zap group mishpati logo

חוקר פרטי בהליך גירושין?

האם במסגרת הליך גירושין יש צורך לשכור את שירותיו של חוקר פרטי? מה הוא בדיוק אמור לגלות, והאם זה בהכרח יועיל לנו בבית המשפט?

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
04.07.10
תאריך עדכון: 28.05.19
3 דק'
חוקר פרטי בהליך גירושין?

לא בכל הליך של גירושין, יש צורך בשירותי חוקר פרטי. ישנם הליכי גירושין שבהם, למשל, הנושא של בגידה אפשרית של אחד מבני הזוג כלל לא על הפרק, ו/או שהגירושין מתבצעים בצורה הדדית וטובה, ככל הניתן. עם זאת, ישנם מקרים שבהם צד אחד יכול לייצר לעצמו יתרון משמעותי, אם ידע מהו המצב לאשורו, ויוכל לנצל זאת לתועלתו בביהמ"ש.

ליעוץ בנושא גירושין, פנו לעורכי דין משפחה

מזונות ומשמורת
כך, למשל, אם הבעל חושד שאשתו בוגדת בו, והוא ישכור את שירותיו של חוקר פרטי אשר יספק לו הוכחות (ראיות) לכך, בין היתר, ע"י צילום של אשתו מתגפפת עם גבר אחר, או הקלטה של שיחה טלפונית בעלת גוון רומנטי ו"מפליל"- הוא יוכל להשתמש במידע לתועלתו בבית הדין הרבני.
בתי הדין הרבניים לא "מרחמים" על נשים בוגדות, והם קובעים, כי אשה שבגדה בבעלה מפסידה את כתובתה ומזונותיה.

באשר למשמורת, פני הדברים מעט שונים- בתי הדין הרבניים לא ממהרים לקחת את המשמורת על הילדים מידי האם במקרה של בגידה, אך הם נוהגים לבקש תסקיר סעד כדי לפסוק בשאלה זו. ובכל מקרה, יש לבגידה לא מעט פעמים השפעה על המשמורת, כך שראיות חותכות שהושגו ע"י חוקר פרטי, יוכלו לסייע לצד הנבגד.

מעבר לכך, צד שהשיג ראיות מוצקות ע"י חוקר פרטי בנוגע לבגידה מצד בן/בת הזוג, עשוי לנצל זאת כקלף מיקוח בהליך הגירושין. הצד הנבגד יכול "לאיים" על הצד הבוגד, כי יפרסם את דבר הבגידה בקרב בני המשפחה והמכרים, וע"י כך לנצל את המבוכה ואי הנוחות ולהגיע להסכם גירושין שהתנאים שיקבעו בו, ישרתו אותו בצורה אופטימלית ככל האפשר.

כספים ורכוש
מקרה אחר בו יש מקום להיעזר בשירותי חוקר פרטי אינו קשור בבגידה דווקא. אם, למשל, אשה חוששת וחושדת כי בעלה מסתיר ממנה את מלוא המידע אודות הכספים והרכוש שצברו במהלך חיי הנישואין ובמהלך הליך הגירושין הוא מנסה להבריח כספים, היא יכולה לשכור שירותיו של חוקר פרטי, שיספק לה מידע מלא אודות חשבונות הבנק של בעלה, הרכוש והנכסים שיש לו. אם האשה לא תקבל את המידע הזה, ייתכן שלא תוכל למצות את הזכויות שלה ולדרוש בביהמ"ש את כל מה שמגיע לה.

טיפים לשכירת שירותי חוקר פרטי
אז אם אתם נמצאים בהליך גירושין, או שוקלים לפתוח באחד כזה, ומעוניינים לשכור את שירותיו של חוקר פרטי, הנה מספר עצות חשובות:

• אל תספרו לבן הזוג או למכרים שלכם, כי שכרתם/אתם עומדים לשכור שירותיו של חוקר פרטי.
• אל תתקשרו לחוקר הפרטי מהטלפון שבביתכם.
• אל תשמרו בכיס שלכם כרטיס ביקור של החוקר הפרטי.
• בקשו מהחוקר הפרטי שיציג בפניכם רישיון של משרד חקירות, ובדקו האם יש לו נסיון בתיקי גירושין.

לסיכום: שמרו על דיסקרטיות רבה! השמירה על החשאיות תסייע לכם להשתמש בראיות שימצאו לתועלתכם.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפחה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים