לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רועי

בעיה מתמשכת עם קנס יציאה מהדירה וויתור מצד השוכר

שלום,כאשר חתמתי על חוזה לדירה התחייבתי בחוזה על זה שאם אני יוצא לפני החוזה אני מודיע חודש לפני ומשלם קנס של חודש שכר דירה.. עזבתי את הדירה לפני סיום החוזה וכאשר דיברתי עם בעל הדירה הוא אמר לי(והשיחה הוקלטה) שאם הוא ימצא דיירים באותו חודש הוא לא יקח לי את הקנס וכאשר שאלתי אותו בסמס אם הוא מצא דיירים הווא אמר לי שכן. מפה הסיפור הסתבך בעל הדירה החזיר לי את הצקים בשבוע שעבר כמובן שקרעתי אותם,החזרתי מפתחות ואמרתי שלום לו ולדירה יפה.. פתאום היום בעל הדירה התקשר אליי ואמר לי שהוא עשה טעות שהוא החזיר לי את הצ'קים ושהוא דורש אותם בחזרה,בטענה שבסוף מי שהוא היה אמור להשכיר לו הבריז לו.. 1)האם יש לו דרישה חוקית לדרוש את הצ'קים בחזרה?הוא אמר בשיחה שהוקלטה שבמידה והוא ימצא דיירים הוא לא ירצה את הקנס,נכתב בסמס על ידו שהוא חותם על חוזה ומכך משתמע שהוא מצא דיירים.. 2)האם יש לי ביסוס חוקי לא להחזיר לו צק?שכמובן כבר נקרע לאחר שהוא הביא לי אותו בידיעה תודה

עו"ד דניאל זיידמן

רועי שלום, באופן עקרוני, במרבית המקרים ואלא אם נקבע מפורשות אחרת בגוף החוזה, ניתן לשנות חוזה לאחר שנחתם, גם בהתנהגות או בעל פה. לכן, יש לבדוק האם החוזה אכן שונה, ואם כן, מה היה השינוי. משאלתך אני מבין כי בעל הדירה לא התכוון לפטור אותך מתשלום ה"קנס" באופן גורף, אלא רק אם יצליח להשכיר את הדירה לשוכר חדש בחודש בו פינית אותה. אם זו אכן היתה ההסכמה החדשה, הרי שאם בסופו של יום הוא לא הצליח להשכיר את הדירה, אזי, דומה, כי לא התקיים התנאי לויתור שלו, ועליך לשלם לו את ה"קנס". מכל מקום, לא ניתן לנתח את המצב ההסכמי, בלי לקרוא את החוזה ובלי לשמוע את ההסכמה המדויקת שנתן בעל הדירה בשיחתכם הטלפונית. במאמר מוסגר אוסיף ואציין כי כמובן שאינך יכול למסור לבעל הדירה צ'ק שקרעת, אך שאלת הצ'קים שבעל הדירה החזיר לידיך (אותם היית זכאי לקרוע) אינה העיקר. השאלה האמיתית הינה האם אתה חייב לשלם את ה"קנס" או שבעל הדירה ויתר עליו, וכאמור, התשובה לשאלה זו תלויה בשאלה האם החוזה אוסר על שינויים (ויתורים) שאינם בכתב, ואם לא, מה בדיוק הוסכם ביניכם בעל פה.

אביחי

שאלה קטנה, אני גר בשכירות ונותרו עוד 5 חודשים לסיום החוזה, אינני מרוצה מהדירה ואני רוצה לעבור, בעה"ב אמר לי שאמצא שוכר חילופי שימצא חן בעיניו אך לצערי א"א למצוא כיוון שהשכירות קצת גבוהה, שאלתי היא אם אני מפר את החוזה יש קנס מסויים שמקובל שאני אצטרך לשלם?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים