לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אריה

אפוטרופסות לאישה שיש לה אח בחו"ל

שלום רב, אנו שוקלים בזהירות רבה הגשת בקשה לאפוטרופסות לאמי. משקולים רגשיים אנו מנסים לדחות זאת כמה שיותר אך במקדם ובמאוחר לא יהיה מנוס מכך ועל כן אנו מנסים להיערך. אנחנו שני אחים שלאמנו - אלמנה סובלת מדמנציה פרוגרסיבית - אח בחו"ל. האם בעת הגשת הבקשה עלינו לערב גם את אחיה - אדם בן שמונים שאין לו כמעט קשר עימה והוא אינו מודע לחומרת מצבה ההולך ומדרדר. גם הקשר שלנו עימו קלוש למדי - סקייפ אחת לכמה חודשים או טלפון. תודה

עו"ד ונוטריון נורית פיש

אריה שלום לשאלתך אין מקום לקבל עמדת אחיה של אמך אם יש לה ילדים .אם הבנתי נכון אתם שני ילדיה. אולם , כדאי להוסיף כי חל שינוי בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות כך שאין חובה ואפילו רצוי למנות "תומך" במקום אפוטרופוס . התיקון לחוק נכנס לתוקף. בכל מקרה לא חובה למנות אפוטרופוס לאור העובדה שגם לפני התיקון לחוק אם יש ילדים שיכולים לטפל בה כדאי למשוך ולנסות להימנע ממינוי אפוטרופוס .

אריה

תודה על תשובתך. אין בכוונתו למנות לה אפוטרופוס. בכוונתנו לקבל את האפוטרופסות עליה כי היום בהיא במצב של דמציה וכיוון שעלינו לקלבל בעבורה החלטות פיננסיות אנו צריכות את ההרשאה לכך וזאת ניתן לעשות באמצעות אפוטרופסות. לא כן?

עו"ד ונוטריון נורית פיש

גם להתמנות כאפוטרופסים לאמכם זה מינוי אפוטרופוס !! לכן אני שבה ואומרת שלא חייבים לטפל בענייניה בדרך של מינוי (שלכם או של מישהו אחר ) כאפוטרופוס אלא כתומכים ואפילו גם זה בלית ברירה . כל עוד אין בעיית אמון בין האחים וניתן להמשיך לטפל בעניינה של אמכם ללא מינוי כלשהו - עדיף.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות