לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חזי

ניתוח לפני הגשת תחשיב נזק

אני אחרי תאונת עבודה אחרי שבר ברגל בוצע לי ניתוח לפני שנה וחצי המומחה שלי קבע 40 אחוז והצד השני קבע 15 ומומחה בית המשפט קבע 30 . הדיון הבא להגשת תחשיב נזק . אבל יש הפתעה שמומחה החליט לעשות ניתוח נוסף האם הדבר הזה משפיע על אחוזי נכות או משנה משהו ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

כן, ניתוח נוסף בהחלט יכול לשנות את המצב בתיק - לטוב או לרע, ובהתאמה לשנות את אחוזי הנכות שיוענקו לך. כדאי לך לעדכן את עורך הדין שלך בקשר לניתוח שאתה צפוי לעבור, ולשקול ביחד איתו האם כדאי להמתין עד שיתבהרו תוצאות הניתוח (ואולי אפילו לבקש בדיקה נוספת ע"י המומחה מטעם ביהמ"ש), או להפך, דווקא למהר ולגמור את התיק בפשרה, לפני שייוודעו תוצאות הניתוח (שהרי ייתכן כי מצבך יישתפר, ולא תהייה זכאי עוד ל30% נכות...). כך בחשבון שגם הצד השני יכול לגלות שעברת ניתוח (אם למשל אוספים כעת את תיקיך הרפואיים המעודכנים) ולדרוש בדיקה נוספת שלך ע"י מומחה רפואי.

חזי

אז זה דבר מסוכן ! האם אני חובה לעשות את הניתוח . שלא תבוא חברת הביטוח בטענות שהניתוח הזה ישפר את מצבי . אז מה אתה מציע לי בדיוק

item.Author מנהל הפורום עו"ד עידו אמגור

איש לא יכול לחייב אותך לעבור ניתוח, אך קיימת הלכה משפטית בנוגע ל"הקטנת הנזק" לפיה אם אתה מסרב לעבור ניתוח שסיכויי הצלחתו גבוהים ויכול לשפר את מצבך, רואים אותך (לצורך קבלת הפיצוי) כמי שעבר את הניתוח. כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, עליך לעדכן את עורך הדין שלך, ואולי גם להתייעץ ברופא שהפנה אותך לניתוח, ולהבין טוב יותר מה מטרת הניתוח, ומהי התוצאה הצפויה שלו - ככל שסיכויי ההצלחה גבוהים, והניתוח צפוי לשפר את מצבך, כדאי לך לנסות ולסיים את התיק בפשרה על בסיס קביעת המומחה הנוכחית, ולא לחכות שמצבך יישתפר.

חזי

תודה על התגובות אבל האם חברת הביטוח בשביל הזה אוספת החומר הרופאי . כלומר אם נשארת בשקט ולא עשיתי כלום הם לא יהיו מודעים והתיק יתנהל כרגיל

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים