלל וכי בסוף הקורס רכז התוכנית הועבר מתפקידו ו"נעלם".

בנבנישתי פנה כבר בחודשים הראשונים לנציגת המכללה ואף למנהלת המכללה, אך לא קיבל מענה. בסופו של דבר, בנבנישתי לא קיבל תעודת סיום ועבודת הגמר שהגיש לא הוחזרה לו. בשל כל אלו, בנבנישתי הגיש תביעה וביקש פיצוי על הנזק שנגרם לו בשל הפרת חוזה מצד המכללה והתרשלותה.

הקורס לא התנהל כשורה
השופט מיכאל קרשן קבע, כי אין ספק כי הקורס "מנהל עסקים" שבו למד התובע במכללה, לא התנהל כשורה. לא כל התכנים שהובטחו אכן הועברו, המרצים התחלפו תדיר וכך גם רכזי הקורס ומנהליו. הטענות של התובע ותלמידים אחרים נפלו על אוזן ערלה.

בשל כך, נקבע כי המכללה הפרה חוזה ואף התרשלה בחובות הפיקוח שנטלה על עצמה. על כן, נפסק כי על המכללה להשיב לתובע את הסכום ששילם עבור הקורס (7,400 שקלים), שכן הקורס לא היה כפי שנחזה מלכתחילה. כן נקבע, כי על המכללה לפצות את התובע על שנת הלימודים שבוזבזה, שכן אלמלא התקשר התובע בקורס, הוא היה יכול לרכוש לעצמו השכלה אלטרנטיבית מוקדם יותר. מכיון שנזקים אלו קשה לאמוד, נקבע כי הנזק הכולל, שבו תחוב המכללה, יעמוד על 9,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 32812-11-09 מתן בנבנישתי נ' מכללת רעננה)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה