zap group mishpati logo

הגננת נפלה ונפגעה - משרד החינוך ועיריית ראשון לציון יפצו

משרד החינוך והעירייה לא סיפקו לגננת תנאי עבודה בטוחים. על כן, הם יפצו אותה על נפילתה ב-28,350 שקלים. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש.

מאת: מערכת משפטי
14.10.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הגננת נפלה ונפגעה - משרד החינוך ועיריית ראשון לציון יפצו

בימ"ש השלום בת"א דן לאחרונה בתביעה של גננת משלימה בגן ילדים בראשון לציון, אשר נפגעה לאחר שסגרה את השער של הגן, ובעקבות כך הובהלה לביה"ח, נותחה ונזקקה לטיפולי פיזיותרפיה ממושכים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

התובעת שימשה כ"גננת משלימה" בגן ילדים בשדרות יעקב 45 בראשון לציון. ככזו, היא עבדה פעם בשבוע בגן וביתר ימות השבוע, בגנים אחרים.  לטענת התובעת, ב-14 בדצמבר 2003 בשעה 13:20 היא צעדה בשביל גישה המקשר בין מבנה הגן לשער הכניסה לגן כדי לפתוח את השער להורים שבאו לאסוף את ילדיהם מהגן. לאחר שסגרה את השער, פנתה הגננת לשוב אל מבנה הגן, הלכה מספר צעדים, נתקלה במדרגה בודדת שהייתה ממוקמת בשביל, נפלה ונחבלה.

ליעוץ בנושא נזקי גוף, פנו לעורכי דין נזיקין

הגננת הובהלה לביה"ח "אסף הרופא", שם אובחן כי היא סובלת משבר במרפק שמאל, כתף שמאל פגועה, שטפי דם פנימיים ושפשוף בברך שמאל. ב-15 בדצמבר התובעת נותחה במרפקה לקיבוע השבר באמצעות ברגים, ובהמשך נזקקה לטיפולי פיזיותרפיה ממושכים וסבלה מכאבים עזים.

תנאי העבודה לא היו בטוחים
השופטת יעל הניג דנה בשאלה מי אחראי לתאונה של הגננת, וקבעה כי הן משרד החינוך והן העירייה אחראים כלפי התובעת: " משרד החינוך כמעביד עוול כלפי התובעת בכך שמנע ממנה דרכי גישה בטוחות ותנאי עבודה בטוחים ולא נקט באמצעים סבירים על מנת להסיר את הסיכון במדרגה כמו גם לדרוש זאת מהעירייה. העירייה, כבעלת השליטה בגן יצרה ומכל מקום לא הסירה באמצעים סבירים, פשוטים וזולים את הסיכון".

יחד עם זאת נקבע, כי יש להטיל על התובעת אשם תורם בשיעור של 10%, שכן היא ידעה היטב על המדרגה, על מיקומה ועל תכונותיה.

לאור האמור, חויבו העירייה ומשרד החינוך לשלם לתובעת סכום של 28,350 שקלים עבור הפסד השתכרות לעבר, הוצאות רפואיות, אבדן השתכרות וכאב וסבל, כאשר העירייה תשא ב- 70% מהנזק ומשרד החינוך ב-30%.


(ת"א 47530-05 רוזן נ' משרד החינוך התרבות והספורט ואח'

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה