• 4 במרץ 2016

    שינוי סוג העבודה ממזכירות להנהלת חשבונות

    שלום
    אני עובדת כמזכירה במקום עבודה פרטי. הבוס שלי החליט להוסיף לי עוד עבודה בהנהלת חשבונות. הוא לא מסכים להעלות לי את המשכורת בעקבות התוספת הזאת.
    אני סירבתי לדרישה והוא טוען שאם לא אסכים לעשות הנהלת חשבונות באותה משכורת הוא יפטר אותי.
    האם הוא רשאי להכריח אותי לעשות את העבודה הזאת שלא קשורה למזכירות אלא להנהלת חשבונות באותה משכורת ?
    האם הוא רשאי לפטר אותי בגלל הסירוב שלי ?
    תודה

    4 במרץ 2016
  • מנהל הפורום עו"ד גל גורודיסקי 6 במרץ 2016

    שינוי סוג העבודה ממזכירות להנהלת חשבונות

    חוק פיצויי פיטורים קובע כי עובד שהשתנו לרעה תנאי עבודתו או שתנאי עבודתו הם כאלה שלא ניתן לדרוש ממנו להמשיך לעבוד בתנאים אלה, לרבות במקרה של הפרת זכויות העובד, רשאי להתפטר ולהיחשב כמפוטר.
    כאשר מתפטר עובד בטענה להרעת תנאים או דרישה להמשך עבודה בתנאים לא סבירים, עליו לתת הזדמנות למעסיק לתקן את ההרעה או את המצב הנטען ואם לא תוקן, על העובד להוכיח זאת על מנת להיות זכאי לפיצויי פיטורים.
    על כן, יש לבחון כל מקרה לגופו ולפי הנתונים הספציפיים לקבל החלטה נכונה.
    תהליך קבלת ההחלטות לקראת החלטה על סיום עבודה או במקרה של חשש מפיטורים משפיע מאוד על זכויות העובד במהלך סיום עבודתו. לכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי טרם קבלת ההחלטות הנוגעות לסיום העבודה.

    6 במרץ 2016
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?