zap group mishpati logo

איים על רופא ותקף אותו - נידון ל-6 חודשי מאסר על תנאי ושל"צ

בימ"ש השלום בבאר-שבע גזר לאחרונה את דינו של צעיר בן 22, רווק נעדר עבר פלילי, אשר הועמד לדין בשל ביצוע עבירות כלפי רופא במרפאת ביקור חולים בבאר-שבע.

מאת: מערכת משפטי
22.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
איים על רופא ותקף אותו - נידון ל-6 חודשי מאסר על תנאי ושל"צ

הצעיר, רותם מרום, הורשע ע"פ הודאתו בעבירה של איומים ובעבירה של תקיפת עובד ציבור, בכך שבתאריך 11/06/08  אמר לרופא במרפאת ביקור חולים בבאר-שבע: " אתה רוצה שמשהו יקרה"? וכן אחז בידו, מנע את יציאתו מהחדר ורצה לקחת את המדבקה עם פרטיו האישיים, וזאת על רקע סירובו של הרופא לתת לו אישור מחלה.

השופט ג'ורג' אמוראי קבע בגזר הדין, כי העבירות בהן הורשע הנאשם הן חמורות, וראויות לגינוי ולתגובה שיפוטית הולמת ומרתיעה.

אלימות כלפי סגל רפואי- תופעה שכיחה

"עסקינן בתופעה שכיחה בה מטופלים ובני משפחותיהם מביעים את תסכולם באמצעות אלימות פיזית ומילולית כלפי הסגל הרפואי. אופיו המיוחד של התפקיד, השלכותיו והאחריות המוטלת על כל אחד מהסגל הרפואי מחייב למנוע סיטואציה בה יושפע שיקול דעתם מגילויי אלימות מכל סוג. האינטרס הציבורי מחייב להוקיע התנהגות אלימה כלפי הסגל הרפואי ולהרתיע מבצעיהן, בין היתר, באמצעות ענישה נוקשה ומרתיעה", כתב השופט בגזר הדין.

עם זאת, באשר לעונש שמגיע לנאשם, נקבע כי בנסיבות המקרה ולאור האמור בתסקיר שירות המבחן, אשר המליץ להימנע מהרשעתו ולהשית עליו 140 שעות של"צ, כולל נסיבותיו האישיות, גילו הצעיר, חלוף הזמן, הודאתו ועמדת המדינה, יש להסתפק בהשתת עונשים חינוכיים לצד עונשים צופי פני עתיד.

בהתאם לכך, הנאשם נידון ל-6 חודשי מאסר על תנאי למשך 3 שנים, והוטל עליו צו של"צ לפיו יבצע 140 שעות של"צ. כן נדרש הנאשם לחתום על התחייבות עצמית על סך 5,000 שקלים להימנע מביצוע אחת העבירות בהן הורשע למשך שנתיים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"פ 2910-08 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' רותם מרום)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים