לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלכס

משיכת כספי פיצויים מקרן פנסיה

פניתי לחברת מנורה מבטחים בכדי למשוך פיצויים, העברתי להם את המסכמכים הנדרשים בתאריך 20.12.17 לאחר בירור שלי מול אחד הנציגים בתאריך 30.12.17 הבנתי שמסמך אימות חשבון אינו תקין, שלכתי צילום שיק. ב 16.01.18 קבלתי הודעה שגם הוא לא תקין ב17.01.18 שלחתי להם אישור ניהול חשבון. כמובן בכל התקופה הזאת אני מנסה לתפוס אותם טלפונית בכדי לברר איפה העניין עומד כי אני די לחוץ לכספים. היום ב-18.01.18 קבלתי טלפון מנציגת החברה שרצתה לבדק אם אכן אני מושך כספים מחברות קודמות בהן עבדתי, עניתי לה שכן ושאלתי איפה עומד התהליך ולמה רק עכשיו הם מתקשרים כדי לשאול את הפרטים האלו?! ע"פ דברי הנציגה אמרה שתזרז את התהליך וזה לוקח עד שבועיים, למרות שבפועל מיום מסירת המסמכים זה אמור לקחת עד 14 ימי עסקים. שאלתי איפה הבעיה והנציגה להבנתי ניסתה כל הזמן לחמוק מתשובות(השיחה מוקלטת במידה וצריך יכול להעביר אותה.) עד עכשיו לא יודע מה קורה עם הנושא והאם בכלל אקבל את הכספים. רוצה לקבל ייעוץ האם ניתן לתבוע בעניין זה? ולמי ניתן לפנות לעזרה(כי נציגי החברה לא יודעים לספק תשובות ואין טלפון שניתן לפנות אליו חוץ מהמוקד.)

עו"ד אבנר בן חיון

ככל שמדובר במשיכת כספים מקופת גמל (להבדיל מקרן פנסיה) אזי התקנות קובעות שהמשיכה צריכה להתבצע בתוך 4 ימים עסקים (קיים חריג של סוף חודש) וזאת ממועד השלמת מלוא המסמכים הנדרשים למשיכה. כשמדובר בקרן פנסיה אזי אין תקנות בענין זה ומקובל שהמשיכה מתבצעת בתוך 30 ימי ממועד השלמת מלוא המסמכים. כך שככל שביקשת למשוך כספים ונדרשו מסמכים נוספים (שחרור ממעסיקים קודמים ככל שביקשת למשוך כספים מטעמם) אזי יש להעבירם לקרן לצורך הפדיון. ככל שאתה מרגיש שנעשה לך עוול אזי ניתן לפנות בתלונה לרשות שוק ההון פיקוח וחיסכון במשרד האוצר (ראה באתר האינטרנט של הרשות)

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום קופות גמל ופנסיה