לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אור

בלעדיות שחתמתי עם בעלי דירה

שלום בלעדיות שחתמתי עם בעלי דירה מסתיימת ב29.2 . כשחתמנו שכחנו שחודש פבואר הוא 28 יום. מוכרים ככ מחכים שתיגמר הבלעדיות (נראה לי שיש להם קונה) אמרו לי שהבלעדיות תהייה עד ה28 כיוון שאין 29. האם אני יכולה לדרוש עד 1.3 שתימשך הבלעדיות ,אני יודעת שזה נשמע מצחיק יום אחד אבל יש לי תחושה שעושים כאן משהו מאחורי גביואולי היום הזה משמעותי וגם בלי קשר ביום אחד יכול להגיע הקונה המתאים. השאלה מתי מסתיימת הבלעדיות והאם כדאי לי להתעקש על יום אחד? 2. שאלה נוספת : קונה שהגיע דרכי לדירה בזמן הבלעדיות וחתום אצלי .אם הוא יסגור את העסקה מאחורי גבי או לא מאחורי גבי לאחר שתסתיים הבלעדיות האם המוכרים מחוייבים לשלם לי עמלה ?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום רב 1. מאחר ואת ניסחת את ההסכם - הזמנת שירותי תיווך, כך אני מניח, הבלעדיות תסתיים ב.28/2. 2. אם הקונה הגיע דרכך והוא חתום לך, והקונה הזה ילך וירכוש מאחורי גבך מס' ימים לאחר תום הבלעדיות - בהחלט מגיע לך דמי התיווך לעסקה. תוכלי להמשיך להיות עמו בקשר (מומלץ לתעד את השיחות עמו לדוג' ביומן העבודה), ואם הוא לא משתף פעולה ו/או מסתיר ממך את פעולותיו - לבדוק לאחר תקופה בנסח הטאבו, ואם הוא רשום כקונה (כך תראי הערת אזהרה לטובת הקונה זמן קצר אחרי העסקה) לדרוש ממנו את שכר טרחתך. בהצלחה,

אור

מהקונה אני יודעת שיגיע לי אם יסגור לאחר תום הבלעדיות. השאלה אם הסתיימה הבלעדיות מגיע לי גם מהמוכר עמלה אם לאחר תום הבלעדיות תחתם עסקה עם קונה שחתום אצלי?

שגיא בכור, עו"ד ונוטריון

שלום כן אותו עיקרון חל על 2 הצדדים, כי שניהם היו חתומים אצלך בבלעדיות. בהצלחה,

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תיווך נדל"ן