zap group mishpati logo

אופטיקה בע"מ לא ביטלה את העסקה, ותשלם

בית המשפט קבע, כי אופטיקה בע"מ היתה צריכה לבטל את העסקה עם לקוחה שביקשה לעשות כן. אופטיקה בע"מ חויבה להשיב ללקוחה את כספה ולשלם לה הוצאות.

מאת: מערכת משפטי
09.05.11
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
אופטיקה בע"מ לא ביטלה את העסקה, ותשלם

בית המשפט לתביעות קטנות באשקלון דן בתביעה שהוגשה נגד אופטיקה בע"מ- סניף אשקלון.

התובעת הגיעה לסניף כדי לערוך בדיקת עיניים לצורך קבלת אישור למשרד התעבורה. נעשתה לה בדיקת עיניים ובסופו של דבר, נאמר לה שהיא זקוקה למשקפיים לראיה למרחק, ושהיא תקבל את האישור רק לאחר שתקנה משקפיים בחנות. בנסיבות אלה, התובעת הסכימה לקנות את המשקפיים אצל אופטיקה בע"מ, ושילמה סך של 2,097 שקלים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

באותו יום, חזרה התובעת לאופטיקה בע"מ, וביקשה לבטל את העסקה, אולם אופטיקה בע"מ סירבה לבטל את העסקה. נציגי אופטיקה בע"מ הסכימו להחזיר לתובעת את הסכום ששילמה עבור המסגרות ולא עבור העדשות בטענה שכבר התחילו להכין את העדשות. זמן מה לאחר מכן, הלכה התובעת הלכה לבדיקה אחרת על ידי אופטומטריסטית אחרת, קיבלה אישור למשרד התעבורה ולא נאמר שהיא זקוקה למשקפיים מכל סוג.

בית המשפט: יש לבטל את העסקה
השופט בדימוס עמירם דננברג קבע, כי התובעת קנתה את המשקפיים בחוסר ברירה, לאור העובדות שהעמידו בפניה נציגי אופטיקה בע"מ אשר טענו כי היא זקוקה למשקפיים לראיה למרחק בעוד שבסופו של דבר התברר שהיא לא זקוקה למשקפיים לראיה מרחק.

"בהתחשב בעובדה שכבר לאחר כמה שעות הגיעה התובעת לנתבעת וביקשה לבטל את העסקה ובהתחשב בכל שאר הנסיבות שפורטו לעיל יש מקום לבטל את העסקה ואני מצווה על ביטול העסקה", כתב השופט בפסק הדין.
השופט חייב את אופטיקה בע"מ לשלם לתובעת סכום של 2,097 שקלים.

כמו-כן חויבה אופטיקה בע"מ לשלם לתובעת הוצאות משפט ואגרה בסך של 250 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 36046-07-10 אידל נ' אופטיקה בע"מ- סניף אשקלון)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה