לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יהודה זאב פאלק

אני ואשתי שנינו בעלי אזרחות אמריקאית. ורוצים להנפיק לבננו אזרחות אמריקאית, השאלה האם יש אופציה להנפיק אזרחות להבן, כאשר שני ההורים לא שהו שנה רצופה.

למיטב הבנתי, כאשר שני ההורים בעלי אזרחות מינימום השהיה הדרושה בחוק האמריקאי לצורך העברת האזרחות לילד , היא שאחד ההורים שהה לפחות שנה רצופה קודם לידת הילד. הבעיה שאשתי לא שהתה שנה רצופה באמריקה, רק ארבעה חודשים (בערך) ועוד כמה פעמים חודשיים ופחות. השאלה היא האם ישנה אופציה איכשהו כן להנפיק את האזרחות המייוחלת. היינו אתמול בקונסוליה האמריקאית, והיינו לא מוכנים, מכיוון שאין לנו ממש הוכחות כרגע לארבעה חודשים, אשתי השיבה לשאלות הקונסול, שהייתה מקסימום חודשיים (רצופים), בגלל חתונה, לבסוף לא אושרה לנו הנפקת האזרחות. רציתי לברר. א) האם ישנה אופציה לקבל את ה205 $ ששילמנו חזרה או לפחות חלק מזה (במיוחד לאחר שבהתכתבויות במייל עם הקונסוליה [לפני הראיון] הם הצהירו שאנו נקבל את האזרחות חרף כך ששהינו פחות מחצי שנה באמריקה. ב) האם יש טעם לנסות עוד הפעם לבקש הנפקת, ואולי הפעם לשגרירות בתל אביב אולי שם הם פחות נוקשים, ולהשיג הוכחות לשהות של ארבעה חודשים, ולטעון שזה נחשב כמגורים קצרים (חמותי נסעה לשם לפני לידת אחד הילדים ושהתה עוד כמה חודשים לאחמ"כ), אשתי אז היתה בת שנתיים ולא למדה בבית ספר (שזה חיסרון). ולטעון בנוסף שהילד בין כה וודאי זכאי לאזרחות אמריקאית מכח חוק הסבא, כי יש לו שתי סבתות וסבא ששהו באמריקה 20 שנה. ומכיון שהוא זכאי בוודאות לאזרחות, אז שיקבל מטעם בן להורים אמריקאים ללא צורך בטיסה לאמריקה. תמצית השאלה: 1) האם ישנו סיכוי לאישור הקונסול במצבנו המפורט לעיל. 2) אם כן, האם נוכל להראות את הקבלה ע"ס 205 $, ובכך לחסוך תשלום כפול, או אז גם אם אין הרבה סיכויים לאישור, אין לנו מה להפסיד. אם יש עוד משהו שאפשר ליידע אותנו, בהתנהלות העכשווית (אולי כדאי מיד לפעול בצמוד לסירוב שהיה אתמול), אשמח לקבל תשובה.

אלכס ברוש

שלום יהודה, מה שנדרש להוכיח במקרה כזה, זה שאחד מההורים היה תושב ארה"ב בשלב מסוים כלשהו לפני לידת הילד. לגבי האגרות, למרבה הצער - אין אפשרות לקבל החזר. בברכה, אלכס ברוש, עו"ד

לאה

אנחנו נמצאים במצב דומה ליהודה פולק. שנינו אזרחי ארהב ובעלי גר בחול תקופה קצרה של חודש וחצי בלבד. דיברנו על זה עם הקונסול [לפני הגשת הבקשה הרישמית] והיא אמרה שזה נשמע לה זמן קצר מדי. כעת עלינו להגיש את הבקשה הרישמית. אלו אסמכתות כדאי וחובה לצרף כדי שיחשבו כהוכחות למגוריו שם? האם חובה לצרף מסמך כניסות ויציאות? אישור וגליון ציונים מבית הספר מספיקים או שכדאי לצרף גם מסמכים מההורים שלו? ואם כן אלו?(עבודה? חוזה שכירות? כניסות ויציאות?)

עו"ד אלכס ברוש

גיליון ציונים זה מצוין, אבל יש להגיש כל מסמך נוסף שעשוי לחזק את טענת ה"מגורים" בארה"ב. הסכם שכירות והחזרי מס עשויים לעזור גם כן... בברכה, אלכס ברוש, עו"ד

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ויזה לארצות הברית ואזרחות/ דרכון אמריקאי