לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדנה לביא

מינוי כאפוטרופוס על הגוף

עלפי מה שנכתב באתר האפוטרופוס הכללי בעיניין ייפוי כח מתמשך הרי שמי שהוכרז כפושט רגל על ידי בית המשפט לא יוכל להתמנות כמיופה כח מתמשך או כמיופה כח לעינייני רכוש. 1)האם זה על פי חוק או על פי נוהל? 2)האם פושט רגל יכול להתמנות כאפוטרופוס על הגוף או על הרכוש.

עו"ד ונוטריון נורית פיש

יקירתי הויכוח שלך לא איתי .

עו"ד ונוטריון נורית פיש

אכן פושט רגל לא יוכל להתמנות כמיופה כח ביפוי כח מתמשך . זו הוראה בחוק . לדעתי אין מניעה למנותו אפוטרופוס לגוף אך לא לרכוש

עדנה לביא

שלום רב ! אינני יודעת אם זו שאלה משפטית . החוק קובע בצורה מפורשת שאדם שהוכרז כפושט רגל לא יוכל להתמנות כמיופה כוח מתמשך על רכוש .אפוטרופוס מתמנה ע"י בית משפט ובעצם ממלא את מקומו של מיופה כוח מתמשך שלא מונה ע"י החסוי/ה. כלומר תוצאה זהה בשני המקרים. איך זה יתכן שבית משפט יעשה דבר שהוא בעצם מביא לתוצאה הפוכה ממה שקובע החוק בעיניין מיופה כוח מתמשך ? ......על פי החוק פושט רגל לא יכול להתמנות כמיופה כוח מתמשך אבל כן יתמנה כאפוטרופוס על גוף או רכוש או שניהם ע"י בית המשפט. לדעתי , בתיקון לחוק הכשרות המשפטית בעיניין ייפוי כוח מתמשך הראה המחוקק עד כמה הוא רואה בחומרה עניין של פשיטת רגל ופסל בצורה חד משמעית פושט רגל מלהיות מיופה כוח מתמשך על רכוש ומכאן שעל אחת כמה וכמה מלהיות אפוטרופוס על רכוש. פשיטת רגל זה לא פרס זה ניסיון של מערכת המשפט לעזור לאדם אשר עשה טעות בעבר. אבל את העבר לא ניתן למחוק. אדם שהוכרז כפושט רגל גרם נזק לא רק לעצמו אלא גם לאנשים סביבו ולכן הוא לא ראוי , הדגש על המילה ראוי , להיות מיופה כוח מתמשך על רכוש ועל אחת כמה וכמה אפוטרופוס על רכושו ו/או על גופו של אדם שלא מקבל החלטות עבור עצמו . כאשר אנשים זרים מקבלים החלטות עבור אחרים הם צריכים לנהוג יותר זהירות מכיוון שהם לא מכירים באמת לא את החסוי/י ולא את האפוטרופוס. ( אין הכוונה לאפוטרופוס חיצוני מוכר ע"י בית המשפט ) לדעתי , כוונת המחוקק הייתה שפושט רגל איננו ראוי , הדגש על המילה ראוי, להיות לא מיופה כוח מתמשך לגוף ו/או לרכוש ועל אחת כמה וכמה אפוטרופוס על גוף ו/או רכוש שבית משפט מינה. אשמח לקבל את חוות דעתך בעיניין זה. תודה רבה רבה על תשומת הלב וההתייחסות !!!

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות