zap group mishpati logo

הדירה ניזוקה בשל שריפה בקופ"ח כללית, הקופה תפצה

ביהמ"ש קבע, כי על קופת חולים כללית לפצות בני זוג בשל נזק שנגרם לדירתם בשל שריפה שפרצה בסניף של הקופה, אשר נמצא באותו בניין.

מאת: מערכת משפטי
04.04.11
תאריך עדכון: 12.05.19
3 דק'
הדירה ניזוקה בשל שריפה בקופ"ח כללית, הקופה תפצה

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה לפיצוי בני זוג בשל נזק שנגרם לדירתם ברח' שבזי 32 בירושלים, עקב שריפה שפרצה בסניף קופת חולים כללית, שנמצא באותו בניין שבו נמצאת דירת התובעים.

ע"פ כתב התביעה, נגרמו לדירת התובעים נזקים כתוצאה מפיח, עשן, ובעיקר ממים ששימשו את כוחות כיבוי האש לכיבוי השריפה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

קופ"ח כללית וחברת הביטוח כלל שילמו לתובעים סכום של 21,973 ₪. על כן, בתביעה, ביקשו התובעים כפיצוי סכום של 37,362 ₪, המהווה את ההפרש של הסכום שנתבע מלכתחילה, הוא 56,014 ₪.
לטענת התובעים, נזקיהם נגרמו כתוצאה מאש שפרצה משטח שהיה באחזקתה ובשליטתה של קופת חולים כללית, ונטל ההוכחה להיעדר רשלנות מוטל עליה מכוח פקודת הנזיקין .
לטענתם, על אף שסייעו לקופת החולים במהלך כיבוי השריפה וקופת החולים הבטיחה לפצותם על נזקיהם –  היא לא סייעה להם כמובטח, והותירה את התובעים חסרי אונים אל מול דירה שלא ניתן לגור בה, ולכן לא נותר להם אלא להגיש את התביעה, לאחר שלקחו שמאי פרטי אשר אמד את הנזקים.

קופת החולים וחברת הביטוח טענו מנגד, כי הנזקים הממוניים/ הישירים שהתובעים דורשים הם מופרזים ומוגזמים, והוערכו ביתר על ידי השמאי מטעם התובעים בחוות דעתו.

לגבי הנזק העקיף – עוגמת נפש – לטענת קופת החולים וחברת הביטוח,  גם כאן מנסים התובעים, בחוסר תום לב, להתעשר על גבן, שכן הנזק העקיף אשר לו טוענים התובעים כמעט שווה לנזק הישיר הנדרש על ידם, ואין הדבר סביר.

ליעוץ משפטי פנו אל עורכי דין נזיקין

נגרמה עוגמת נפש באירוע השריפה
השופטת אנה שניידר קיבלה את התביעה באופן חלקי. באשר לנזק הישיר, נקבע כי התובעים לא צירפו כל ראיה לגבי הארון והשטיח (אשר ביחס אליהם נטען כי ניזוקו בשריפה), ומכיון שהתובעים לא הוכיחו, כי לפני השריפה היתה ברשותם מיטת "הולנדיה" מתכווננת-חשמלית מהסוג שמופיע במסמכים שצורפו על ידם , יש לדחות את טענותיהם בהקשר לפריטים אלה.

השופטת החליטה לקבל את התביעה באשר לשכר טרחת השמאי, בסכום של 1,100 ₪.
באשר לנזק הלא-ממוני –  עוגמת הנפש, נקבע כי מכיון שטענת התובעים לפיה הם סייעו לקופת החולים בכיבוי השריפה ואף העמידו את מקור המים שבדירה לרשות כוחות כיבוי האש לא נסתרה, יש לפסוק להם סכום של 8,000 ש"ח בשל עוגמת נפש, שכן סביר להניח כי אכן נגרמה להם עוגמת נפש כאשר חזו באירוע  והשפעתו על דירתם ותכולתה.

בסיכום, קופת החולים וחברת הביטוח כלל חויבו לשלם לתובעים סכום של 9,100 ₪. כן חויבו הקופה וחברת הביטוח לשלם לתובעים הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 2,000 ₪.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 12223-09 לוי ואח' נ' קופת חולים כללית ואח' )

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה