לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
הודיה

שיחות עבודה בימי חופש

שלום רב, האם הבוס יכול לאלץ אותי להיות זמינה לשיחות עבודה בזמן ימי החופש שלי? אני מעוניינת לטוס עם המשפחה לשבוע בזמן החגים והבוס איים שאם לא אקח איתי את הטלפון ואהיה זמינה לשיחות עבודה לא ייאפשר לי לקחת ימי חופש ואולי אפילו ינקוט אמצעים חמורים יותר. אני ממש חוששת ולא יודעת מה לעשות. מותר לו לחייב אותי??

עו"ד אריק שלו

אם הינך זמינה לעבודה אינך בחופשה. אם החופשה הינה חופשה שנתית על חשבון היתרה הצבורה העומדת לרשותך מעסיקך אינו יכול לדרוש ממך להיות זמינה. עם זאת, קחי בחשבון כי המעסיק רשאי לסרב ליציאת עובד לחופשה במועד מסויים. 073-2505373

שני

יש לך עם מי להתיעץ במקום העבודה שלך לגבי העניין? אני לא יודעת מה החוק אומר בדיוק אבל לדעתי על ימי החופש שלך את אמורה להיות בחופש ולדעתי כדאי להתיעץ עם ועד במקום העבודה שלך אם יש כזה

ענת

גם אם אין לך ועד במקום העבודה הייתי ממליצה לך להתייעץ עם מישהו שמבין ויודע להסביר לך בדיוק מה הזכויות שלך על פי חוק. את יכולה לנסות לברר אצל ההסתדרות הלאומית הישירה - אני יודעת שהם נותנים שירותים גם למי שלא קשור אליהם דרך מקום העבודה שלו תמורת תשלום מסוים, ואז את יכולה לקבל גם ייצוג משפטי במקרה הצורך.

הודיה

אני מודעת לעובדה שהוא יכול לסרב למועד מסוים אבל נכון לעכשיו הוא מסרב לכל מועד בו אני לא מעוניינת לקחת את הטלפון איתי. אני באמת חושבת שאקח עזרה חיצונית כי לא נראה שהויכוח הזה בנינו יסתיים בקרוב.. תודה רבה.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום דיני עבודה