zap group mishpati logo

הטרדה מינית היא גם עבירת מין

עברייני מין יכולים להיות גם אנשים "רגילים", שאין להם כל עבר פלילי, ולפתע מוצאים את עצמם מהצד השני של המתרס, כאשר הם מואשמים בנגיעה בגוף של בחורה שיצאו איתה, בהערה מינית לא הולמת וכו'.

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
הטרדה מינית היא גם עבירת מין

קראת בעיתון שנערה נאנסה באכזריות, האנס ברח ולא מוצאים אותו. הלב נכמר, וברור שמדובר כאן בעבירה, שמי שבצע אותה יצטרך במוקדם או במאוחר לתת את הדין על כך. יום לאחר מכן, ידידה ספרה לך, כי חבר לעבודה כל הזמן מציע לה הצעות לא נעימות, כולל הצעה לקיום יחסי מין, והיא מתלבטת איך לפעול בנושא, וכיצד להרחיק אותו ממנה. האם אותו חבר לעבודה עבר עבירה? האם מדובר בעבירת מין ששיש עליה איסור בחוק?

המונח עבירות מין כולל מספר סוגים של עבירות, שמוגדרות בחוק העונשין ובחוק למניעת הטרדה מינית. עבירות מין הן עבירות המין ה"קלאסיות" כגון: אונס, אונס במשפחה, מעשה סדום ומעשים מגונים, וגם עבירות מין פחות "קלאסיות", כגון: הצעות בעלות אופי מיני כשהצד השני לא מעוניין בהן, הטרדה מינית בעבודה וכד'.

מי מבצע עבירות מין?

עבירות מין, למרבה הצער, מתרחשות מדי יום בכל מקום ויכולות להתבצע ע"י כל אחד. גם ע"י אנשים נורמטיביים, שמקיימים אורח חיים רגיל ומסודר, הכולל: עבודה, משפחה וילדים. בניגוד לעברייני רכוש, שמצטיירים אצל רובנו כעבריינים "כבדים", מנוסים, שמתגנבים באישון לילה לבתים ולחנויות , גונבים ושודדים, הרי שעברייני מין יכולים להיות גם אנשים "רגילים", שאין להם כל עבר פלילי, ולפתע מוצאים את עצמם מהצד השני של המתרס, כאשר הם מואשמים בנגיעה בגוף של בחורה שיצאו איתה, בהערה מינית לא הולמת וכו'.

לאחרונה, אנו שומעים דיווחים בתקשורת על אנשי ציבור ואנשים מכובדים אחרים שמעורבים בפרשיות מין וחשודים/נאשמים בביצוע עבירת מין כזו או אחרת. אי אפשר להתעלם מהמקרים של איציק מרדכי, עופר גלזר וכמובן נשיא המדינה לשעבר, משה קצב.


עבירות מין קלאסיות

החוק מתייחס בחומרה רבה לעבירות המין הקלאסיות. כך למשל, חוק העונשין מגדיר את יסודות עבירת האינוס, וקובע כי מי שאנס אשה, דינו מאסר של 16 שנים. עוד קובע החוק, כי אם האונס בוצע בנערה שטרם מלאו לה 16 שנים, ובנסיבות מסוימות, כגון: תוך איום על הנאנסת בנשק חם או קר או בנסיבות של אונס קבוצתי, דינו של האונס הוא מאסר של 20 שנים.

באשר למעשים מגונים, חוק העונשין כולל קשת רחבה של מקרים שנכנסים בגדר מעשים מגונים, החל בנגיעה באברים מוצנעים וכלה באוננות. מעשה מגונה מוגדר כ"מעשה לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים". העונש על מעשה מגונה שנעשה בנסיבות שמצוינות בחוק הוא 7 שנות מאסר, ובנסיבות חמורות יותר- 10 שנות מאסר.

עצה: אם אתם מרגישים כי הוטרדתם מינית או כי פגעו בכם מינית באופן אחר, אל תעברו לסדר היום. לא רק אונס ברוטאלי הוא עבירת מין. כל עבירת מין זוכה להתייחסות בחוק, ויש עונש בצידה. חשוב להעמיד את מי שבצע את העבירה לדין, ולתת לביהמ"ש לגזור עליו את העונש המתאים.

עוד בנושא:

הטרדה מינית בעבודה - שאלות גולשים ותשובות מומחי הפורום

הוצאת צו מניעה במקרה של הטרדה מאיימת

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • המשטרה קבעה כי יקיריכם התאבדו במאסר או מעצר? אתם יכולים לערער

    המשטרה קבעה כי יקיריכם התאבדו במאסר או מעצר? אתם יכולים לערער

    משפחות רבות מתנגדות לקביעת המשטרה כי העציר או האסיר בן המשפחה שם קץ לחייו וטוענות כי לא ייתכן שמדובר בהתאבדות אך נותרות כאובות וחסרת אונים. מה בכל זאת ניתן לעשות במקרים כאלה והאם יש אפשרות לקבל פיצויים על אובדן היקרים לכם?
    6 דק'
  • מערכת השיפוט הצבאית וחשיבות הייצוג - סקירה

    מערכת השיפוט הצבאית וחשיבות הייצוג - סקירה

    בעת שאדם מוגדר כחייל צה"ל או מועמד לשירות ביטחון (מלש"ב), מוחלים עליו חוק השיפוט הצבאי וחוק שירות הביטחון, שמכוחם פועלת מערכת הכללים של הדין הצבאי, אשר הינו נפרד ושונה בתכלית מהדין הפלילי המוחל על אזרחים, במדינת ישראל. על ייחודה של מערכת המשפט הצבאית, וחשיבות הייצוג על ידי עו"ד הבקי במשפט הצבאי במאמר שלפניכם
    8 דק'
  • גידול קנביס: שימוש עצמי או סחר בסמים?

    גידול קנביס: שימוש עצמי או סחר בסמים?

    "חוק אי הפללה" מאפשר להימנע מהרשעה פלילית, בעקבות שימוש עצמי פעם או פעמיים בקנביס. שימו לב: גידול קנביס לשימוש עצמי עלול להיחשב סחר בסמים
    6 דק'