zap group mishpati logo

חקירות פרטיות – אתם שאלתם, אנחנו ענינו

את חושדת שבעלך בוגד בך, אתה חושש שאשתך מבריחה נכסים, חבר שלכם חושד שהביטוח הלאומי שלך חוקרים כדי לבדוק את מצבו הרפואי- מה כדאי לעשות? האם לפנות לחוקר פרטי? מה המשמעות של היעזרות בחוקר פרטי ואילו השלכות יכולות להיות לחקירה ולממצאיה? על שאלות אלו ואחרות השיב החוקר הפרטי מוקה קריגר, מנהל פורום חקירות פרטיות בפורטל משפטי.

מאת: מערכת משפטי
25.01.11
תאריך עדכון: 28.05.19
6 דק'
חקירות פרטיות – אתם שאלתם, אנחנו ענינו

איתור בגידה
שאלה: נפגשתי לאחרונה עם עו"ד כדי להגיש תביעת גירושין נגד בעלי. הוא לא יודע משום דבר.
אנחנו לא מסתדרים כבר כמה שנים ורבים הרבה (יש לנו 2 ילדים קטנים). עורך הדין דוחף אותי לשכור חוקר פרטי כדי לגלות אם בעלי בוגד. לדעתי היה אולי משהו בעבר, אבל עכשיו אין כלום. אז מה כבר יגלה החוקר הפרטי? סתם אזרוק מלא כסף והוא לא יגלה כלום? ואם בעלי יגלה שעוקבים אחריו?
מה דעתך? האם עורך הדין צודק וחוקר פרטי מאוד חשוב להליך או שאפשר לוותר אם אין חשד לבגידה או משהו כזה?

תשובה: בניגוד למה שנדמה לאנשים, הדבר אינו קליל כפי שחושבים וזאת מהסיבה שהגברים והנשים הפכו ליותר מתוחכמים ומתחכמים ו"מומחים" לעניין. העו"ד שלך הינו נבון ומעשי ומבין שטענות משפטיות טובות כפי שיהיו לא תעזורנה אם לא יהיו מלוות בעובדות ומגובים ב: צילומים, הקלטות, עדויות וכו'.
דעתך האישית חשובה, אבל לפעול ע"פ האינטואיציות בלבד יכול לעלות לך ביוקר וחבל.

איני יודע מהיכן הבטחון שלך שאין לו כלום, אולי החוקר יגלה שהשכיר לידידתו דירה שבמקרה רשומה על שמו? בילויים - אפילו עם חברים - במקומות יוקרתיים יכולים לעזור בהגדלת המזונות ואולי נגלה שאין לו חברה אך יש לו חבר (לחיים) ולאחרונה גוברים והולכים המקרים של חיים כפולים ולהפתעות אין גבול.
השאלה היא האם רצונך להיות -לא - מופתעת ביום הדיון ולהגיע אליו בשקט נפשי דבר שכולנו חושקים בו ודי לחכימא לרמיזה.....  במקרה זה, העו"ד שלך - צודק, נבון ורוצה גם בטובתך ולא רק בכיסך, הקשיבי לו!!!!!

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום חקירות פרטיות

הברחת נכסים
שאלה: אני נשואה כ20 שנה. בעלי ואני בתהליכי גירושין. לאחרונה שמתי לב שבעלי העלה את רמת חייו ומחסיר ממני כספים שהייתי רגילה לקבל. יש לי הרגשה שהוא מבריח כספים. מה אתה מציע? מה עלי לעשות? למי לפנות?

תשובה: אין מנוס מבדיקה כלכלית מקיפה ע"מ לחשוף הכנסותיו (הצדדיות?) כדי לשפר תביעתך לקבלת 50% מהכספים או הנכסים המגיעים לך ע"פ דין.
ראשית, יש לפנות למשרד חקירות וותיק ואמין כי מדובר בכסף, רוגע נפשי ושקט עתידי, כי במידה שבעלך יווכח שאת יודעת מה שניסה להסתיר, יבין את הכח שיש בידייך, ואולי לא ירצה להמשיך להתל בך בהמשך, דבר שיקצר את הליכי הגירושין.
כמובן, שלפני אקורד הסיום, חייבים להעזר בעו"ד איכותי (לא לחסוך) ע"מ לסגור "כל הפינות".

בעלי עוקב אחרי ומטריד - מה לעשות?
שאלה: הנני בהליכי גירושין מזה 5 חודשים, ואני מאוימת ע"י בעלי ומוטרדת בתדירות גבוהה.
זה מכניס אותי למתח מיותר וזאת על מנת לקדם אינטרסים כלכליים. מה עדיף? משטרה, עורכי-דין או חוקר פרטי?

תשובה: ראשית, יש להפעיל חוקר פרטי למען התיעוד והצילום ע"מ שלא יוכל להכחיש את העובדה שהעבירה בוצעה, אח"כ לפנות למשטרה עם התיעוד (צילומים) ע"מ לאלץ את המשטרה לטפל בנושא למרות שאינם להוטים כל כך אך עם התיעוד, יהיה להם קשה לסרב...ולפנות לעורך דין שעל סמך הראיות והתלונה במשטרה יוכל לקבל כנגד הבעל צו הרחקה וסנקציות בהתאם לעובדות וההתפתחויות.

