לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ויקי צור

האם יש תהליך מהר יותר ממינוי אפוטרופוס גוף

יש לי אמא קשישה בת 90 שזקוקה לטיפול רפואי, הרופא מבקש אפוטרופוס כי היא מוגדרת חולת דמנציה. מכיוון שהטיפול הוא דחוף, האם קיים הליך מהיר ופשוט יותר מהאפוטרופוס?

עו"ד נורית פיש

הנטיה של הרופאים כמו גם של בנקים לדרוש מינוי אפוטרורופוס אין לה מקום . חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות תוקן . ברירת המחדל אינה מינוי אפוטרופוס בכל מקרה בו אדם הפך דמנטי. החוק קובע מפורשות : אימתי יתמנה אפוטרופוס "33. (א) בית המשפט רשאי למנות אפוטרופוס – (4) לאדם אחר שאינו יכול, דרך קבע או דרך ארעי, לדאוג לעניניו, כולם או מקצתם, ואין מי שמוסמך ומוכן לדאוג להם במקומו; כלומר - יש לאימך ילדים (לפחות אחד..) שמוכנים לדאוג לה. לכן אין מקום לדרוש מינוי אפוטרופוס . יתרה מכך. החוק קובע מפורשות: "שיקול דעת בית המשפט במינוי אפוטרופוס לבגיר 33א. (א) לא ימנה בית המשפט אפוטרופוס לאדם בגיר לפי סעיף 33(א)(4), אלא אם כן ראה כי התקיימו כל אלה: (1) בלא מינוי עלולים להיפגע זכויות, אינטרסים או צרכים של האדם; (3) לא ניתן להשיג את המטרה שלשמה נדרש מינוי אפוטרופוס ולשמור על טובתו של האדם בדרך המגבילה פחות את זכויותיו, חירותו ועצמאותו, לאחר שבחן את החלופות בנסיבות העניין, לרבות האפשרות למנות תומך בקבלת החלטות לפי סעיף 67ב. כלומר אם תתעקשו שאתם או אתה (לא ציינת כמה אחים אתם) יכולים לדאוג לאימכם אין מקום למנות אפוטרופוס. נסו להתעקש!!

ויקי צור

תודה רבה על תשובתך המהירה. אכן אנחנו 3 אחים. אני מבינה שאפשר להגיד שאנו או אחד מאתנו מוכנים לדאוג לה ואין צורך לאפוטרופוס. האם עו"ד צריך לתת אישור בסגנון או מספיק רק שאנו נגיד את זה?

עו"ד נורית פיש

תתעקשו ותעמדו על דעתכם וככל שתצליחו לעמוד מולם (אני הצלחתי כשהיה מדובר באמי הקשישה אבל זו לא חוכמה כי היו לי הכלים להתווכח) חשוב שתהיו מאוחדים ובמקרה הכי גרוע תגישו בקשה להתמנות אפוטרופסים לגוף בלבד ולא לרכוש כי כאן אי הנוחות והמטלות הקשות. כל זה כמובן בתנאי שיש לכם יפוי כח בבנק או שותפות בחשבון . בקיצור מומלץ לנסות ולהימנע עד כמה שאפשר ממינוי אפוטרופוס ככל שתצליחו לשכנע את גורמי הטיפול. בהצלחה!!

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות