שינוי סוג העבודה ממזכירות להנהלת חשבונות - פורום דיני עבודה

שאלה חדשה
  • חן

    נשלח ע"יחן 16:44, 4 במרץ 2016

    שלום אני עובדת כמזכירה במקום עבודה פרטי. הבוס שלי החליט להוסיף לי עוד עבודה בהנהלת חשבונות. הוא לא מסכים להעלות לי את המשכורת בעקבות התוספת הזאת. אני סירבתי לדרישה והוא טוען שאם לא אסכים לעשות הנהלת חשבונות באותה משכורת הוא יפטר אותי. האם הוא רשאי להכריח אותי לעשות את העבודה הזאת שלא קשורה למזכירות אלא להנהלת חשבונות באותה משכורת ? האם הוא רשאי לפטר אותי בגלל הסירוב שלי ? תודה

    השב
  • מנהל הפורום:עו"ד גל גורודיסקי

    עו"ד גל גורודיסקי,מנהל הפורום

    11:21, 6 במרץ 2016

    חוק פיצויי פיטורים קובע כי עובד שהשתנו לרעה תנאי עבודתו או שתנאי עבודתו הם כאלה שלא ניתן לדרוש ממנו להמשיך לעבוד בתנאים אלה, לרבות במקרה של הפרת זכויות העובד, רשאי להתפטר ולהיחשב כמפוטר.
    כאשר מתפטר עובד בטענה להרעת תנאים או דרישה להמשך עבודה בתנאים לא סבירים, עליו לתת הזדמנות למעסיק לתקן את ההרעה או את המצב הנטען ואם לא תוקן, על העובד להוכיח זאת על מנת להיות זכאי לפיצויי פיטורים.
    על כן, יש לבחון כל מקרה לגופו ולפי הנתונים הספציפיים לקבל החלטה נכונה.
    תהליך קבלת ההחלטות לקראת החלטה על סיום עבודה או במקרה של חשש מפיטורים משפיע מאוד על זכויות העובד במהלך סיום עבודתו. לכן חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפטי טרם קבלת ההחלטות הנוגעות לסיום העבודה.

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הדר פלד טל

מנהל הפורום: עו"ד הדר פלד טל

עוסקת בתחום דיני עבודה משנת 1997. בעלת משרד עורכי דין בתחום משפט העבודה העוסק בייצוג עובדים ומעסיקים
למידע נוסף

077-4013411 חיוג
הודעה

מתלבטים לגבי הסכם עבודה? התפטרות? פיצויים? בפורום זה, נענה על שאלותיכם בנושאי זכויות העובד, זכויות נשים יחסי עובד-מעביד, בית דין לעבודה, מהם דמי הבראה ומחלה,  דילמות לגבי מעבר בין משרות וזכויותיכם, חישוב פיצויי פיטורין, סוגיות לגבי חוזי עבודה וזכויות נוספות.