גיליתי בדוא"ל של אשתי שהיא בוגדת בי- מה לעשות?
שאלה: נכנסתי לדואר של אשתי וגיליתי התכתבויות בינה לבין אדם נשוי שלא מותירות ספקות.
האם להטיח לה בפנים שאני יודע? האם לפנות עורך דין שיגיש תביעת גירושין?
האם לפנות לחוקר פרטי שיחקור יותר לעומק ולשפר את עמדת התקיפה ליום פקודה?

תשובה: ראשית, קח הרבה אוויר.
תהיה סבלני ותחכום לא הזיק לאף אחד. תלוי מה נכתב, האופן, ההדגשים וכמובן הסגנון. הנושא רגיש
ומורכב והנך חייב, אבל חייב לכלכל את צעדיך בתבונה יתרה.
המשך להתנהג בטבעיות - למרות הקושי, ותראה לאן נושבת הרוח.
לדעתי, יש לך תמונה חלקית בלבד ויש להשלים את ה"פאזל".
חשוב ביותר: יתכן ותיתבע -פלילית או אזרחית- על פגיעה בפרטיות. רק אתמול קראתי כי בארה"ב "קיבל" בעל שהיה בהליכים עם אשתו, 5 שנים בפנים על "דבר דומה" ועל כן כדאי במקביל לחוקר להתייעץ גם עם עו"ד פלילי.
מיותר לציין כי לא תוכל להשתמש ב"חומר" אם תגיע לבית המשפט ועל כן כמידע מודיעיני זה טוב - אבל לא מספיק אפילו לקבלת החלטה מרחיקת לכת כמו: גירושין.
יש להשקיע מחשבה רבה ולהעמיק את הבדיקה כי יש מספר אפשרויות במצב שתארת ואין לך להיסחף שגילית את אמריקה כי יתכן ויש הסבר לכתובים שאינך יודע, למשל: מה תעשה אם יתברר כי אשתך "עלתה עליך" כבר בהתחלה ויזמה התכתבות מבוימת ע"מ לעורר את קנאתך?
הזוי? לא תמיד.... והיו דברים מעולם,וזו רק דוגמא אחת מיני רבות.
חוקר, מעבר להיותו צמוד לעובדות, חייב להיות גם לא שגרתי, יצירתי ומתוחכם בעל יכולת לחשב מספר צעדים קדימה (כמו בשחמט) ולהיכנס לנעלי ה"אוביקט".

סוכן סמוי של הביטוח הלאומי
שאלה: הבן שלי נפצע בתאונת עבודה ושוכב בבית במנוחה מזה 3 חודשים לאחר שיקום. שבוע שעבר דפק לנו בדלת גורם שהציג עצמו כנציג רפואי אבל אנחנו חושדים שהוא של הביטוח לאומי שבא לראות שהבן שלי באמת לא יכול לזוז. רצינו לדעת איך אפשר לעלות על דברים כאלה ואם זה מותר להם להגיע לביתנו?

תשובה: ראשית, כל אדם שבא מטעם גוף ציבורי, חובה עליו להזדהות ויתרה מזה, יש לבדוק אם התעודה בתוקף.
כעיקרון, ניתן "לעלות" על סוכן סמוי אך השאלה שחייבת להישאל : מדוע להשקיע מאמץ וכסף ע"מ לגלותו?
אם אין לך מה להסתיר, נהפוך הוא, כדאי ומומלץ לשתף פעולה ע"מ לזרז את הבדיקה של הביטוח הלאומי כדי לקבל את הזכויות בהקדם האפשרי.

לביטוח לאומי יש חוקרים טובים עם אמצעי עזר משוכללים שבהם נעזרים וזכותם = חובתם לבדוק בטרם ישלמו מאות אלפי שקלים מהקופה ואם העניין נראה להם חשוד, אזי יש ביכולתם לעקוב ולבדוק באמצעים שונים ומגוונים (שלא כאן המקום לפרטם ע"מ לא לתת לאנשים שונים רעיונות איך להתגבר על החוקרים).
לשאלתך הנוספת: בהחלט זכותם לבוא לביתך ולהיכנס באישורך בלבד, ולהתרשם ממצבך ותפקודך.
אין עליך לראותם כאויביך,אלא כאנשי מקצוע שבאים לאמת או להזים את מצבך הרפואי
זה לא בא במקום רופא. עדיף לא לנדב אינפורמציה כלשהי ולהפנותם לעורך דין.(באם הנך מיצג).
לסיכום: לשתף פעולה בערבון מוגבל ע"מ שלא יחשדו שהנך מסתיר דבר מה ואם כן......אל תכניסם הביתה, אבל....הם ימצאו דרך עוקפת לחשוף את מה שהנך מסתיר.......אם אתה מסתיר!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה