zap group mishpati logo

תוספות שכר

מי מאיתנו לא רוצה לקבל תוספת שכר? האם בתום שנה לעבודתנו בהכרח נקבל תוספות שכר? ומה ההבדלים בנושא בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי?

מאת: מערכת משפטי
04.01.11
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
תוספות שכר

במגזר הפרטי, בחברות רבות, דיוני שכר נערכים בדרך כלל אחת לשנה בעקבות הערכות עובדים שנתיות. כמובן שתוספות השכר תלויות גם בביצועי העובד וגם בתקציב החברה. לא חלה חובה כלשהי על המעביד להעניק תוספת שכר.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום דיני עבודה ופנסיה

בארגונים רבים נהוג לקיים משובי הערכה לפני דיוני השכר. כאשר הארגון מחליט על הענקת תוספת שכר, הוא יכול להחליט שהתוספת לא תינתן לכלל העובדים, ואף לא בשיעור אחיד. (כך למשל, ייתכן מצב שבו חלק מהעובדים יקבלו תוספת שכר בשיעור של 15%, ואילו חלק מהעובדים יקבלו תוספת שכר בשיעור של 5%). עצם קיום העלאת השכר תלוי במצבה הפיננסי של החברה בותק של העובד ובפרמטרים נוספים.

במגזר הציבורי, פני הדברים הם שונים. כאשר נחתם הסכם, התוספת חלה על כלל העובדים שמשתייכים לאותו מגזר המיוצג בהסכם. רק לאחרונה התבשרנו על סיומה של שביתת הפרקליטים לאחר 43 ימי שביתה. בעקבות חתימת הסכם הבוררות בין ארגון הפרקליטים לבין משרד האוצר, הפרקליטים הודיעו על חזרתם לעבודה מלאה.
ע"פ ההסכם, נקבע כי הפרקליטים יקבלו תוספת מיידית תוספת שכר של 12%. 8% מתוכם משקפים את ההסכם הכללי שנחתם במשק בין האוצר להסתדרות הכללית, ו-4% מהווים תוספת שכר ייחודית לפרקליטים.
בנוסף, כפי שקבל כל המגזר הציבורי ע"פ ההסכם הכללי שנחתם עם ההסתדרות מענק חד-פעמי של 2,000 שקלים, יקבלו הפרקליטים סכום זה, וכן יוגדלו ההפרשות לקרן פנסיה.

ע"פ פרסומי משרד האוצר, סקטור נוסף, אשר יזכה להעלאת שכר קרובה, הוא הסקטור של הרופאים. הרופאים צפויים לקבל במהלך החודש הקרוב תוספת שכר של 4.375%, ובכך להשלים את הצעד האחרון של תוספת השכר בשיעור של 24.2% שנקבעה בפסק הבוררות, שנערך בין המעסיקים במגזר הציבורי לבין ההסתדרות הרפואית בישראל בנובמבר 2009.  בהתאם לכך, שכר הרופאים יעלה ל-26,322 שקל בממוצע.

לחץ כאן לקריאת מאמרים נוספים בנושא זכויות עובדים

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה