לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דפנה

בחירות לוועד אגודה שיתופית

1. האם זה חוקי להחליף יו"ר וועד בכל שנה למרות שהמינימום לכהונה של הרכב וועד אגודה הוא שנתיים ? 2. האם ניתן לערער על הבחירות אם יום הבחירות התפצל והקלפי נשאר ללא השגחה בלילה? מה ניתן לעשות? -באותו עניין האם זה בכלל חוקי להשאיר את הקלפי ולפצל את הבחירות?

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! 1ׂ ) אם האסיפה הכללית שבחרה ומינתה את חברי ועד-ההנהלה, לא קבעה מי מביניהם יהיה יו"ר-הוועד – חברי ועד-ההנהלה בוחרים מביניהם יו"ר, כהוראת תקנה 24(ב) לתקנות בנושא "רשויות האגודה". בהעדר מיגבלה בתקנון-האגודה, אין מניעה כי חברי ועד-ההנהלה יבחרו, מדי שנה, יו"ר חדש מביניהם. התקופה הקבועה בתקנות הנ"ל כמינימום לכהונת ועד-ההנהלה, באה להבטיח יציבות של הגוף המנהל כמוסד ביצועי, ולמנוע הטרחה תדירה מדי של הציבור בבחירות חדשות. החלפה "פנימית" של יו"ר ועד-ההנהלה בתקופות-ביניים במהלך כהונת הוועד - איננה פוגעת במטרות אלה. 2) פיצול שעות-בחירה-בקלפי מותנה בשמירה קפדנית רצופה של הקלפי, עד לפתיחתה ולספירה המיידית של פתקי-ההצבעה. יש להניח, כי גם במקרה של הפיצול האמור בשאלה - לא נותרה הקלפי "הפקר". במקרה כמתואר - מוצע להשלים את הליך-הבחירות, כולל ספירת הקולות ופרסום התוצאות; אם בעקבות זאת יוגש ערעור ( במועד ), בטענה הנוגעת להעדר שמירה ראויה רצופה – ייבחן הערעור לגופו, ויוחלט בו לפי הממצאים.

דפנה

תודה רבה על המענה המהיר והיעיל! בעניין דומה, אם מס' חברי הוועד אצלנו הוא 8 חברים , האם זה חוקי לבחור כל שנתיים 4 מתוך חברי הוועד כדי לשמור על "עקב בקרקע" , ז"א שיהיה בכל עת בוועד 4 "וותיקים" ו4 "חדשים" ?

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! הרעיון של "חפיפה נמשכת" בין ותיקים וחדשים בוועד-ההנהלה, כמתואר בשאלה הנוספת, איננו חדש וכבר הוכיח את יתרונותיו. מימושו מותנה בהתפטרות של מחצית מחברי-הוועד כעבור מחצית מתקופת-הכהונה, כדי שהנבחרים החדשים שייבחרו במקומם, ימשיכו לכהן גם בתום כהונתם של האחרים, ובתחילת כהונתם של מחליפים חדשים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות