לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
רון

חוקיות לגבי מין ברשת

שלום. להבנתי אם אדם בגיר התכתב ברשת באופן מיני לצורך העניין עם קטינה בת 13 זו נחשבת עבירה פלילית. השאלה שלי מאיזה גיל מותר להתכתב באופן מיני עם נערה כדי שזה לא יחשב עבירה פלילית? אני מדבר על התכתבות בלבד לא מגע פיזי

item.Author מנהל הפורום עו"ד גיא עין-צבי

השאלה מורכבת ולכן התשובה תהיה מורכבת. אנסה לפשט אותה. נבהיר כי כיום אין כמעט אבחנה בין מעשים מיניים הכוללים מגע פיזי ובין התכתבות באופן מיני, בהקשר של גיבוש עבירת מין. ככל שההתבטאות המינית מכוונת כנגד אדם מסוים, על פי פסיקת בית המשפט העליון, הדבר עשוי לגבש עבירת מין לכל דבר ועניין. לאחר גיל 16, קטין או קטינה, כשירים להסכים לקיים כל מגע או קשר מיני עם אדם בגיר אחר ככל שאין ביניהם יחסי מרות (כגון מול מעסיק, מורה וכיוצב'). בין גיל 14-16 יכול קטין להסכים לקיים מגע שאינו בגדר בעילה או מעשה סדום (נא לשים לב להגדרות החוק מהי בעילה ומהו מעשה סדום שכן ההגדרה בחוק רחבה הרבה יותר). כמובן שאותן מגבלות על יחסי מרות חלים גם כאן. מתחת לגיל 14 הקטין אינו כשיר להסכים לקיים כל מעשה מיני, ולכן כל מעשה שכזה מהווה עבירת מין. ישנה גישה של הפרקליטות, שיש להיות מודעים אליה, והיא שמעשים שמבוצעים בהסכמה של קטין שגילו בין 14-15, שאינם מגבשים מעשה בעילה או מעשה סדום, ייחשבו הטרדה מינית. אני לא מסכים עם גישה זו. כמובן שהדברים שנכתבו כאן מאוד כלליים ויש להתייחס לכל מקרה בצורה מדויקת על פרטיו.

רון

אז ממה שאני מבין מדבריך על פי החוק התכתבות מינית עם קטינה מעל גיל 15 בלבד לא מהווה עבירה פלילית

item.Author מנהל הפורום עו"ד גיא עין-צבי

באופן כללי, ומבלי שאתה מפרט כאן את תוכן ההתכתבות, ככל שאין בהתכתבות תכנים הגורמים לקטינה לבצע בעצמה או באחר מעשי בעילה או מעשה סדום, וככל שהשיח בהסכמה, לא אמורה להיות בעיה עם התכתבות שכזו. שוב אדגיש, שעל מנת שתהיה בטוח נכון שתפנה ותקבל יעוץ ספציפי ולא באופן הזה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום עבירות מין