לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דינה

לפני חתימה על הסכם הורות משותפת

שלום יצרתי קשר עם גבר שהכרתי כשמטרה שעליה סיכמנו שנינו היא שנביא יחד ילד אבל הוא לא מוכן למחויבות של גידול הילד ומעורבות מלאה בחייו. הוא רוצה שאת ההסכם נחתום במסמך שיהיה קביל בבית משפט. הוא אמר שהוא מוכן לתמוך כלכלית בגידול הילד ולראות אותו מדי פעם אבל לא רוצה מחויבות של משמורת חלקית וכו'. אני מסכימה למה שהוא רוצה אבל מפחדת מה יהיה אם אשנה את דעתי אחרי שהילד יוולד ואני כן ארצה שאביו יהיה מעורב בחייו. האם תהיה לי אפשרות לחזור בי מההסכם או להוסיף סעיף כזה בהסכם?

זהר רון, עורכת-דין

שלום רב, הכוונה בעריכת הסכם היא להבטיח את קיום הסכמות הצדדים בחוזה מחייב. אם ישתנו הנסיבות בעתיד ולא תהיה לגבי האפשרות הזאת התייחסות בהסכם יהיה אפשר לנהל משא ומתן ואף לעגן אותו בחוזה נוסף או נספח להסכם. בכל אופן על הצדדים לקחת בחשבון שההסכמות עליהן חתמו יחייבו אותם מרגע החתימה ואילך. בברכה זהר רון עורכת- דין, גבעתיים.

יפית

שלום אני רווקה ורוצה לעשות עם גבר ילד משותף וליצור הסכם הורות. הוא מסכים לשלם מזונות וגם להיות חלק מחי הילד. אני חיה מהבטחת הכנסה ולא עובדת השאלה המדאיגה ביותר שלי האם במקרה זה אני נחשבת לחד הורית? אם אני אגש לביטוח לאומי כדי לקבל תנאים והנחות בתור חד הורית ייתנו לי? או רק גרושה נחשבת לחד הורית וזכאית לתנאי ביטוח לאומי? אני חייבת לדעת האם בתור רווקה שהביאה ילד לעולם בהסכם משותף זכאית לכל התנאים והנחות שמציעים לאם חד הורית? שאני לא חייבת להביא להם איזה מסמך גירושים שאין יף כי אני רווקה ????

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הסכמי הורות