zap group mishpati logo

החברה לא סיפקה חלק מתריס הגלילה? תשלם פיצויים!

שער עם תריס גלילה סופק ללא מכסה הקופסה? החברה תפצה את הלקוח. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש לתביעות קטנות באשדוד.

מאת: מערכת משפטי
25.07.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
החברה לא סיפקה חלק מתריס הגלילה? תשלם פיצויים!

ביהמ"ש לתביעות קטנות באשדוד דן בתביעה של לקוח חברת "אביב מוצרי גן בע"מ" באשדוד, העוסקת ביצור והתקנה של מוצרי הצללה, סוככים ופרגולות, נגד החברה לפיצוי בסכום של 5,500 שקלים בטענה, כי החברה סיפקה לו שער עם תריס גלילה, ללא מכסה האלומיניום של תריס הגלילה.

לטענת התובע, ב-27 בפברואר 2008 הוא הזמין מהחברה שער מאלומיניום עם תריס גלילה, בעלות של 13,800 שקלים, אך השער סופק לו ללא מכסה הקופסה, שבתוכה מצויים תריס הגלילה והמנוע החשמלי. התובע טען, כי הובטח שבתוך מספר ימים יסופק החלק החסר, אך למרות פניות רבות והבטחות מצד החברה, החלק החסר לא סופק.
התובע נאלץ לפנות לחברות אחרות, אך לא הצליח לרכוש את החלק החסר. בהמשך, מאחר שחשש שהשער לא יהיה עמיד בגשם, ביקש מהחברה כי תשיב לו את מלוא הסכום ששילם עבור השער, ושתפצה אותו עבור עוגמת הנפש שנגרמה לו.

החברה סירבה וטענה בביהמ"ש, כי החלק החסר הוא בפריט דקורטיבי בלבד, שנועד לכסות את התריס, אך אינו משפיע על תפקודו. כמו-כן, החברה טענה כי היא הודיעה לתובע שעלות החלק בהזמנה מיוחדת היא 975 שקלים, אך התובע סירב לשאת בתשלום, ואף סירב להצעתה לפנות ישירות לחברת "רול סנטר" על מנת לרכוש את החלק החסר.

על החברה לפצות את הלקוח
השופטת גילת שלו העדיפה את גרסת התובע, וקיבלה את התביעה. נקבע, כי החברה כלל לא סיפקה את החלק החסר, וכי היא לא טרחה להשיב לתובע על מכתביו בנושא.

השופטת קבעה, כי על החברה לפצות את התובע בשל הנזק שנגרם לו, לפי הפירוט הבא: 633 שקלים- העלות שבא נשא התובע כדי לסגור את מכסה התריס באופן מאולתר. 975 שקלים- עלות החלק החסר, וכן 2,000 שקלים בשל עגמת נפש טרחה ובזבוז הזמן.
בסיכום, חויבה החברה לשלם לתובע 3,638 שקלים וכן אגרת בימ"ש בסך 185 שקלים והוצאות משפט של 500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 1032-08 ענר נ' חב' אביב מוצרי גן בע"מ)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • תביעות קטנות והזויות

    תביעות קטנות והזויות

    ב-15 במרץ צוין יום הצרכן הבינלאומי. לרגל האירוע בחרנו להתמקד בכמה תביעות צרכניות הזויות משהו, בנושאים קצת פחות סטנדרטיים, אשר הגיעו בשנה האחרונה לפתחו של בית המשפט לתביעות קטנות.
    5 דק'
  • צרכנות - אתם שאלתם אנחנו ענינו

    צרכנות - אתם שאלתם אנחנו ענינו

    הזמנתם מזגן, המוכר הבטיח לספק אותו תוך 14 יום, אך טרם קיבלתם אותו. מה תעשו? האם יש מקום לתבוע ולקבל פיצוי? במקרה אחר, הטיסה התעכבה, אף אחד לא טרח להודיע לכם על כך, אתם מחכים בשדה התעופה, עייפים וכועסים על בזבוז הזמן היקר. האם תפוצו? על ביטול עסקאות, שיבושים בטיסות, אי אספקת מוצרים בזמן, עסקאות עם חברות סלולריות ונושאים צרכניים נוספים בוערים. לפניכם שאלות ותשובות מפורום צרכנות, שמנוהל ע"י עו"ד אורנית אבני-גורטלר.
    7 דק'
  • הועברה למלון אחר בטבריה - השטיח המעופף תפצה

    הועברה למלון אחר בטבריה - השטיח המעופף תפצה

    חב' השטיח המעופף חויבה לפצות לקוחה ב-3,000 שקלים, בשל כך שהזמינה מלון אחד, אך קיבלה מלון אחר.
    2 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה