לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אושרת

מבצע עמוד ענן

שלום, אני עובדת במקום עבודה פרטי והמעסיק שלנו לא מוכן לשלם לנו מכוון שעדין לא יצאה חקיקה בנדון, האם אנחנו יכולות לתבוע את הימים האלו מהמדינה? והאם זו עילה להתפטרות?

אמיר שושני

היי אושרת טכנית, הוא צודק, אלא אם הוא סגר את העסק. אם הוא לא הפעיל את העסק אתם יכולים לטעון שהייתם מוכנים לעבוד ולכן מגיע לכם כסף. הייתי מציע לכם להגיע איתו להסכמה לפיה הוא ישלם לכם את התשלום, ואתם תחתמו לו על מסמך לפיו, אם לא יאושר בחוק שמגיע לכם תשלום, אז אתם תחזירו לו. לחלופין, תציעו לו את אותו הסדר אבל בניכוי ימי חופש, ואם יגיע פיצוי, תקבלו אותו. בעיקרון, אי תשלום שכר מהווה עילה להתפטרות, אבל כרגע עדיין אין עילה כי אין עדיין חוק שמחייב אותו לשלם על ימי ההעדרות 0אנו מחכים להוראת שעה שתחול על חוק הגנה על עובדים)

אושרת

מה קורה במקרה של עובדת עם ילדים עד גיל 14? ומה קורה עם החוק יצא רק לאחר תשלום השכר? האם ניתן יהיה להשלים את הימים לאחר תשלום השכר?

אמיר שושני

כאמור, הוראת השעה טרם חוקקה, ולחכן הכל ספקלוציה. אבל על בסיס נסיון העבר, ההנחה היא שעובדת שהיא אם לילדים עד גיל 14, אם בעלה עבד, יכולה להיעדר מהעבודה ותקבל את שכרה, והמעביד יקבל פיצוי מהמדינה. אם החוק לא יחוקק עד מועד תשלום השכר - תפעלו מול המעסיק כמו שכתבתי לך בתשובה הקודמת.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חרבות ברזל - זכויות משפטיות