לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדנה

בדיקת פוליגרף

שלום רב , מאחר והייתי כה בטוחה בצידקתי ובאמיתות דברי ואני עדיין בטוחה , הסכמתי בהסכמה מלאה ולא מתוך כוונה או בטחון כי אוכל ל" עבוד "כביכול על פוליגרף הסכמתי לעבור את הבדיקה אך להפתעתי הגמורה נמצא כי אני לא דוברת אמת בעקבות כך קבע בית הדין הרבני שאני איני דוברת אמת ושלל ממני את זכותי לכתובה . אני משוכנעת בצידקתי ונעשה לי עוול האם יש משהו שאוכל לעשות או לקבל את הדין אציין כי ההליכים טרם נסתיימו . תודה רבה

נורית פיש

עדנה יקרה לבי לבי לך מנסיוני אני איני מתירה ללקוחותי להסכים לבדיקת פוליגרף בשום שאלה , בדיוק בגלל מה שקרה לך. נתקלתי לא אחת במקרים בהם צד דובר אמת לא נמצא דובר אמת בבדיקת פולגרף . השאלה היא עד כמה מהותית שאלת הכתובה במקרה הגירושין שלך. יתכן וניתן יהיה להתעקש על מימוש זכויותייך הממוניות בדרך אחרת, באופן שלא תצאי מהגירושין ניזוקה אלא תקבלי המגיע לך ממה שנצבר במהלך הנישואין. אל תשכחי שכתובה היא הטבה כלשהי ולא תמיד נשים עומדות על קבלת הכתובה ולא בכדי במרבית הסכמי הגירושין מופיעה הסעיף "האישה מוותרת על כתובתה בכפוף לקבלת הגט". מאחר ואין לי מידע על הרקע והנסיבות המקרה מעבר למה שתיארת בשאלתך קשה לי להביע עמדה.

שוש מהדואר

אולי אני טועה, אבל היה נדמה לי שבדיקת פוליגרף היא לא משהו שמכריע פסיקה משפטית בשום מצב (אני לא מדברת רק על ענייני גירושים, אלא גם על פלילים, הונאות וכו'). טעיתי? ובנוסף, רציתי לדעת מה עלול לקרות למי שסירב לבדיקת פוליגרף, כפי שאת ממליצה ללקוחותייך? זה לא מחשיד אותו אוטומטית?

נורית פיש

אכן בדיקת פולגרף אינה מכרעת אך משנעשתה בהסכמה תוצאותיה מחייבות. לכאורה יש צדק בדבריך שסירוב עלול להחשיד. אך בתחום המשפט לא די בחשד אלא יש צורך בהוכחה ממשית כדי לבסס עילה . לכן, גם אם לקוח מסכים בדיון , אני מתנגדת ומנמקת התנגדותי . התוצאה היא שהלקוח מסכים מבחינתו וההתנגדות היא שלי עניינית ולא מעידה על חוסר אמינות. זו אינה טקטיקה אלא מהווה הגנה על אינטרס חיוני של לקוח/ה שלא יפול בפח , שכן, הפוליגרף הוא בעייתי ולא תמיד נותן תשובות אמינות. לא פעם ראיתי שקרנים מצליחים לעבור אותו בהצלחה ודוברי אמת נופלים כדוברי שקר. אנשם רבים לא יודעים כי מי שנוטל תרופות מסויימות לא יכול להיבחן בפוליגרף. מי שסובל מלחץ דם גבוה , ועוד כהנה וכהנה בעיות פיזיולוגיות העלולות להטות את התוצאה. לכן, מומלץ להתנגד ולנמק ההתנגדות.

עדנה

אני הלכתי מתוך בטחון רב ולפי האמת שלא בגדתי בו לבדיקת הפוליגרף וכדי להוכיח את האמת ובאמת שלא בגדתי לתדהמתי התוצאה היתה הפוכה עד כדי שאפילו במוחי עלתה המחשבה שמא הבודק היה משוחד כי פשוט אין מצב . הוא ניסה לצאת מהנישואין בטענה זו השאלה כעת האם אפשר להוכיח אחרת כלומר להוכיח אתהאמת ??? ללא קשר לכתובה כלל לשאר הדברים בתביעת הגירושין שלא אוצג כבוגדת ובעצם כפי שהוצגתי על ידו שלא בצדק .... אודה לתשובה במידה ואפשרי מבחינת החוק אשמח לפנות אליך באופן פרטי להמשך ייצוג או הבנת התיק בתשלום .

נורית פיש

עדנה קשה לי לתת ייעוץ כשאיני מודעת לכל הראיות ולכל המסמכים בתיק. השאלה אם יש משמעות ל"הכתמתך" כבוגדת תלויה במגזר אליו את משתייכת. אם את אישה דתית או חרדית אזי יש משמעות רבה לקביעה זו לעתידך ולעתיד ילדייך. לעומת זאת, אם את חילונית גמורה ומה שכתוב בתיקי בית הדין לא מעניין איש, וסביר להניח שלא תזקקי יותר לשירותיהם גם במערכת היחסים הבאה שתהיה לך, אזי קביעה זו המתארת אותך כ"בוגדת" תכנס לסטטיסטיקה הארוכה של פסקי דין שגויים או שקרים שאומצו על ידי ערכאה משפטית. לכן , כאמור , קשה לי להביע דעה בלא נתונים. באשר לשאלתך אם מותר לך להתייעץ עמי במשרדי, לבחירתך ולהחלטתך לגמרי.

גיל

חשדתי באישתי שהיא בוגדת לקחתי אותה לפוליגרף ויצאה שהיא דוברת אמת דהיינו לא בגדה היה לה מאוד קשה ומלחיץ שם והיא אפילו היתה בטוחה שהיא לא תעבור אותו למרות שהיא אמרה חד וחלק שלא בגדה יש לי סיבה עדיין לדאוג

עו"ד נורית פיש

גיל אני חושבת שאשתך נהגה כמו אישה מוכה כשהסכימה ללכת לפוליגרף !! אני מכירה מקרים בהם לא היתה בגידה ובכל זאת האישה יצאה דוברת שקר!! אם אתה רוצה להמשיך לדאוג זו בחירה שלך אבל תניח לה !! לחשדות יש תכונה שהם מעצימות ומטרידות והופכות להיות טורדניות. אם אתה מאושר בנישואיך ויש ביניכם אהבה תניח לכך אחרת אתה תהרוס את מערכת היחסים ביניכם .

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום בגידות