zap group mishpati logo

פוטרה משום שהיתה בהריון!

עבדה עד אז 4 חודשים ותקבל פיצויים, כך קבע בית הדין לעבודה

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
פוטרה משום שהיתה בהריון!

עובדת שפוטרה בשל הריונה 4 חודשים לאחר שהתחילה לעבוד, תקבל פיצויים! כך קבע ביולי 2009 בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע.

בחורה בשם חן יוגב עבדה במשך 4 חודשים בתחנת רדיו אזורית בתפקיד יועצת פרסום ומכירות. 3 חודשים לאחר שהתחילה לעבוד, נודע לחן שהיא בהריון. חודש לאחר מכן חן הודיעה על כך לממונים עליה, ושבועיים לאחר מכן היא פוטרה. חן טענה, כי פיטוריה נעשו על רקע היותה בהריון, ולא בשל שום סיבה אחרת, ועל כן הם נגועים בחוסר תום לב  ומהווים הפרה בוטה וגסה של חוק שוויון  הזדמנויות בעבודה.

תחנת הרדיו טענה מנגד, כי חן  פוטרה מעבודתה בתחנה על רקע  מקצועי  ובשל  חוסר  שביעות רצון של החברה מעבודתה. לדברי התחנה, חן התקבלה לעבודתה לתקופת ניסיון ובמהלכה התגלתה כעובדת בעל תפוקה דלה ושדרך התנהלותה כושלת.  על כן, הוחלט  כי  היא לא מתאימה לעבודה ויש לפטר אותה , ללא כל קשר לעובדת היותה בהריון.

ביהמ"ש: הפיטורים נעשו בשל ההריון!

סגנית הנשיא, השופטת יהודית גלטנר-הופמן, קבעה כי חן הצליחה להוכיח, כי פיטוריה נעשו בשל הריונה או  בין היתר בשל הריונה. כן נקבע, כי לא הוכח שמעשיה או התנהגותה היוו עילה לפיטוריה במועד בו פוטרה.
השופטת ציינה, כי מעיון בדו"חות ריכוז המכירות  והעתקי  ההזמנות עולה, כי  היקף המכירות של חן היה אכן מועט, " אולם מכאן ועד הקביעה כי התובעת הינה עובדת גרועה אשר תפוקתה דלה, המרחק רב והנתבעת לא  השכילה להוכיח כי  תפקודה של התובעת  היה כה גרוע, כפי שטענה", כתבה השופטת.

סיכום : פסיקת בית המשפט בנושא זה

השופטת קבעה, כי החברה לא הצליחה להוכיח שחן פוטרה בשל רמתה המקצועית, ולא בשל הריונה.
בהתאם לכך נפסק, כי התחנה תפצה את חן בשל אובדן הכנסה והודעה מוקדמת בכ-18,000 שקלים, וכן ב- 25,000 שקלים בשל הפרת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה והפלייתה של חן בשל היותה בהריון. בנוסף, נפסקו לחן שאר הזכויות המגיעות לה ע"פ חוק, ביניהן דמי הבראה ודמי חופשה. (ע"ב 1882/07 חן יוגב נ' גלי הדרום א.ב.נ. בע"מ).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה